texture animasyonu

texture animasyonu

archidesign

Merhaba arkadaşlar yapmak istediğim bir olay var fakat bunu şu şekilde özetleyeyim...

örneğin elimde bir tablo var ve bu tablodaki A resminin B resmine dönüşmesini istiyorum yani 0´ıncı framede A resmi görünüyorsa 50´nci framede B resmi oluşsun ve arada kalan framelerde ise (0-50 arası) A resminden B resmine geçişi göstersin...

Ben bu olayı renk olarak yapabiliyorum fakat texture atanmış bitmap resim olarak yapamadım. Bilgisi olan arkadaş varsa bunu max te nasıl yapabileceğim hakkında bilgi verirse sevinirim... yalnız olayı gif anime verilmiş resim olarak önermeyin plz... bu olayı %100 maxte yapmalıyız şimdiden teşekkürler....

2008-09-21 00:48:55

Cvp

ArkondeR

Bunu yapmanın birden fazla yöntemi var. Eğer kullandığınız bir iki boyutlu animasyon programı varsa bir resimden diğerine geçiş animasyonunu o programda hazırlayıp bunu kaplaa olarak kullanabilirsiniz, ki bence kalite olarak daha iyi sonuç verecektir. Max içinde yapmak için ise "composite materyalini kullanabilirsiniz. İki katmanlı bir malzeme oluşturup herbirinde "diffuse" kanalına kullanmak istediğiniz resimlerden birini atayın (bu yöntemle ikiden fazla resim arasında geçiş de yapabilirsiniz). Daha sonra üst katmandaki malzemenin "opacity" değerini zaman içinde azaltın. Böylece üst katmandaki resim zaman içinde şeffaflaşarak alt katmandaki resmi ortaya çıkartacaktır. Buna benzer bir şekilde bir "blend" malzemesi de kullanabilirsiniz. Mask bölümüne anime edilebilen mapler atayarak iki resim arasında efektli geçişler sağlayabilirsiniz böylelikle. Her iki malzeme türü için de detaylı bilgileri internetten edinmeniz çok kolay olacaktır. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Kolay gelsin...

2008-09-21 01:00:20

Cvp

archidesign

Evet cevabınız için teşekkürler...önerileriniz mantıklı çözümler olarak görünüyor belkide 2d program ile rahatlıkla bu olaylar yapılabilir ama program karagaşası yaşamamak açısından %100 max olması şahsi tercihimdir.
vermiş olduğunuz yöntemlerden en iyi sonucu veren composite material kullanmak ama bununda mantığı ters çalışıyor:) denemek isteyen arkadaşlar ilk başta sorun yaşayabilirler ama şu şekilde sorun çözülüyor; ilk önce malzeme editöründen satandart a tıklayıp buradan composite yi seçmelisiniz ardından discard old material demelisinizki önceki mat.ler gelmesinler, ardından malzeme slotunda en üstte beliren base materiala başlamak istediğiniz materialin texturesini atayın ardından mat.1 dışında diğer mat. ların çentiklerini kaldırın böylelikle diğer matlar deaktif olacaktır mat.1 kısmına da dönüşülecek textureyi atayın ama opacity değeri başlangıç için 0 olmalıdır anime verip son haline gelincede opacity değerini frame sonunda 100 yapın geçiş çok iyi olacaktır... başka çözümü yok gibi... ama bu şekilde işimi çok iyi şekilde görüyor alper sözen arkadaşıma cevabı için teşekkürler... +rep :)) rep kısmı espiridirha yöneticiler uyarı göndermesin :)

2008-09-21 01:44:40

Cvp

ArkondeR

thx for rep :D

2008-09-21 02:50:57