şişeye su doldurmak

şişeye su doldurmak

toygarguzey

benim bir parfüm şişem var. ama bu şişenin modellemesi çok ayrıntılı yani girintili çıkıntılı olduğundan içine parfüm sıvısınız yani suyu nasıl koyacağımı bimiyorum.. lütfen yardım edin..
şimdiden teşekkürler

2008-09-20 16:11:01

Cvp

emreşan

şişenin kalınlığını shell modifier i ile verdikten sonra edit poly modifier i ile şişenin iç kısmında sıvı dolu olacak yüzeyleri seçip detach copy etmelisin. ardından üstte boş kalan kısmı edit poly deki border seçicisinden işaretleyerek "cap" aracı ile kapatabilir ve böylelikle o alanın sıvı malzemesi ile dolu görünmesini sağlayabilirsin.

2008-09-20 16:16:11

Cvp

toygarguzey

çok teşekkürler emre abi, dediğin gibi yaptım ve oldu [:)]

2008-09-20 16:30:17

Cvp

duman1925

sıvı modeli oluşturduktan sonra çok az scale ederek küçültürsen daha iyi sonuç alabilirsin.

2008-09-20 20:19:40

Cvp

emreşan

o zaman bardak ile sıvı arasında boşluk oluşur.nırmalde olduğu gibi sıvı, camın kalınlığında iç kenara yapışıktır.neden boşluk bırakmak istensin ki?

2008-09-20 22:29:36

Re:Cvp

duman1925

[quote=43475] Yazan: emreşan

o zaman bardak ile sıvı arasında boşluk oluşur.nırmalde olduğu gibi sıvı, camın kalınlığında iç kenara yapışıktır.neden boşluk bırakmak istensin ki?[/quote]

evet normal de öyle olması gerekiyor dediğiniz gibi ama refraction da problem oluyor yüzey aynı olduğu zaman gözle görülmeyecek kadar bir boşluk bırakıldığında daha sağlıklı bir sonuç elde ediliyor.tabi bu kullanılan malzeme ile de alakalı ama çoğunda bu problemi yaşadım.Tam anlatamadım bi denerseniz daha iyi anlaşılacaktır fark.

2008-09-20 22:56:58

Cvp

sahinbey

Vay be Bende Damacanayı kopyalayıp kesip küçültüp damacana içine koyup suyu öyle oluşturuyordum.Teşekkürler Emre kardeş.Her ne kadar tarihi 2008 olsada.İşime yaradı

2010-01-21 12:59:22

Şişe içindeki sıvının animasyonu

iletisimnet

Ya haraketlendirilecekse,animasyon verilecekse ne olcek?Hadi buyrun şimdi madem konuyu hortlatmışsınız,yeni konu açmadan devam edelim.
Bir şişe düşünün.Huni ile içine herhangi bir sıvı dolduracağız.(Su,Süt,Cola,Benzin vs...)
Sıvıyı doldururken sıvı hem şişenin şeklini alarak dolacak hem de doğası gereği salınımlar yapacak.Dolum anında çarpma etkisi gereği köpürecek bi yandan.
"Youtube de böyle bir video vardı" demek yasak :D

2010-01-21 13:40:27

Cvp

kunth

GLU3D

2010-01-21 16:21:59

Cvp

ETezer

Real flow yardımı ile gerçek anlamda(ve yukarıda istenilen herşey) yapmak mümkün. Şişenizi mesh yapıya cevirip obj formatında kayıt ettikten sonra Real flow da çağırmanız, ardından bir sıvı kaynağı oluşturup içini doldurmanız ve sonrasında isterseniz çalkalamanız veya evirip çevirmeniz sonuç üzerinde yeterli olacaktır. (Tabii "Sadece" söylemesi kolay :) ) Ayrıca Real Flow un çıkışını "Bedava" plug_in´leri ile Max´in içinden nesne tabanlı direk çağırabilirsiniz.

Diğer konu cam ve sıvı arasındaki mesafe. Bir teoriye göre aynı anda ve aynı zamanda 2 nesne yer alamaz. Araştırılması gereken bir konu. Max de nesneler birbirine sıfıra sıfır dokunurken özellikle "default render" da siyah bölgeler ve benzeri render hataları meydana gelebiliyor(Özellikle Seffaf nesnelerde). 2 nesne arasında binde bir ufacık gözle görülmeyecek kadar dahi bir boşluk olduğunda bu hata meydana gelmiyor. Diğer render motorlarında özellikle test etmediğim için bu hatanın meydana gelip gelmediğinin farkında değilim ilk fırsatta test ederim. Ama sonuçta Emreşan Hocamızın sorma sebebi ve Efe beyin bu konuya dkkat çekmek istemesinin sebebi bu olabilir.
Saygılarımla...

2010-01-21 22:53:31