Şu İki Nesneyi Köşede Nasıl Birleştirebilirim - sayfa: 2

Cvp

mokambo

en basit olarak anlatmaya calısayım..

mesela uc kısımlarda daha buyuk box çiz. o box lar kartonpiyerin uç kısmını içne alsın.
üst görünüşte onu 45 derece çevir.

ama box tan uç kısım taşmasın..

sonra karton piyerini seç ve coumpound objects altında boolean var ona tıkla. pick operand b tıkla ve o box ´a tıkla box ın oldugu yerden keseceksin sonra sağ klik ile objeni poligon haline çevir..

yada objeni en baştan poligon haline çevir..

poligon alt modunu seç. (kırımızı kare)
menüde aşagılarda slice plane olacak. ona tıkla. göreceksin şekil üzerinde yatay yada dikey bir plane cıkacak. bu o cizgiden objemizi keser

sen bu cizgiyi 45 derece döndür ve kartonpiyerin ucuna taşı. sonrada aynı menüden slice yi tıkla.
şimdi sen kartonpiyeri 45 dereceden kesmiş oldun..işe yaramayan kısımlardaki vertex leri seç ve delete bas sil.
uç kısım açık kalacak kalsın.
aynı seyi diger taraftakinede yap. sonra uc kısımları üst üste yakınlasarak denk getir ama alt modlardan çıkarak yap bunu tüm obje hareket etmeli..sonra birini komple seç ve sag menüden attach tıkla. ve digerini tıkla. ikisi tek bir obje oldu. en son işlem vertex leri birleştirmek.

onuda vertekleri seçip weld komutuna tıklaman ama sagındaki rakamlar weld mesafesini kullandıgın birim cinsinden girmeni saglar. sen üst üste cakıştırdıysan 0,1 yeterli olabilir. 5 de yapsan sadece 2 vertexi seçince sorun olmaz sadece onlar birbirlerine eklenir.

45 derece duran yüzeyleride en basit şekil bu..

ok midir...??

2008-07-19 18:09:19

Cvp

hakanboss

Evet bu yöntemle oluyor,ama biraz hammallığı fazla gibi,loft ile yaptım,bu sefer içi dışı ters oldu,dediğiniz gibi loftun altındaki shapeye geldiğimde bu seferde seçeneklerin hepsi Put seçeneği haricinde aktif gözükmüyordu, sanırım loft yöntemi ile yapacağım ama bu seferde içi dışı ters oldu bir türlü döndüremiyorum. :( teşekkür ederim

2008-07-19 18:47:08

xsekox

xsekox

ffd 2x2x2 ver ve köşeleri birleştir model fazla bozulmayacaktır.Kolay gelsin.

2008-07-19 20:13:44

Re:xsekox

hakanboss

[quote=41952] Yazan: xsekox

ffd 2x2x2 ver ve köşeleri birleştir model fazla bozulmayacaktır.Kolay gelsin.[/quote]

Arkadaşım çok teşekkürler çok işime yaradı,soruma cevap oldu açıkçası.

2008-07-19 20:59:34

Re:Cvp

mokambo

[quote=41949] Yazan: hakanboss

Evet bu yöntemle oluyor,ama biraz hammallığı fazla gibi,loft ile yaptım,bu sefer içi dışı ters oldu,dediğiniz gibi loftun altındaki shapeye geldiğimde bu seferde seçeneklerin hepsi Put seçeneği haricinde aktif gözükmüyordu, sanırım loft yöntemi ile yapacağım ama bu seferde içi dışı ters oldu bir türlü döndüremiyorum. :( teşekkür ederim[/quote]

seçenekler ile değil objeleri döndürürken kulandıgın rotate ile cevirin ama shape seçili olmalı..

hamallık derken,
max´in kendisi zaten bi bakıma hamallık degilmi aslında :)

2008-07-19 21:02:32

Cvp

herbap

2 nesneyide kesişecek hatta biraz da taşacak şekilde uzat

slice aracı ile tam kesişimlerinden (45 derecelik açı ile) 2 kesik at

element modunda iken artan parçaları seç ve sil

sonra aradaki vertexleri seçip weld et

[strike]hayırlı olsun[/strike]... özür uykulu uykulu 2. sayfaya bakmadan yazmışım... alternatif metod üretmiş olduk :)

2008-07-20 02:12:10

Re:Cvp

hakanboss

[quote=41956] Yazan: mokambo

[quote=41949] Yazan: hakanboss

Evet bu yöntemle oluyor,ama biraz hammallığı fazla gibi,loft ile yaptım,bu sefer içi dışı ters oldu,dediğiniz gibi loftun altındaki shapeye geldiğimde bu seferde seçeneklerin hepsi Put seçeneği haricinde aktif gözükmüyordu, sanırım loft yöntemi ile yapacağım ama bu seferde içi dışı ters oldu bir türlü döndüremiyorum. :( teşekkür ederim[/quote]

seçenekler ile değil objeleri döndürürken kulandıgın rotate ile cevirin ama shape seçili olmalı..

hamallık derken,
max´in kendisi zaten bi bakıma hamallık degilmi aslında :)[/quote]

Doğru söylüyorsun ama diğer 3d programlarını denemediğim için bir şey söyleyemiyorum açıkçası :)


[quote=41968] Yazan: herbap

2 nesneyide kesişecek hatta biraz da taşacak şekilde uzat

slice aracı ile tam kesişimlerinden (45 derecelik açı ile) 2 kesik at

element modunda iken artan parçaları seç ve sil

sonra aradaki vertexleri seçip weld et

[strike]hayırlı olsun[/strike]... özür uykulu uykulu 2. sayfaya bakmadan yazmışım... alternatif metod üretmiş olduk :)[/quote]T
Teşekkürler alternatif bir metodumuz daha oldu böylece :)

2008-07-20 03:12:44

Re:Cvp

mokambo

[quote=41968] Yazan: herbap

özür uykulu uykulu 2. sayfaya bakmadan yazmışım... alternatif metod üretmiş olduk :)[/quote]

sorun degil, cogu zaman bende yazılana bakmadan acele yazıdım oluyor :)

bir ekleme daha

en önce o iki modelden biri poligona cevrildikten sonra attach ile birleştirip sonra slice uygulanabilir..sonra gereksiz vertexler silinip weld lenir.(birleştirilir)
tek tek ugrasılmamışda olur..

2008-07-20 13:17:26

Cvp

palyaço

bu konuda her ne kadar arkadaşımız cevabını aldıysa da ileriki modellemeler için ekleme yapmadan edemeyeceğim; en basit yöntemle bir kartonpiyer şöyle yapılabilir; duvarınızı seçin, edit poly veya edit mesh uygulayın (editable poly veya mesh ise zaten sorun yok), daha sonra edge seçimine gelerek kartonpiyer geçecek edge çizgilerini seçin, her iki modeifier içerisind de create shape from edge seçeneği var, bu butona yıklayın, editable mesh içerisindeyseniz ignore hidden line tikli kalsın. ve linear modunda isim verdikten sonra tamama tıklayın. artık kartonpiyer hattımız hazır, daha sonra kartonpiyer kesitini herhangi bir yere çizin, ardından, ilk oluşturduğunuz kartonpiyer yoluna modiy menüsünde sweep modifier ı uygulayın, use custom section satırına tik atarak kesitinizi pick butonuna tıklayarak seçin. bundan sonra aşağıdaki parametrelerden hizalamasını yapabilirsiniz. hiç bir şekilde modeliniz deforme olmayacaktır. elbette ffd connect vs. gibi araçlarla yapmanın yolu var ancak bu iş için özellikle üretilmiş modify aracı sweep dir(çünkü loft kadar fazla parametreye sahip olmadan sabit kesitler yükseltir).

iyi çalışmalar

2008-07-20 13:43:40

Cvp

yakari

Çok teşekkürler Halil, söylediklerin çok işime yaradı.

2008-07-21 00:41:34