UWM YETERLİMİ

UWM YETERLİMİ

dreamdeep

ARKADASLAR BEN ORNEGIN BIR OBJEYE MATERIL ATTIM VE UWM YAP YAPTIMM UWM YETERLIMIDIR SIZCE VE DAHA NE AYARLARI YAPMAK GEREK IYI BIR MATERILI ATAMAK ICIN GERCEK ANLAMDA NE YAPMAK GEREK TEŞEKKÜR EDERİM KOLAY GELSİN...

2008-12-03 11:40:19

Cvp

ArkondeR

Elde etmek istediğiniz sonucu bilmeden bu soruya cevap vermek oldukça güç. Eğer hazırladığınız materyal resim yada fotoğraf içermiyorsa uvw mapping işlemine bile ihtiyacınız olmaz. Örneğin cam, krom, plastik vb...

Resimli kaplama içeren malzemelerde eğer resim objenin her yerinde görülecekse (ahşap dokusu, reflection mapler, tuğla kaplaması gibi...) objenin formuna uygun bir "uvw map" modifierı yeterli olacaktır.

Bir kaplamanın farklı böümlerinin obejenin farklı yüzeylerinde doğru bir biçimde görünmesini istiyosanız da "unwrap uvw" modifierını kullanmanız gerekecektir. (en basit örnekle bir tavla zarının açılmış halini kaplama olarak bir küpe giydirmek gibi...)

Bunun dışında "select poly" ve "uvw mapping add" modifierlarını birlikte kullanarak bir objenin farklı yüzeylerine ya da yüzey gruplarına ayrı ayrı "uvw map" modifierı atayabilirsiniz.

Burada yazdıklarımın ilk bakışta bir miktar havada kaldığının farkındayım. Bu yüzden saydığım modifierlar ile ilgili biraz araştırma yapmanız ve örnek anlatımları incelemeniz konuyu çok daha rahat anlamanızı sağlayacaktır.

Materyaller konusunda verebileceğim yegane tavsiye kullanılan teknikleri öğrendikten sonra detaylı bir malzeme hazırlamaya girişmeden önce sonuçta ortaya çıkacak malzemenin nasıl katmanlardan oluşacağını ve bunların birbirleriyle nasıl karışacaklarını kafanızda planlamak olacaktır.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Kolay gelsin...

2008-12-03 12:11:44

Cvp

dreamdeep

alper dostum cok teşşekur ederım yannız benbır turlu materıllerle ılgılı bır vıdeo bulamadım sızde mevcut varmı acaba? şimdeden teşekkur ederim...

2008-12-03 15:13:03