koltuk modellemesinde dikis nasil yapilir?

koltuk modellemesinde dikis nasil yapilir?

heydu

merhaba

koltuk modellemesi yaparken en cok takildigim nokta minderlerdeki dikisleri nasil yapacagim. bana bu konuda yardimci olabilirseniz sevinirim.

2008-10-14 02:02:01

Cvp

tmm..!

aynı sorunu bnde yaşıyorum eğer yardımcı olan olursanız çok sevinirim. şimdiden teşekkürler...

2008-10-13 15:57:31

Cvp

wert_tbt

onları bump map neya displacesment map kullanarak yapabilirsin mesela ille modelleyerek yapma çünkü bu polygon sayısının artmasına sebep olacaktır buda programı kullanım esnasında daha çok ram kullanımına sebep olacaktır

2008-10-13 18:34:12

Cvp

ETezer

Edge lere Extrude verilebilir. Hem de kademeli. Edge lere extrude verirken "base width" denilen özellikde mevcuttur. Deneyin, probleminizi bitirin :)
Saygılarımla,
Ergin TEZER

2008-10-14 10:04:19

Re:Cvp

heydu

[quote=43833] Yazan: wert_tbt

onları bump map neya displacesment map kullanarak yapabilirsin mesela ille modelleyerek yapma çünkü bu polygon sayısının artmasına sebep olacaktır buda programı kullanım esnasında daha çok ram kullanımına sebep olacaktır[/quote]

sayin wert_tbt

bump map veya displacement ile yaparken koltuk minderleinin yuzeylerine farkli iki malzeme olusturmam gerekicek degil mi? dikissiz yuzeyler icin ve dikisli yuzeyler icin . fakat ben yine de modelleyerek nasil yapabilirim onu ogrenmek istiyorum. bir cok tutorial baktim bu komu il eilgili fakat hic birinde tam istedigim gibi birsey yoktu. hepsinde minderler kup sekerler gibi gerceklikten uzak duruyorlar.

ek olarak bi sey daha sormak istiyorum koltuk kumasini nasil elde ederiz. suet veya nubuk gibi bir malzeme elde etmek istiyorum. o yumusakligi bir turlu veremiyorum.

yardimci olursaniz cok sevinirim.

2008-10-14 02:02:01

Cvp

delikan

dikişi yapmak istediğin edgeleri seçip sağ tuş create shape diyip sonra. ayırdığın objeyi seçip rendering menüsünde enable ın renderer (renderda gözükmesi için) enable ın viewport(ekranda gözükmesi içiin) işaretliyip alttaraftada radial(silindirik)
rectangel(dikdörtgenimsi) seçenekleri vardır. buseçeneklerden yapabilirsin

2008-10-15 13:40:51

Cvp

ETezer

Cevap yazdık ama sanırım gözden kaçmış... Neyse diğer soruyu da cevap verelim ama inşallah o da gözden kaçmaz.
2 yöntem var Suet veya Nubuk için. biri Hair and Fur kullanırsın ya da vray displace malzeme kullanabilirsin. O da olmadı, Anistropy shader ile uğraşırsın ama asıl önemli olan önce istediğin kumaşı elinle hissetmen ve gözünle görmen ve ışığa verdiği tepkileri kontrol etmen gerekir. Eğer ne yapacağını anlarsan gerisi kolay...
Saygılarımla,
Ergin Abi

2008-10-15 18:20:37

Re:Cvp

heydu

[quote=43871] Yazan: delikan

dikişi yapmak istediğin edgeleri seçip sağ tuş create shape diyip sonra. ayırdığın objeyi seçip rendering menüsünde enable ın renderer (renderda gözükmesi için) enable ın viewport(ekranda gözükmesi içiin) işaretliyip alttaraftada radial(silindirik)
rectangel(dikdörtgenimsi) seçenekleri vardır. buseçeneklerden yapabilirsin[/quote]


delikan cok tesekkurler zira adim adim aciklaman cok anlasilir kilmis konuyu.

2008-10-16 08:11:54

Re:Cvp

heydu

[quote=43888] Yazan: ETezer

Cevap yazdık ama sanırım gözden kaçmış... Neyse diğer soruyu da cevap verelim ama inşallah o da gözden kaçmaz.
2 yöntem var Suet veya Nubuk için. biri Hair and Fur kullanırsın ya da vray displace malzeme kullanabilirsin. O da olmadı, Anistropy shader ile uğraşırsın ama asıl önemli olan önce istediğin kumaşı elinle hissetmen ve gözünle görmen ve ışığa verdiği tepkileri kontrol etmen gerekir. Eğer ne yapacağını anlarsan gerisi kolay...
Saygılarımla,
Ergin Abi[/quote]

ETezer, aslinda cevabin gozden kacmamisti sadece daha acik bir cevap bekledigim icin tekrar sormustum. sut ve nubuk icin tesekkurler

2008-10-16 08:13:59

Cvp

ETezer

Sevgili Heydu, eğer yazdıklarımı denersen başka açıklamaya ihtiyaç olmadığını görürsün. Aslında çok basit çünkü. İşlemin sonunda meshsmooth vermeyi de unutma. 1-2 denemede sonuca ulaşabilirsin...
Saygılarımla,
Ergin TEZER

2008-10-16 11:46:23