render da duvarın biri hep siyah çıkıyor... - sayfa: 2

Cvp

herbap

hmmm o zaman üstüne bir bardak soğuk su diyorum... ama dikkat et boğazını üşütmeyesin :)

2008-07-11 12:08:42

Cvp

Amax

tamam abi [G12]

2008-07-11 17:54:22

Cvp

palyaço

arkadaşlar merge olayına girmenize gerek yoktu aslında, arkadaşın resimde gösterdiği siyahlığın sebebi ters dönmüş yüzey normalleri, edit poly içerisinde polygon seçimindeyken karanlık polygonları seçip flip butonuna tıklamanız yeterli olacaktır. nasıl olduğuna gelince, şayet bir yerlerde bir kaç vertexi hareket ettirirken; 1. kazara fazladan bir iki vertex daha seçerek, 2. bulunan vertexleri komşuaynı yüzey üzerindeki komşu vertexlerin içerisinden geçirerek, yüzeylerin bir ya da bir kaçının ters dönmesine sebep olmuşsunuzdur. bazen çift yönlü malzeme de kurtarmayabilir, hatta bazen yüzeylerin ters dönmesiyle bile düzelmez, slice plane i aktif hale getirip kenarlarından keserek o siyah duvarı silmek ve yenisini eklemek daha kolay olabilir.

2008-07-11 23:44:34

Cvp

herbap

sen normal, vertex diyon ama adamın sahnesi uçmuş :)

ayrıca 4 kez sorunun yüzey normallerinden olduğu yazıldı...

2008-07-12 00:12:10

Cvp

okanimation

siyah kısıma önce sadece renk atamayı dene eğer renk olarak görünüyosa materyalde sorun vardır

2008-07-12 17:48:09