çatı modellemek ??

çatı modellemek ??

melkor666

yarım küre bir çatı modellemek istiyorum örneğin :
[img]http://img337.imageshack.us/img337/3379/427e2e2590e293f6015ec4bvh0.jpg[/img]
sizce bu tip bir çatı nasıl modellenir program autocad veya 3d max olabilir

2008-07-29 16:11:57

Cvp

RicCo

ben modelleyecek olsam autocadde çizgilerini çizerim. tabi kalın, ince, yatay ve düşeyler ayrı layerlarda olacak şekilde. bunları maxe atar çizgiye render edilebilir özelliği, birde kalınlık veririm. küreleri maxte eklerim.

bu uzay kafesmi?

2008-07-28 09:35:16

Cvp

melkor666

aslında sorunumu tam olarak anlatamadım şöyle ki
bu bir uzay çatı değil
simdi üçgenleri oluşturan çizgilerden merkezde siyah olarak görülen daireye gidenler yay şeklinde gidiyor ama asıl sorun bunun küyeyi oluşturacak şekilde bir yay çizmesi yani hem ön gürünüşte hemde üst görünüşte yay şeklinde görünmesi daha doğru tabirle bu yaylar daireler şeklinde düşünürsek küreyi oluşturacak yatay dairelerde bir sorun yok zaten
bu arada autocad ile modellemeyi dendim ancak bir yönde yay oluşuyor (loft ile )

2008-07-28 09:49:15

Cvp

Seke

geosphere çiz hemisphere yap lattice ver

2008-07-28 10:16:40

Cvp

sfmst

yarım küre çiz, yayları kürenin üzerine oturacak şekilde ayarla,
shamerge ile çizgileri kürenin üzerine ekle, edit polye çevir iç mekan kısmında çizgilere kalınlık ver

2008-07-28 10:19:39

Cvp

melkor666

git gide yaklaşıyoruz

2008-07-28 11:29:03

Cvp

palyaço

seke nin önerisine ilave olarak, önce bir kopyasını al sonra lattice uygula böylece hem yaylar kalacaktır hem de çatı örtüsü. bu yöntemle en kısa yoldan gidebilirsin yoksa iş çok uzar ben de benzer bir kaç şey denemiştim.

2008-07-28 13:35:26

Cvp

melkor666

çalışmamın son hali
[img]http://img526.imageshack.us/img526/3710/30961898kj0.jpg[/img]
modelleme tarzı olarak sekenin önerisi gibi ama geosphere yerine sphere kullanıp çizgileri top görünüşten döndererek görüntüyü sağladım, birde x ekseninde miror sonucu bu görüntü oluştu bundan sonrası kolay zaten
görüntü biraz bulanık idare edin cam bir yansıma oluşturdu hızlı olsun diye default render uygulandı tavsiyelerinizi beklerim
(not : 3d maxle aktif (anlayarak ) olarak 1 aydır çalışıyorum )
bugelişmede bu sitenin yararlarından herkese teşekkür ederim
bu aralar zbrushla (başka bir modelleme programı kullanmadan) organik modellemeye taktım kafayı biraz uğraştırıyor ama iyi gidiyor

2008-07-28 14:03:47

Cvp

BLL Design

Merhabalar,

Konu gözüme takılınca yardımcı olmak istedim.

Max ile modelleme konusunda yetersiz olduğum için,

Acad ile modelleme yapıyorum.

Acad´te sizin için 2d bir çizim yaptım umarım işinize yarar.

Çizgi kalınlıkları ayarlandıktan sonra,soft selecttion ile istediğiniz

şekil verilebilir diye düşünüyorum.

Kolay gelsin

İyi çalışmlar.

Önizleme
[img]http://img509.imageshack.us/img509/2632/nizlemeqq6.jpg[/img]

Download
http://rapidshare.com/files/133036154/melkor666.rar.html

2008-07-28 13:30:42

Cvp

melkor666

bilal bey teşekkür ederim
buna benzer 2d çizim bende yaptım ama 3d modele geçince sorun yarattı

2008-07-28 16:29:36