Animasyonda Objeler Sizce Nasıl Eklenmeli?

Animasyonda Objeler Sizce Nasıl Eklenmeli?

maveric

Bir Animasyon film için farklı yerlerde ve zamanlarda değişik objeler modelledim. örneğin Animasyonun yaşanacağı iki ayrı mekan ve bu mekanlarda gerekli olan Evler, Eşyalar vb. bir çok obje...

bunları ben Xref ile aktardığım zaman poly olan nesneler Xref obje oluveriyor. Bende bunları tekrar poly e çeviriyorum. Pek de bir sorun yaşamadım. ufak tefek kaplam aların çakışması gibi sorunlar... elbette bunlar da çok önemli ancak aşılamayacak türden değil.
Asıl önemli olan ise ayrı ayrı mekanlara karakterleri koyarken oluşacak sorunlar. Morph olan objeler objelerdeli Bone ve Bipet ler...

Siz Tecrübeli Arkadaşlar, lütfen uzun uğraşlar sonucu sonucu edindiğiniz tecrübeleri bizimle paylaşın. sizde bu durumda neler yapılabilir. ayrı dosyalarda mı modelleyelim ve Xref ya da başka bir şekilde ekleyelim ya da siz başka bir yol biliyorsanız lütfen paylaşın....

Şimdiden Çok Teşekkür ederim.
Ali Sağlam
not : Max 2008 32 Bit kullanıyorum....

2008-10-12 10:54:28

Cvp

ETezer

Öncelikle eğer poly e çevireceksen "merge" komutu daha mantıklı olur nesne alımlarında. Karakter aktarımlarında ise önce sıfırdan karakterini al ve kayıt et. Ardından sahneni ona göre oluşturmaya başla. Karakterine uygun sahne oluşunca, bunu da kayıt et ve karakterin tek olduğu sahneye geri dön. Yeni sahneni oluştur. Bilmem başka bişeye gerek kalıyor mu? Gerekirse sahneler arası yaptığın nesne alış-verişleri ölçüler bozulmadan aynen gelecektir. Bunun dışında Chr veya bip dosyaları için de Max´in içinde gereken Tool lar mevcut. Sadece neyi hangi toollar alacığını bilmelisin... "He, peki bunlar ne ?" diyecen di mi? O kadar vaktim olsa kitap yazarım :) şaka tabii. Aç bi bak, Help dosyasında hepsi mevcut. Karakter stüdio ya bi gir baştan, sonuna kadar dallanmalarla beraber bi göz at hepsini bulursun. Ama nasıl kullanılır, ipuçları nelerdir? Bunları hedefi belli olarak sormalısın yoksa hangi birini anlatıcaz? O kadar geniş konularki bunlar. Hem ben senin yerinde olsam daha ilginç sorular sorardım. Mesela "Bayanlar neden Kıvıra kıvıra yürür?" gibi. Bu sorunun cevabını bilmeden yapılan Karakter animasyonlarının tamamı hatalıdır gibi bir iddia da bulunsam mesela? :) İlgini çeker mi? Sen boşver aletleri, onlar help dosyasında mevcut. Teknik sor bence daha fazla faydası olur sana...

Saygılarımla,
Ergin TEZER
Autodesk Yetkili Eğitmeni

2008-10-14 10:22:31

Re:Animasyonda Objeler Sizce Nasıl Eklenmeli?

sezenanimation

[quote=43824] Yazan: maveric

Siz Tecrübeli Arkadaşlar, lütfen uzun uğraşlar sonucu sonucu edindiğiniz tecrübeleri bizimle paylaşın. sizde bu durumda neler yapılabilir. ayrı dosyalarda mı modelleyelim ve Xref ya da başka bir şekilde ekleyelim ya da siz başka bir yol biliyorsanız lütfen paylaşın....

Şimdiden Çok Teşekkür ederim.
Ali Sağlam
not : Max 2008 32 Bit kullanıyorum....[/quote]

Öncelikle bu yaklaşım benim şahsi görüşlerime ters hani sanki siz emek verdiniz madem ben vermeyim gibi oluyor....şahsi fikrim tabiki....art niyet aramayınız lütfen...

Gelelim sorunuza....Kuyllandığınız mantık zaten tamamen Xref kullanmayı bilmiyor olmanız ile alakalı.....öncelikle xref kullanacak iseniz eğer ...hele ki bir animasyon film ile ilgli bir planda yada komple sahnede....zaten yeterince dolu bir sahneyi xref leri tekrar edit poly ye çevirerek sahnenin polgon sayısını artırmak :D doğal olarak xref kullanmanın ne mantığı kaliyor sorusunu akla getiriyor...Sahneler Xref kullanmamızın nedeni....:) kalabalık sahnelerde polgon sayılarının çozutacağını bildiğiniz için tex bir max dosyasına iş yükünü bindirmemek için kullanılır....yani daha temisz bir şekilde anlatacak olursam.....tek bir max dosyasında özellikle GI render çözümlerinde 4-5 milliyon polygon da max yada render motoru hata verip kendini kapatırken 20-25 milyon polygonluk bir sahneyi çok daha kısa sürede render etmeniz mümkün hale gelecektir...hatta profesyonel olarak ince ayarları ve mantıkları çözbildiyseniz 50-60 milyon polygona kadar kullanmanız mümkün....bizim şahsen demelerimiz sonucu 47 milyon polgona kadar çok rahat ve yeterince süratli render alabiliyoruz diyebilirim...peki Xref mantıken nerelerde kullanılmalı derseniz...

Sizin asıl ihtiyacınız oılan cevap bu zaten.. xref bir sahnenin animasyon sahnesinin özellikle şana objelrinde değil kalabalık sahnelerin kalabalık objelerinin oluşturulmasında kullanılması hem daha stabil hemnde daha az karmaşık hale getirir çalışmanızı...mesela çok büyük bir şehir....birbirini takip eden sıralı nesneler....ağaçlar...kalabalık bir trafikdeki arabalar....bir metrodaki yüzlerce insan....gibi gibi örnekler çoğaltılabilir..ama dediğim gibi her şekilde kullanım için farklı teknik ve yöntemler uygulanması gerekecektir...bunlarda sizin sahnenize göre geliştirdiğiniz tekniklerdir....animasyonun son compozitinde her ne şekilde iş yapacağınız...kaç layer ile işi tamamlayacağınız gibi yaz yaz bitmez mevzular..sözün öze xrefi sahneye eklemek xref kullanmak değil mantığını doğru anlayıp o şekilde kullanmak önemli....nacizhane bilgimi paylaşmaya çalıştım yanlışlarım yada yanlış anlamaya maruz kalınacak kelimlerim oldu ise kusuruma bakmayın diyor herkese iyi çalışmalar diliyorum

2008-10-14 11:46:28

Cvp

maveric

Selam... Cevaplarınız için teşekkürler...

2008-10-16 15:42:00