sekildeki formu nasil yaparim?

sekildeki formu nasil yaparim?

heydu

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/5jvcaAr6u.jpg[/img]


merhaba arkadaslar,

acaba sekildeki formu nasil max de yapabilirim? bir kopru gibi dusunebilirsiniz bu formu. ustteki yan gorunus alttaki de on gorunus. benim ilk aklima gelen piramitten yola cikmak. piramitte istedigim bosluklari acip sonra deforme etmek? deforme edereken ffd4x4x4 ile sekildeki gibi bir [img]http://www.tr3d.com/dosyalar/93RA97ij6.jpg[/img] piramit elde etmek ve mesh smoth ile devam etmek? ama nasil yapacagimi bilmedigim noktalar var istedigim hatlari mesh smoth ile tam olarak verebilir miyim? ya da Surface modifier i kullanarak 2 boyutlu cizim uzerinden mi gitmek daha iyi bir sonuc verir?

2008-11-20 01:17:58

Cvp

ArkondeR

Bence en iyi sonucu en iyi bildiğin yöntemle elde edebilirsin. Ben olsaydım bir spline ile köprünün alt desteklerinin profilini çizip lathe uygulayarak başlar sonra editable poly halinde low poly modellerdim. Daha sonra da turbo smooth uygulayıp son olarak ffd ile rötuş yapardım.

2008-11-20 01:47:06

Cvp

palyaço

line ile iskelet yapıp loft ile dilediğin gibi değişken kesitli profil veya eleman çizebilirsin. loft menüsünün en altında scale, twist, fit gibi detay araçları bulunmakta. kurcalamanda fayda var. kolay gelsin

2008-11-20 11:51:49

Cvp

heydu

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/GC2gLDP5T.jpg[/img]

aslinda koprunun uste yukselen kismini da sekildekine benzer bir skin ile kaplamayi dusunuyorum. peki boyle bir skin nasil elde ederim?

bir de dokumanlar kisminda bulunan ´sari ev´ calismasnda bank yaparken kullanilan "extrude along spline" komutu vardi. ozellikle koprunun alt iskeleti bunun icin uygunmus gibi geliyor bana?

2008-11-20 18:23:58

Cvp

kırklar

alttaki görüntüyü plane´i epoly ile modelleyip.üstteki şekli bpirint gibi kullanıp olabilir.yani alttaki şekil ön, üstteki de yan görünüş gibi
arka plana atıp modelleyebilirsin

2008-11-20 23:05:32

Cvp

heydu

arkonder , sanirim lathe kullanmadan autocad de profilleri olusturup max e import edip orada degisiklikleri yapip turbosmoth ve ffd ile devam etmek bir yontem,

palyaco, senin dedigine benzer loft kullanmadan ama yatay kesitlerini almak spline olarak ve bunlari nurbs de u curve olarak birlestirmek diger bir yontem,

kirklar´ in dedigi gibi on ve yan gorunusleri 2b resim gibi atip uzerinden modellemek (tipki max in tutoriallerinde satranc taslarindan ati modellerken oldugu gibi) de bir yontem simdi bakalim istedigim sonucu en kolay hangi yontemle alicam sanirim sirayla hepsini denicem.

bir de en son ekledigim sekildeki skin i nasil yapicam?

2008-11-21 00:46:04