max ten autocad e export

max ten autocad e export

derek82

merhaba arkadaşlar,

başlık tanıdık gelebilir hepinize ama sorum biraz farklı nitekim bulamadım öyle bir konu ve acil yardım gerekli.

uzatmadan konuya gireyim. max te modellediğim bir parcayi autocad e aldıktan sonra flatshot komutuyla 2b gorunuşlerini cıkarıp olculerini almam gerek. ancak flatshot solid objelerde işe yarıyor ve max ten gelen objeler mesh (ya da sadece face) olarak geliyor. dolayısıyla obje autocad sahnesine geldiğinde solid yapılabilirmi veya başka bi cozum varmıdır. şimdiden teşekkürler, herkese kolay gelsin....

2008-07-11 02:54:29

Cvp

TRDNZ

slm maxden çağırdığın çizmi explode yap hangi görünüşün ölçüsünü alacaksan onu başka dosyaya kopyala, orda ölçülendirme yapabilirsin. maxden getirdiğin 3 boyutlu çizimleri botton,top,left,righ,front,back küplerini tıklayarak ıstediğin açıdan çizmin görüntüsünü alabilirsin.çizmin üzerinden geçerek tekrar çizebilirsin. çizmek istemezsen çıktı alırken plot menüsünde sağ tarafta hiddin var onu tıkla gereksiz çizgileri saklayacaktır.

2008-07-12 18:28:47

Cvp

gakko42

max den autocad e gönderdiğin zaman hem çerçeve hem de solid olarak görebilirsin. ayrıca görünüşlerden istediğin yönde çıktı alabilirsin.

modify 2 ve solid araç çubukları ile yapabilirsin...

2008-07-12 19:37:28

Re:Cvp

derek82

[quote=41600] Yazan: gakko42


modify 2 ve solid araç çubukları ile yapabilirsin...[/quote]

cvplar için tesekkur ederim arkadaslar ancak cikti almak istemiyorum. sadece 2d gorunuslerini alıp olculendirmek istiyorum. evet solid gibi gorunuyor ancak mesh (yani sadece face) olarak geldiği için 2b gorunuş cıkarırken "herhangibir solid obje bulunamadı" seklinde uyarı veriyor.

kadir, solediklerinden anlamadığım bişeyler olabilir. demek istediğini biraz daha acabilirsen sevinirim:)

tekrar kolay gelsin...

2008-07-13 16:57:19

Cvp

silvereye

emrah aynı sorunla yıllarca uğraştım ve neyazıkki sonuç bulamadım sebebi ise basit acad de yaratılan 3d nesneler bildiğin gibi solid objeler (aslında birer kod ve bizim gördüğüz nesne ise acad tarafından noktalar arasına cizilmi plinelar diyebilirim)oysa ki max modelleri ve daha birçok modelleme programı solid değil face dayalı poly model kullanıyor (çünkü işlemesi daha kolay) ´flatshot" gibi bir komutda acad objenin açısına göre kod okuyor ve pline ´ları ayırıyor sonuç olara bizi 2b pline lar ortaya cıkıyor acad ´e import edilen hiçbir dosya formatı ; acad ´e yaratılan 3d nesnenin oluşturduğu kodla örtüşmüyor bu yüzdende "flatshot" cizecek pline bulamıyor.
acad bunun ile iligi programcılık anlayışını değiştirmeden neyazıkki buna mahkum kalıyoruz.
deneyimlerim sonucu maxde modellenmiş modellri üretmek için .iges formatını kullanılıyordu bu cnc benzeri makinalara yukarıda bahsetdiğim kodları veriyor ama acad ne olur bilemiyorum.
çözüm bulursan merakla bekliyorum

2008-07-14 13:16:45