max 2009 da mental ray caustics

max 2009 da mental ray caustics

birbilen35

kaç gündür uğraşıyorum bir türlü yapmadım şu caustics yahu. sinir oldum artıkl lütfen yardım.

sizlere izlediğim yolu açıklayayım da nerde yanlış yapıyorum daha iyi ortaya çıkar.

-plane-beyaz renk
-torus
-özelliklerde mental ray caustics ve GI (5000-2.0)aktif
- materyal olarak raytrace
ambient ve difuse 100-0-255
refelect 55 - 55 - 55
transperant 200 - 200 - 200

specular level 100
glossines: 50

-ışıklardan : photometric target light - üstten veriliyor
-render özellikllerinden caustics aktif

gayet güzel cam efekti var ama caustik yok. nerde bu yahu.

2008-10-29 22:09:46

Cvp

Seke

Caustic alacak olan cam obje üzerinde sağ tuş object properties/mental ray/generate causticsi işaretle benim görebildiğim eksik bu ben vrayde yapıyorum daha kolay o yüzden mental için tam birşey söylemem imkansız şu anda.

2008-10-30 08:57:50

Cvp

birbilen35

ilgine teşekür ederim dostum, ancak bu yazmış olduğun seçenek işaretli

-özelliklerde mental ray caustik aktif

diye belirtmiştim

2008-10-30 10:35:33

Cvp

DARK_Lord

isik tipini degistirip oyle dene standart bi spot light mesela...

2008-10-30 12:51:20

Cvp

birbilen35

çözümde bir noktaya ulaştım. Işığın özellikler bölümünde indirect illumination seçeneğini aktif edio değerleri 1000-20-20 yapınca caustics etki ortya çıkıyor. ancajk tam istediğim çalışmaya ulaşamadım. var yine ayarlarda bir sorun

istediğim örneklerde gösterildiği gibi tabandaki caustik etkininde materyalin renginde olması. bende sadece beyaz yansımalar var. halbuki renkli bir cam obje var. kırmızı mesela. bu özelliği nasıl sağlarım.

son olarak render ederken her defasında photon hesaplaması yapıyor. derslerden hatırladığım kadarıyla bunun ilk olarak hesaplatıp daha sonra buu sürekli kullanıyorduk. ancak hangisi nasıl aktif oluyor bir türü hatırlayamadım denemelrimde başarısız oldu,

2008-10-31 20:21:20

Cvp

duman1925

photon hesaplamasının tekrar yapmasının isteniyorsan photon map kısmında dosya açıp kaydetmelisin
coustic içincde photon basic shaderını kullanırsan sorun çözülebilir diye düşünüyorum.yinede bi resim eklersen daha çok yardımcı çıkar

2008-10-31 20:36:18