Max in ağaçları

Max in ağaçları

7_Deadly_sin

Arkadaşlar max in kendi hazır ağaçlarının kaplamalarını nası değiştiriyoruz bilgisi olan varmı?
mesh yada poly yaptığımda yapraklar kare oluyor.
başka türlüde ağacın gövdesine gerçek ağaç gövdesi kaplaması nasıl yaparız? çünkü çok sahte duruyor normal hali.
cevaplar için teşekkrler şimdiden..

şimdi denedim poly yada mesh yapmaya gerek yok zaten material id leri belliymiş ama atadım kaplamaları yapraklar yine kare çıkıyor? varmı bi çözümü?

2008-08-02 23:25:03

Cvp

RicCo

alfa kanalı olan(png, gif, tif) yaprak resimlerine ihtiyacın olacak. bu resmi materialin opacity kısmına atayıp gerekli ayarları yaparak gerçek yaprak görünümü elde edebilirsin.

2008-08-03 11:48:41

Re:Max in ağaçları

no_fear

[quote=42497] Yazan: 7_Deadly_sin

şimdi denedim poly yada mesh yapmaya gerek yok zaten material id leri belliymiş ama atadım kaplamaları yapraklar yine kare çıkıyor? varmı bi çözümü?[/quote]

Zaten belirttiğin gibi meterial ID'ler default olarak belirleniyor.
Buradan sonra senin zaten bildiğin ama benim tam emin olmadığım şeyleri tekrar edeceğim.
Bu kısımdan sonra meterial library'den AEC meteryal (AEC.mat şimdi hatırlayamadım) kütüphanesinden fooliage meteryalini seçiyorsun.(burada pencere meteryalleri için hazırlanmış templatelerde var sakın onlarla karıştırmayasın)

fooliga meteryal template'ini seçtikten sonra meteryal editörde multi sub object altında 2 bölüm oluşacak.Trunk ve leaf.
Bundan sonrası senin hayal gücüne kalmış.
örneğin;ağacın gövdesinin bazı kısımları yer yer kabuklanmış ve kabuklanan bazı kısımları dökülmüş şekilde yapmak istersen trunk kısmına compozite meteryal atayıp bir kaç maskeleme işleme ile elde edebilirsin.

Ama belirtmeliyim bu epeyi emek istiyor.Bu yüzden çalışmalarımda ben yakın planda ağaç kullanmıyorum.

2008-08-03 13:18:57

Cvp

R3L4X

ben buna benzer bi konu acmisdim

bi bak istersen

[url]http://www.tr3d.com/index.php?f=1&oku=42191&id=forum[/url]

2008-08-03 13:26:31

Cvp

R3L4X

benim bu konuda merak ettigim

ynai maxin hazir agaclarini, dallarini felan nasil sahnede gercek bi agac durmasini saglaya biliriz

2008-08-03 13:28:01

Cvp

7_Deadly_sin

sağol no fear tren yapamadık ama soruna " Ricco " çare buldu. sağol "Ricco" teşekkrler..
Muhammed senin konunada bakmıştım forumuda aradım baya ama orda benim soruna çözüm yoktu. yinede teşekkürler.

2008-08-03 13:37:51

Re:Cvp

7_Deadly_sin

[quote=42520] Yazan: R3L4X

benim bu konuda merak ettigim

ynai maxin hazir agaclarini, dallarini felan nasil sahnede gercek bi agac durmasini saglaya biliriz[/quote]

" Ricco " nun dediği gibi bi yaprak bul alphası olan. Multi sub obje de karşılık gelen id ye ata. hem diffuse ye normal halini opacity e de alphalısını. sorun çözülüyor. ben denedim şimdi oldu.

2008-08-03 13:39:48

Cvp

no_fear

7_Deadly_sin tren yaparız ya ayıpsın :D

Ricco doğru söylüyor, katılıyorum.

2008-08-03 13:48:09

Cvp

7_Deadly_sin

:DD sağol :) şimdi forumu boş işlerle oyalıyoruz diye "drekon" hoca üyeliğimizi siler filan :D

2008-08-03 13:54:30

Cvp

kenansatir

Max'in ağaçlarından fayda gelmez. VRayProxy object ile detaylı ağaçlar kullanmayı araştır. Evermotion.com sitesinde bir tutorial var. Tavsiye ederim.

2008-08-03 22:08:49