Tessellate işlevi görecek bir yöntem gerekiyor

Tessellate işlevi görecek bir yöntem gerekiyor

dedestratus

[img]http://img516.imageshack.us/img516/6431/gridddif4.gif[/img]
Resimdeki şekle tessellate uyguladığımda haklı olarak vertexleri ortada birleştiriyor. Fakat benim istediğim, normal bir yüzeye verdiğimizdeki gibi ızgara biçiminde parçalara ayrılması. (Noise modifierı uygulamam gerekiyor da)
Vertexleri tek tek Cut aracıyla birleştirmektense kolay bir yöntem önerebilir misiniz?

2008-08-19 17:56:41

Cvp

ArkondeR

Göründüğü kadarıyla obje tek bir poligondan oluşuyor. Bu poligonu seçip vertexler iç içe girene kadar birkaç defa inset uygulayabilirsiniz, daha sonra uygun treshold değeriyle iç içe giren vertexleri weld edip tekrar inset uygulayabilirsiniz. Bu sayede noise uygulanacak kadar çok poligonunuz olur.

Ya da başka bir seçenek olarak "garment maker" kullanabilirsiniz. Çok daha güzel sonuç verecektir deformasyon açısından.

Kolay gelsin...

2008-08-19 17:49:34

Cvp

ArkondeR

Az önce benzer bir şekil ile denedim "garment maker" çok güzel sonuç veriyor. Objenin edge lerini seçip create shapes komutuyla bir spline oluşturduktan sonra spline doğrudan modifier olarak uygulanıyor.

2008-08-19 17:54:13

Cvp

dedestratus

Inset baya bir karışıklık yaratıyor fakat garment makerda iş var gerçekten güzel bir çözüm oldu yardımın için teşekkürler[G5]

2008-08-19 18:11:51

Cvp

fx7600gs

benimde başıma gelmişti...burda max hangi vertexler arasına edge atacağını bilemez....cut uygulamıştım..

kolay gelsin.

2008-08-19 17:56:41

Cvp

emreşan

bu tür işlerde genelde bu oluşturduğunuz şekli temsilen spline extrude edilir ve daha büyük ve üzerinde oldukça fazla segmenti olan küp ile union boolean yapılır. ortada sadece ikisinin kesişiminden ortaya çıkan bol sementli geometri kalır.

2008-08-20 00:53:59