unwrap uvw

unwrap uvw

sharlok

Unwrap uvw nin Edit uvw alanında yüzeyleri düzleştirip doku yerleştirebiliyoruz. Benim sorum: Meselâ; Bir insan gövdesini andıran nesneye silindirik uvw map verip unwrap ten bunu düzleştirebiliyoruz ama sadece gövdenin yataydaki detayları düzleşiyor dikeydeki yatayları düzleşmiyor. Hem dikeydeki hem de yataydaki yüzeyleri düzleştirebilmek için nasıl bir yöntem önerirsiniz?

2004-06-16 02:19:03

Re:unwrap uvw

Graf

Mesela ayrı yüzeyleri seçerek, misal edit mesh durumundayken kolların poligonlarını ayrı seçip ona yatay bir silindirik uwv map verip, gövdeyi de dikey bir silindirik uvw map ile kaplamak çözüm olabilir mi? Bence olabilir. Eh, ne duruyoruz o zaman hadi kaplayalım, heyooo:))

2004-04-05 16:23:03

Re:unwrap uvw

sharlok

Anlatamadım galiba tam olarak sorunu. Gövdeye dikey silindirik uvw verdiğinizde ancak dikey eksendeki yüzeyleri düzleştiriyor.
yataydaki girintiler çıkıntılar açılmıyor.

2004-04-05 19:19:07

Re:unwrap uvw

Graf

Hmm, öyleyse şöyle bir şey dene. Unwrap ın edit penceresinde "mapping" menüsünden "flatten mapping" seçeneğini seçip, "Face angle treshold" değerini kurcalayarak objeyi parçalayarak düzleştirmesi sağlanabilir. Ama karışık objelerde kolayca delirtebilir. Kolay gelsin...

2004-04-05 20:46:40

Re:unwrap uvw

drekon

texporter : tamamen Türk malı olan Texporter pluginini denemelisiniz. dünyada eşi yok.

Teşekkürler Cüneyt Özdaş

[url]http://www.cuneytozdas.com[/url]

2004-04-05 22:25:16

Re:unwrap uvw

Graf

Yahu Drekon tamam da Textporter arkadaşın istediğini çözmezki. Eğer modelde girintili bölgeler varsa onlar da texporterde kendi üstüne katlanarak oluşturuluyor, boyamak mümkün olmuyor. Arkadaşın istediği şey modeli tamamen açmak, sonra da boyamak. Onun işini Texporter çözse elbette onu öneririm. Texporteri tek geçerim bu alemde orası ayrı:)

2004-04-05 22:46:20

Re:unwrap uvw

drekon

Soruyu şimdi anladım :

Eğer derinlemesine giden yüzey çok derin değilse Unwrap Edit penceresinde iken ... Tools >>Relax dialog seçeneğini işaretle. Bu seçenek nokta aralıklarını oranlayıp çukurdaki kısmı da kaplama imkanı verir. veya tümsek olabilir. Burun veya kulaktaki kıvrımlar için idealdir.

Eğer derinlemesine giden yüzey çok uzun gidiyorsa o kısma farklı bir kaplama kaplamaktan başka yol yok. Ağzın içini de tek bir kaplamayla kaplamak mümkün değildir.

tam herşeyi öğrendim demene ramak kalmışken sonraki max versiyonunu çıkarıyorlar dünyan karışıyor. Bu kadar şeyi ne zaman öğreneceğiz. hadi bizden geçtim yeniler nasıl öğrenecek.

Bir bunalım dalgası daha... ehueheuheu

2004-04-05 23:51:34

Re:unwrap uvw

nacho_grande

Poserın bir programı var yani poser için yapılmış UVMapper diye onda poser dosyalarını harita gibi açıp texture boyayabiliyorsun. sadece obj dosyalarını destekliyor. Belki kullanılabilir. Freeware bir plug in olduğu için google dan aratırsanız hemen bulursunuz.

2004-04-06 00:36:30

Re:unwrap uvw

cozdas

en baştan silindirik yerine küresel map kaplarsan biraz daha iyi sonuç alabilirsin (ama tabi kutup noktalarına dikkat etmek gerekecek). Fakat ne olursa olsun izdüşümsel mapping ile içbükey kısımlar sorun çıkartabilir.

Parça parça yapmak iyi bir çözüm olabilir. ilgili bir tutorial
http://www.neilblevins.com/cg_education/map_channels/map_channels.htm

Sevgiler

2004-04-06 04:24:39

Re:unwrap uvw

3d-anim

unwrap uvw de relax modu var bu size yardımcı olacaktır..

2004-05-08 22:13:03