3D max i bırakıyorum - sayfa: 4

Re:Cloth c4d de cok kolay arkadaşım :D

7_Deadly_sin

[quote=42773] Yazan: johonwayni

Bunu ize istersen

http://www.maxon.net/pages/products/modules/mocca/mov_dressomatic.html[/quote]

bu ne yaaa hızlı çekim filanmı yapmışlar :DD
hakkatten trink diye yapmış. sağol video için ama bu animasyonda da bu kadar kolaymı? ve animasyonda elbiseyi bu kadar güzel oturtup hareketlerde sorun çıkartmadan (vücudun elbiseden taşması vb) sorunlar olmadan çalışıyormu?
bak içime kurt düşürdün valla :))))))

2008-08-12 11:58:41

önce iş sonra program

byrsim

Bu gibi çözümsüz gibi görünen durumlarla 3d´nin her her noktasında karşılaşmak mümkün. Compositingte birden fazla program kullanarak
aşıyorum bu türden sorunları. Her programın yaklaşımı farklı oluyor. Hem böylece işler tek banttan çıkmış etkisindende kurtulabilir. Mühim olan program değil, çalışmadır. Çöz de nasıl çözersen çöz şeklinde düşünürüm. Eğer kişinin bir programı bırakıp yenisine başlayacak sabrı varsa. Benim yöntemimi öneririm. Tek programda her şeyi dibine kadar öğrenmeye çalışmaktansa bir kaç programın öne çıkan özelliklerini yeterince öğrenmek. Bence daha verimli olur.

2008-08-12 12:27:42

Cvp

Seke

evet ne yazıkki maya ve cinema4d´nin cloth hesaplaması çok hızlı neredeyse eşzamanlı

2008-08-12 12:31:51

Re:Cvp

johonwayni

[quote=42776] Yazan: Seke

evet ne yazıkki maya ve cinema4d´nin cloth hesaplaması çok hızlı neredeyse eşzamanlı[/quote]

Nerdeyse degil eş zamanlı Cpu iyi olacak ama :D

bu arada modelle elbise arasındaki o problemler c4d de poligon sayısı cloth nurbs dengesi ne de baglı ayruca rüzger yada elestiklikde kata bilirsin işe...

Bir perde videosu .... http://www.maxon.net/pages/products/modules/mocca/mov_clothwind.html

2008-08-12 13:48:41

Cvp

ArkondeR

2.5 sürümünden beri Max kullanıyorum. Kendisiyle zaman zaman ayrılıklarımız oldu ama o zamandan beri Max gerçekten çok gelişti. Hala daha çok fazla sayıda hatası ve sorunlu modülü var gerçekten (bkz. max 9 a kadar boolean (: ). Ama bir yandan da şöyle düşünüyorum: Autodesk son zamanlarda ciddi bir atakta. Maya´yı satın aldı ve bu da bu tarz yazılımlar açısından bilgi birikimini oldukça artırdığı anlamına geliyor. Ayrıca Adobe´nin freehand e yaptığı gibi Max i kapatıp bırakması da pek olası gözükmüyor. Bu durumda ilerleyen senelerde Max in çok daha gelişmiş ve daha az sorunlu sürümlerini göreceğimizi ümit ediyorum ben. Ayrıca üçüncü parti yazılım geliştiricileri için de çok büyük bir geçim kapısı max kullanıcıları. Sözü geçen özellikler (particle effects, cloth sim vb.) birçok programda maxdekinden çok daha iyi ama 3. parti yazılımlar işin içine girdiğinde iş tamamen tersine dönüyor. Örneğin FumeFX mayadan da xsi dan da kat kat daha güzel sonuçlar ortaya koyuyor. Bu durumda max hem çok fazla sayıda kullanıcısı ve buna bağlı öğrenmek için kaynağı olmasıyla hem de lisans ücreti olarak diğerlerinden daha uygun olmasıyla ön plana çıkıyor. İlerleyen aşamalarda da yönelmek istediğiniz alanda işinize yarayacak eklentileri satın alabilirsiniz.

2008-08-12 17:50:25

Cvp

DARK_Lord

hiç eklentilerle uğraşma maya ya geç rahat et hepsi ihtiyacın olan herşey maya da programın script temeline gömülü olarak geliyor zaten.
maya nın ncloth unu kullanmanı tavsiye ederim yada plug istiyorsan bir çok filmde kulllanılmış olan syflex (maya için bir plug) kullanabilirsin...
kim demişse program önemli değil yanlış yönlendiriyor bence...
sen karadan tankla ilerliyorsun adam havadan uçakla saldırıyor...
program = teknoloji....
Kalın sağlıcakla...

2008-08-13 01:59:51

Re:Cvp

CG assassin

[quote=42794] Yazan: metken345

hiç eklentilerle uğraşma maya ya geç rahat et hepsi ihtiyacın olan herşey maya da programın script temeline gömülü olarak geliyor zaten.
maya nın ncloth unu kullanmanı tavsiye ederim yada plug istiyorsan bir çok filmde kulllanılmış olan syflex (maya için bir plug) kullanabilirsin...
kim demişse program önemli değil yanlış yönlendiriyor bence...
Kalın sağlıcakla...[/quote]

metine katılmamla beraber birde xsi var cloth ve hair de bayağ ileri sistemi var, şahsi görüşürüm mayadan yana ama xsi da yabana atamayız, max tek başına kullanabileceğin bir program değil blur studios maxi temel program olarak seçsede üzerine kendi inşaa ettiği yazılımlarını kullanmakta :)

2008-08-13 02:05:49

Re:Cvp

lordofbody

[quote=42794] Yazan: metken345

hiç eklentilerle uğraşma maya ya geç rahat et hepsi ihtiyacın olan herşey maya da programın script temeline gömülü olarak geliyor zaten.
maya nın ncloth unu kullanmanı tavsiye ederim yada plug istiyorsan bir çok filmde kulllanılmış olan syflex (maya için bir plug) kullanabilirsin...
kim demişse program önemli değil yanlış yönlendiriyor bence...
sen karadan tankla ilerliyorsun adam havadan uçakla saldırıyor...
program = teknoloji....
Kalın sağlıcakla...[/quote]

Tank iyidir, öğrenmesi kolaydır. Şimdi uçak sürmeyi öğrenmek uzun zaman alır ve zordur, kullanmasını bilmedikten sonra neyleyim ben uçağı.

2008-08-13 12:34:36

Cvp

7_Deadly_sin

Arkadaşlar ben max de kalmya karar verdim ki maya ya geç diyen hocama da saygılarımı iletiyorum son yorumlar için tekrar TEŞEKKÜRLER.
zaten autodesk maya yı aldığına göre, ya max yenilenip ilerleyecek ( öyle umuyorum " Arkonder " in dediği gibi ) yada maya max e benzeyip bozulacak :S :D saçma oldu biraz belki ama ben max in daha da geliştirileceğini bu önemli eksiklerinin sorunlarının halledileceğini düşünüyorum ve umut ediyorum :)
Yeni bi 3d programı yerinede composting programı öğrenmeye başladım. After forumlarına takılma zamanı geldi.. :)

2008-08-13 12:42:32

Cvp

DARK_Lord

3ds max in gelişmesini bekleme kendi tabanında çünkü script tabanı iyi yazılmış bi program değil zaten o yüzden plug lar ile ilerleniyor...
nese tercih senin uçak kullanmak istiyorsan biraz uğraşıcaksın evet
zaten sabrın yoksa hiç bu işe başlamayacaktın...
kolay gele...

2008-08-13 13:09:36