2 el ile tutma

2 el ile tutma

Ranc

Merhaba,

3dsmax´a yeni başladım ve bir konuda yardıma ihtiyacım var.

3ds MAX 2009´da bir animasyon hazırlıyorum. Bir asker elinde bir tüfek ile biraz koşup sonra ateş ediyor. Modeli satın aldım, biped´i ekledim sonra bir bip dosyası bağlayarak animasyonu hazırladım.

Model başlangıçta T şeklinde duruyor. Buna File->Merge.. menüsü ile bir de tüfek ekledim. Sonra tüfeği modelin sol eline pozisyonlandırdım. Tüfeğe Physique modifier ekledim. Physique modifier´in Attach to node seçeneği ile tüfeğin kabzasını biped´ın sol eline bağladım.

Şimdi animasyonu oynattığımda sol el tüfeği iyi tututor ve tüfek sol el ile uyumlu olarak hareket ediyor. Ancak animasyonun sağ elinin de tüfeğin namlusunun altından tutması gerekiyor. Dediğim gibi tüfek sol el ile uyumlu ancak sağ elin hareketlerine uyumsuz kaldı. Sağ el tüfeğin namlu kısmını havaya doğru kaldırdığında tüfeğin nalusu kalkmıyor ve sadece sol elin kabzadan tuttuğu şekilde öne doğru bakıyor.

Bu durumu nasıl çözmem gerekiyor. Yani tüfeğin kabzasını sol el tutacak, sağ el ise namlunun altından tutacak ve tüfek her iki ele uyumlu bir şekilde hareket edecek..

Belki bu animasyonun her karesinde tek tek düzeltilebilir ancak aynı karaktere başka animasyonlar da vermem gerekiyor. Bu nedenle başlangıçtaki T harfi şeklindeki duruş pozisyonunda gerekli düzenlemeyi yaparsam tüfek her animasyonda otomatikman her 2 elin hareketine de uyum sağlayacaktır.

Şimdiden teşekkürler..

2008-09-27 17:42:58

Cvp

drekon

sanırım biraz script kullanmak gerekiyor. iki elin koordinatlarının ara noktasını alan bir hesap işe yarayabilir. veya motion panelden position list olabilir.

2008-09-27 09:14:52

Cvp

DARK_Lord

sol ele bağımlı animasyon yapıp sağ eli de manuel anahtar karelerle namlunun altından tutuyormuş gibi yapamaz mısın?

2008-09-27 13:57:23

Cvp

kurt

max character studıonun imkanları dahilinde şöyle yapabilirsin. Frame sıfırda iken, modelin tüfeği tutuş şeklinde pozlandır. ve
tüfeği hangi elin yönlendireceğine karar ver. Diyelim ki sol el. tüfeği sol ele linkle. sağ el seçili iken; sağ taraftaki listede "key ınfo" parametresine gel. burada önce "set key ve set planted key" tuşlarını kullanarak bir key oluştur. hemen alt tarafta "-IK" parametre bölümü var, burada body ve object seçenekleri var, sen object seçeneğini aktif hale getir ve alt taraftaki "select ık object" (ok işareti) tıklayarak tüfek nesnenin üzerine git ve tıkla. (bazen ok işaretini ve nesneyi tıklama ikinci kez gerekebiliyor, icab ederse tekrarlarsın).
bu işlem sonucunda şu sonuç oluşur. sol el tüfeği nasıl hareket ettirirse, tüfeğe bağlanmış olan sağ el de aynı harekete bağlı olarak uyumlu şekilde hareket eder. Ancak sağ eli kendi başına hareket ettirdiğinde tüfek ve sol el bundan etkilenmez. Bu mantığa göre animasyonunu hazırlayabilirsin. Yalnız sıfırdan oluşturacağın bütün keyframelerin silindiği veya yeni bir motion capture dosyası yüklediğinde iki elin konumlarını ve yukarıdaki linkleme işlemlerini yenilemen gereklidir.

2008-09-27 16:08:02

Cvp

Ranc

Kurt´un anlattığı metod çok güzel çalıştı. Kurt´a ve herkese teşekkür ederim.

2008-09-27 17:42:58