sadece seçili objeyi wireframe yapma ?

sadece seçili objeyi wireframe yapma ?

örümcekmadam

merhaba

Maxte çalışırken referans resminin kaplı oldugu objenin textured kalmasini ,
diger uzerinde calistigim objenin sadece wireframe olmasini istiyorum

farklı layerlara alıp yapmayı denedim ancak böyle bir seçenek bulamadım

nasıl yapmalıyım, yada böyle bie özellik varmı?

2008-10-15 15:07:46

Cvp

sfmst

modele sağ tıkla properties den display as box seçeneğini tıkla
işin bittiğinde normal görünmesi içinde tekrar seçeneği kaldırırsın

2008-10-15 15:23:51

Cvp

örümcekmadam

Benim demek istedigim objeyi modelleme yaparken kullandigimiz wireframe gibi görmek ve vertexlere edgelere müdahele edebilmek
bu esnada arkada plane uzerine atayarak kullandigim refeans resminin ayni textured olarak kalmasi


sizin bu bahsettiginiz ozellikte obje box haline (bounded box) donusuyor.

2008-10-15 15:29:47

Cvp

manq01

objeni seçip, alt+x yaparsan işini görürü sanırım...

2008-10-15 15:53:03

Cvp

mokambo

Alt+x ile ilişkisini ben anlayamadım, bu sadece expert mod içindir..

sorunuzdan anladığım kadarı ile f4 ile istediginiz olur..

yani objeniz telkafes olarak görünürken arka plandaki görüntü tel kafes olmaz..

kolay gelsin...

2008-10-15 17:18:26

Cvp

manq01

maxi açıp deneyebilirsin kardeş...bi kere expert mod , ctrl+x kombinasyonu,

ikincisi arkadaş referans resminin texture kaplı objeden olduğundan bahsediyor ,f4 onuda wireframe yapar...(sen environmentte zannettin sanırım referans resmi)

Objeni tutuncada alt+x yap anlarsın ne demek istediğimi ...karakter veya detaylı modelleme yaparken çok işe yarar..referans resmi , takip etmen çok kolaylaşır...

2008-10-15 17:49:18

Cvp

örümcekmadam

alt+x komutu işimi gördü

yardımlarınız icin teşekkürler...

2008-10-17 13:55:45

Re:Cvp

mokambo

[quote=43886] Yazan: manq01

maxi açıp deneyebilirsin kardeş...bi kere expert mod , ctrl+x kombinasyonu,

ikincisi arkadaş referans resminin texture kaplı objeden olduğundan bahsediyor ,f4 onuda wireframe yapar...(sen environmentte zannettin sanırım referans resmi)

Objeni tutuncada alt+x yap anlarsın ne demek istediğimi ...karakter veya detaylı modelleme yaparken çok işe yarar..referans resmi , takip etmen çok kolaylaşır...[/quote]

:)

dogru söze ne denir haklısınız valla, en iyi bildigim konuda yanlış anlatmam bana göre değil. ???

yanlış anlatımım için özür dilerim, heralde o gün ki kafa yorgunluğundan olsa gerek, bir işe fena sinirlenip takmıştım.. :)

ctrl+x ve alt+x devamlı kullandıgım ve hemen tüm video derslerimde kullandıgım yöntemdir.

lütfen kimse kusuruma bakmasın...

saygılarımla..

2008-10-17 21:02:41

Cvp

manq01

Ne demek kardeşim, özürlük bi durum yok...Bizde zamanı gelince karıştırıyoruz :)

Kolay gelsin...

2008-10-17 22:29:33

Cvp

arveladze

Böyle durumlarda modeli opacity si düşürülmüş bir map ile kaplamak da işi kolaylaştırır.
Sadece fikir olsun diye söylüyorum.

2008-10-19 15:19:08