kalabalık objelerde max yavaşlaması

kalabalık objelerde max yavaşlaması

baytmen

arkadaşlar ben max e yeni başlayanlardanım max te kalabalık obje çizdiğim zaman ve bunlara modifer uyguladığım zaman max neredeyse donuyor bu problemi nasıl çözebilirim örnek
bir tane çardak modelledim ama max o kadar yavaşladı ki anlatamam mesh edit uyguladım mesela bazı arkadaşlar çok kalabalık modeller yapıyorlar bu problemi nasıl gideriyorlar

2008-09-07 03:05:40

Cvp

altıneldiven

öncelikle kullandığın donanım ve işletim sistemin hakkında birazdaha açıklama yaparsan sana yardımcı olabiliriz

2008-09-07 03:27:07

öncelikle kullandığın donanım ve işletim sistemin hakkında birazdaha açıklama yaparsan sana yardımcı

baytmen

tabiki öncelikle ilgilenip okuduğunuz için teşk ederim
pc donanımım
amd 2500 işlemci
1 gb ram
3 ds max 7 var
işletim sistemi xp home
ekran kartım 256 mgb g force

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/27YULv5o6.jpg[/img]

2008-09-07 03:33:35

Cvp

altıneldiven

öncelikle başlat programlar autodesk ge girin chance mode graphics se tıklayın ve açılan pencereden directx i seçin
max artık drectx modunda daha hızlı çalışacaktır.
2 sahnenizi çalışırken o ya basarsanız ekranda sağa sola çevirmeniz kolaylaşır rahat hareket imkanı sağlar
3 donanımsal bir arıza olabilirki sahne eğer buysa yazdığınızın daha altı bi konfigrasyon bunu çok çok rahat kaldırır

tabi bunun dışında yanlış çalışıyorda olabilirsiniz yani bi küp çizip bunun segmentlerini 50 100 yaparsanız kasar ben çalışmanızda seegmentleri göremiyorum ama tahminim donanımsal ekran kartı driverlerini güncelleyin benim şu an uykulu halimle aklıma gelenler gündüz daha profesyonel arkadaşlar yardımcı olur kolay gelsin

2008-09-07 06:32:48

Cvp

7_Deadly_sin

F3 e basıp tel çerçeve modundaki halinin prntscrn i de alıp gönder belki segment sayılarını çok arttırmışsındır. mesh smooth filanda iteration ı yükselttiğinde güzel görünmeyi sağladığı kadar donmayada sebep olur fazla işlemci bellek harcadığından.

2008-09-07 11:31:04

Cvp

dracul

söylediginiz sistemde en ufak yavaşlama olmaması gerekir.3d yi software modunda çalıştırıyorsan sebeb bu olabilir.Sahnedeki polygon sayısı nedir?

2008-09-07 18:03:27

Cvp

ArkondeR

Aynı sahneyi bir de wireframe gönderebilirsen daha rahat br cevap verilebilir. Zannımca poligon sayısını gereğinden çok yüksek tutuyor olabilirsin.

2008-09-07 22:30:47

Cvp

Reactric

gördüğüm kadarıyla bütün nesnelerin deforme olmaması için plygon saysının artırıp meshsmooth yada turbosmooth uygulamışssınız. keskin köşeler olmaması için. Bunun yerine chamferbox kullanın aynı işi görür ve bu kadar kasılmaz bilgisayarınız. tabi sorun buysa

2008-09-08 08:52:36

arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için çok tşk ederim

baytmen

nesneleri chamferbox tan oluşturmuştum ama dediğiniz gibi segmentler fazla olmuş birkaç tanede sorun olmuyor ama objeler fazla olduğundan dedğiniz gibi kasıyor galiba ben yinede resmde segment sayılarını göstereyim dedim verdiğiniz bilgiler için çok teşk arkadaşlar[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/5pkK3UR17.jpg[/img]

2008-09-09 00:34:30

Cvp

7_Deadly_sin

tüm cisimler chamfer box ise, segmentler bu kadarsa ( filleti 17 yapmanla 3-4 yapman arasında çok bi fark yok tabi deneyerek görebilirsin. ve diğer segmentleride düşürerek kalite farkının çok olmadığını görebilirsin ) ve her hangi bir modifier uygulamadıysan hiç birine ( mesh smooth, turbo smooth.. vs.) kasmaması lazım bilgisayar özelliklerine göre. Bence başka bi sorun olabilir. yanılıyorda olabilirem.

2008-09-09 10:45:54