reactor cloth

reactor cloth

karabetca

merhaba arkadaşlar...
ben bu sitede bulduğum reactor cloth dersi ile perde yapmaya çalıştım (http://www.tr3d.com/index.php?islem=bak&id=bilgi&dno=49&r=49fakat ) fakat "perdeyi reactor de izleyebilmek için Plane nesnesini Cloth koleksiyonuna eklememiz gerekir. Bunun için Planeobjesi seçili iken Reactor panelinde yer alan ve üstünde T-Shirt resmi olan butona tıklayın. Plane otomatik olarak koleksiyona eklendi." diye bir anlatım var burdaki t-shirt resmi olan butonu bulamadım. ona benzer show end result butonu var ama onu da tıkladığımda hiç bir şey olmuyor. Yardım edebilecek birileri var mı?

2008-07-18 10:03:59

Cvp

Legolas

karabetca sağ tarafta reactor toolları varmı. Yok ise yukardaki menü çubuğuna sağ tıklayıp boş alanda tabi reactor toolarını çıkartabilirsiniz. planeyi seçip tshit e bastığınızdada istediğiniz olması gerekli.

2008-07-18 11:08:42

Cvp

herbap

"reactor cloth" yerine sonradan gelen cloth´u (modifier olan) tavsiye ederim çok hızlı nerede ise realtime çalışmakta... gerçek zamanlı düzenleme araçlarıda baya verimli

ayrıca kumaş yapacağınız nesnenin yüzey örgüsü (topoloji) düzgün değil düzensiz olmalı... böylece daha doğal sonuçlar elde edilir...

tavsiyem önce spline´lar çizip, "garment maker" ile yüzeyleri elde etmeniz (bu tip yüzey örülümüne delaunay denmektedir... (maxin nurbs´ündede var)

+ + +

yazdıklarımın bir kısmını geri alıyorum, çünkü bu tarz bir kapanma hikayesi "cloth" ile zormuş (denemekteyim) :) reactor cloth´un etkileşim imkanları daha fazla olduğu için bu tarz animasyonlarda daha kullanışlı (ama yavaş! :))

2008-07-18 11:51:44

Cvp

MindSteaK

max 2008 den sonra reactor ve cloth bir garipleşti eskisi gibi düzgün değil.

2008-07-18 13:16:19

Cvp

herbap

ne gibi?

2008-07-18 14:14:04

Cvp

MindSteaK

cloth ile simüle ederken prewiev düzgün çalışmıyor, prewiev ile sonuç farklı oluyor.

2008-07-18 14:31:17

Cvp

herbap

uzun zamandır reactor ile ilgilenmiyorum ama herhalde algoritmalarını değiştirmişler... her seferinde random sonuçlar çıktığına göre... belki böylesi daha stabildir

yada preview ekranında belli parametreler ignore ediliyordur gerçek zamanlı çalışması uğruna... (örneğin substep/key miktarı... yani hareketin doğruluğu gibi bir şey bu... bu değerdeki en küçük bir değişilik simülasyon sonucunu ve hızını etkiliyor)

birde fiziksel simülasyonlarda preview ile hesaplatman arasında fark olması bana garip gelmedi... taşı her bıraktığında yere aynı şekildemi düşüyor? :)

2008-07-18 15:37:33

Cvp

herbap

bu arada ilginçtir...

hemen aynı sahneyi max2009 ve 2008´te yaptım...

2009´da kumaş gayet mantıklı hareket ederken
2008´deki kumaş sapıttı...

"reactor cloth" kullandım...

2008-07-18 17:05:46

Cvp

MindSteaK

2008 de bendede sapıtıyor cloth ama 2009 da denememiştim, düzelttiler galiba.

2008-07-18 18:03:10

Cvp

karabetca

yardım edenherkese çok teşekkür ederim

2008-07-19 15:53:49