3dsmax cim yapimi - sayfa: 2

Cvp

sADo_arK

seka çok sağ ol

2008-09-15 00:38:38

Re:Cvp

troy 481@

[quote=43368] Yazan: birbilen35

bilmem bu saatten sonra verilecek cevap senin işine yararmı..
olmazsa bile en azından ben düşüncemin işe yarayıp yaramayacağını öğrenirim.

yöntemin adının bilmiyorum. ancak sitede bir kaç defa çeşitli zamanlarda çıktı.bir modelin hiç bir yük olmadan çoğaltılması tekniği. hattta örnek olarak tank modellemesi vardı.

bir tankı basit bir şekilde modelliyorsun. sonra (işte bilmediğim konu burası) bir iki basşılktan yararlanarak monu istediğin kadar makinayı kasmadan çoğaltabiliyorsun. çimlerde de bu yöntemi kullanabilrmisin diye düşünüyorum. 3 parça çim yapasrsın. onu çeşiti şekillerde çoğaltarak sahneyi tamamlarsın.. üstadlar ne der acaba.[/quote]bahsettiğin yöntem vray proxy,ancak objeler proxy yapıldıktan sonra procedual(nois,marble) displace sünme ve kabartma etkilerini desteklemez.

2008-09-15 09:33:04

Re:Cvp

derek82

[quote=43368] Yazan: birbilen35

bilmem bu saatten sonra verilecek cevap senin işine yararmı..
olmazsa bile en azından ben düşüncemin işe yarayıp yaramayacağını öğrenirim.

yöntemin adının bilmiyorum. ancak sitede bir kaç defa çeşitli zamanlarda çıktı.bir modelin hiç bir yük olmadan çoğaltılması tekniği. hattta örnek olarak tank modellemesi vardı.

bir tankı basit bir şekilde modelliyorsun. sonra (işte bilmediğim konu burası) bir iki basşılktan yararlanarak monu istediğin kadar makinayı kasmadan çoğaltabiliyorsun. çimlerde de bu yöntemi kullanabilrmisin diye düşünüyorum. 3 parça çim yapasrsın. onu çeşiti şekillerde çoğaltarak sahneyi tamamlarsın.. üstadlar ne der acaba.[/quote]

yukarda Cemil vermiş zaten linki ama ben bi daa yaziim

www.tr3d.com/index.php?islem=bak&id=bilgi&dno=194&r=194

2008-09-15 09:47:50