animasyon render

animasyon render

3d-anim

Arkadaşlar diyelim ki 3 dakikalık bir animasyon yatık.
Bunun brazil render de ;pal formatında 720*576 çözünürlük te sıkıştırmasız video formatında render etmemiz gerekti.Max dosyasında bir mekan olduğunu (bir cafe olduğunu ) düşünürsek ve ışıkları da iyi yerleştirdiğimizi farzedersek.
Bunun renderini kendi makinamızda yapmaya kalksak makina amnd1800 380ram ise boşuna mı uğraşmış oluruz.

Genel de bu tip durumlarda ne yapılır....???

2004-05-06 13:20:23

Re:animasyon render

Graf

Genelde bu tip durumlarda max default render yapılır, sonu olmayan bir maceraya atılınmaz:))

Aslında küçük bir hesap yapılarak maceranın büyüklüğü anlaşılabilir. 3 dakika 4500 kare etmektedir.

Bir karelik render vakti çarpı 4500 kare artı senin intihar etme eğilimin eşittir sonuç: Böyle bir renderi aklından bile geçirme:)))

2004-04-20 14:15:05

Re:animasyon render

kazmamurat

hehe.... bu tip durumlarda klasik max ışıklarıyla default scanline renderer kullanmak daha mantıklı aslında. brazil in falan, içinden çıkılmaz. sn de 25 kare kullansan 3 dk. lık render=4500 kare.. brazil le falan, bi de sağlam bi ışık sisteminde, 4500 kareden nasıl çıkarsın ki?

2004-04-20 14:20:53

Re:animasyon render

nacho_grande

O çözünürlükte tek kare ortalama 45 dakikadan 4500 kare eşittir 202500 dakika o da eşittir 3375 saat o da eşittir 140 gün gibi bir süre çıkmakta. 2 kat hızlı render aldığını varsayarsak o da eşittir 2,5 ay gibi bir zaman. hüğnnnn [:s][_(][:I] Render çiftliği kurmadan böyle bir animasyon Graf ında belirttiği gibi bitmeyen macera yani

2004-04-21 00:07:48

Re:animasyon render

iceman

:)

2004-04-21 00:08:47

Re:animasyon render

Phobos

dostum allah sana sabır versin::)

2004-04-21 00:12:04

Re:animasyon render

Reality__

Tavsiyem 320*240 da bi render al bak sonra karar ver ama o makinada baya zaman alir ii bir ekran karti al tavsiyem ati nin urunleri dene derim bende 9600 de render suresi cok fark etti paran varsa bir firegl al istedigin cozunurlukte yap fark etmez :)

2004-04-21 14:11:35

animasyon render

Byteman3D

Mental Ray ile biraz da sabır gösterip, photon map ve final gather map özelliklerini kullanın. Bu özellikler genelde orada durur ama pek kullanmayız. Deneme renderlerinde bile kullanın ve Animasyon render ederken GI kullanmanın olanaksızlığı üzerine bütün düşünceleriniz değişsin.

Tek karesi bir saati bulan bir animasyonun 1500 karesini 1.5 günde bitirdi.

;)

Tabi bu animasyonları nasıl yapıyorlar sorusunun cevabı:
Network render. Birden fazla makina aynı kareyi render edebiliyor. Bu durumda süre makine sayısına orantılı olarak kısalıyor. Her eve lazım. Ben 10 makinalık bir render çiftliği kurmayı planlıyorum yakında. Mental ray in max 6 da network desteğini çalıştırdığım anda kuracağım sistemi.

Beysim, bu arada ekran kartlarının final render üzerinde henüz bir etkisi yok malesef. Senin durumunda muhtemelen dikkatinden kaçan başka bir sebepten ötürü render hızlanmıştır.
Ama inşaallah dediğini yapacaklar pek yakında. Nvidia quadro fx3000 mi ne, bi tanesiyle mental ray beraber çalışacakmış ve kıl tüy gibi şeyleri ekran kartı renderleyecekmiş falan. süper olacak- tabi fiyat da kimbilir nasıl olur.

kaynak: www.mentalimages.com

2004-05-01 20:09:16

Re:animasyon render

emreşan

Animasonun video haline dönüştürüleceüi çözünürlük divx 720 X 576 olacaksa bile jpeg sequence render edilmesi en mantıklısı. Gerçi 4500 tane dosyanın olduğu bir klasöre çift tıklamak, işlemcinin bezini değiştirmeyi gerektirecek kadar ağır bile gelebilir. Render süresini ayarlamak için basit bir çözüm üretmek gerek. söylenilenler doğru. diyelimki 3 dakikalık bir animasyon yaptık gibi başlayan hararetli cümleler daha sonra karelerin hesabının yapıldıüğı cimri gecelere dönüşecektir. Render farm olayı ise çok mantıklı. + adet dual xeon 3.g PC ile yaptığım denemeler sonucunda özelliklede H.T. (hyper threading) özelliği sonrasında tek kare üzerinde muhteşem bir show a dönüştü. Tek kare üzerinde karınca gibi dolanan tıkıt tıkır değişen karelerle bakmışsınki o karenin render ı bitmiş. Her makinada 2 işlemdi H.T. ile 4 olarak tanımlanıyo. 4 tane makina için 16 adet ekranı tarayan processbox olduğunu düşünür ve bunların her birinin xeon 3.g PC olduğunu düşünür isen renderfarm operasyonunun ne kadar başarılı lduğunu anlayabilirsiniz. Tabi viewpot ta yapılan dynamic ve bazı fonksiyonların hepsi o anda kullanılan makinanın işlemcilerine yüklenir. Sadece render aşamasında diğer makinaların varlığı ie yarar. Ekran kartları konusunda makul gelişmeler var. Eskiden ekran kartı render a yaramaz deniyodu ama mesela şu anda Softimage|XSI openGL ekran kartını kullanarak render ı %20 oranında hızlandırabiliyor. Ama yakında çıkacak olan Nvidie ekran kartlarına uygulanacak bir yazılım ile MAYA hardware renderın çoğunu ekran kartı ile paylaşabileceği platfomları hazırladıklaırnı duyurdu. ekran kartlarının üzerindeki GPU ların gücünün gelişmesi üzerine bu yükün hafiletilmesi makul hale geldi. birkaçbin dollar olan render kartları ile boy ölçüşemesede 2 sene içerisinde 1000 dolar a birçok efekti ve shader ı realtime yapan kartlarımız PC lerde yerini alacak..Aynı scsi disklerin yerine serial ata diskleri RAID stripe edip noncompress kayıt yapan DCLINK video kartların 400 dolar gibi bir para ile digital vtr kontrolü olmayan sistemlere attığı binlerce dolarlık fark gibi...

2004-05-06 12:41:11

Re:animasyon render

iceman

Heh heh.. yaw Emre 3 ghz işlemcili HT makinayı kim bulmuş ki üstüne üstlük birde 4 ayrı 3 ghz HT makina ile renderfarm kursun. Öyle bir makina parkım olsa 3 dakika değil 30 dakikalık animasyon render yapmaya çalışırım o zamanda.. [:F]

2004-05-06 13:20:23