Küresel olmayan bir göz hareketi nasıl sağlanır?

Küresel olmayan bir göz hareketi nasıl sağlanır?

dedestratus

[img]http://img524.imageshack.us/img524/3011/eyeol5.gif[/img]
Yarattığım karakterin gözleri eliptik bir şekle sahip.Resimde görüldüğü gibi gözü iki obje olarak düşündüm.Gözün beyaz kısmı üzerinde bu göz bebeğini nasıl hareket ettirebilirim? Düzlemsel bir hareket olunca göz bebeği yarı yolda beyazın içinde kaybolacak bu yüzden bir yol arıyorum...

2008-08-28 12:26:05

Cvp

Brendibadesi

Bunu kaplama ile halletsen çok daha basit olurdu. Bump yada Displacement vererekte içe yada dışa doğru bir yüzey farkı oluşturabilirdin. Daha sonrasında ise U ve V düzlemlerininin değerleri ile oynayarak hareket kazandırabilirdin.

2008-08-28 13:29:51

Cvp

KBS

Cevaplarınız benim için de çok yararlı olacak, ben de çok kafa patlattım bu konuda.

2008-08-28 13:38:03

Cvp

hk

compozit map i bi araştır derim.ben de buna benzer bir şey yapmıştım.ayrıca sana bir yol daha; siyah kısmı gözden ayrı bir plane yap.istediğin forma soktuktan sonra attachment consantrainti kullan.yüzeye göre kolaylıkla hareket ettirebilirsin.

2008-08-28 16:30:13

Cvp

kazmamurat

gözün elips şekilli olması pek doğru değil maalesef, bu durumda bu gözün oturduğu model de hatalı oluyor zira.

modelinin göz kısmını yuvarlak bir göztopuna göre editleyip bu işe öyle devam etsen sanırım daha sağlıklı olacaktır.

2008-08-28 16:48:53

Cvp

hk

bir de gözü modellerken bu şekilde bir yol izlemek pek doğru değil.olabildiğince gerçeğine benzetmeye çalış.gözbebeği sonuçta gözde bir küre şeklinde durmuyor.ya compozit kaplamayı kullan.ya da ayrı modelle bir düzlem olsun.oradan da attachment veya surface const.kullan. işini çabuklaştırır.bir de gözün elips olması sorununu ffd space warp kullanarak halledebilirsin.kolay gelsin

2008-08-28 17:01:12

Cvp

dedestratus

Surface Constraint ile çözdüm teşekkürler arkadaşlar, attachment ile denemiştim ama önceki denemelerimde de olduğu gibi beceremedim ve foruma sorayım dedim.Cevaplarınız için her birinize teşekkürler.

Çizdiğim karakterler yapı olarak uzun olduğu için gözleri de yuvarlak değil...Belki siz haklısınızdır bilmiyorum şimdilik aklımdan geçeni yapıyorum[G2]
[img]http://img231.imageshack.us/img231/6061/13605829vg4.jpg[/img]

2008-08-28 17:40:48