bütün çözünürlüklerde hala renk geçişleri kötü

bütün çözünürlüklerde hala renk geçişleri kötü

hayatem

herhangi bir sahneyi veya animasyonu render ederken yüksek çözünürlükte dahi olsa renkler arasında hala geçiş parazitleri ve bozuklukjları var. ekran kartı 32 mb neden olabilir. bir de dynamicste gravity in etki derecesini sadece gravity den mi değiştirebiliriz. Başka ve daha kulalnışlı bir müdahale yokmu. çarpışmalrın şiddetini ayarlayabilmek için.

2004-06-16 20:17:39

bütün çözünürlüklerde hala renk geçişleri kötü

Byteman3D

Bazen sorunu görmeden ne olduğunu söylemek oldukça zor oluyor. Bu yüzden aklıma gelen iki muhtemel durumu anlatacağım.

1. Eğer AVI yaptıktan sonra videoyu izlediğinizde oluşan parazitleri kastediyorsanız, bu doğal bir durum:

Hareketli görüntüler ihtiva ettikleri bilgi miktarı dolayısıyla diskte çok fazla yer tutar. Bundan da öte diskin veri aktarma hızı ya da ekran kartının veriyolu bu miktarda bilgiyi kaldırmazsa görüntüde teklemeler olacaktır. İşte bu yüzden video dosyaları bilgisayarda gerçek süratinde oynatılabilmek amacıyla "codec" adı verilen sıkıştırıcılar kullanılarak sıkıştırılırlar. MPEG, DIVX, Cinepak, Indeo vb. çeşitli codec lerdir.
Codecler sıkıştırma yöntemleri sebebiyle görüntüde belli bozukluklara yolaçarlar. Örneğin MPEG, DIVX ya da Indeo nun en temel sıkıştırma yöntemi renk çözünürlüğünü azaltmak olduğundan bu dosyalarda renk kayıpları, koyulaşmalar, nesne kenarlarında renk akmaları görülür. Bunlara göre farklı sıkıştırma tekniği gözlemlenebilen cinepakta, renk geçişlerinde, renk sayısı adeta çok düşükmüş gibi hareler görülür ve bu hareler yüksek kare sayısına sahip video görüntülerinin adeta titrer gibi etkiler göstermesine yolaçar.
İhtiyaca göre codec seçilmeli. Ben çoğunlukla mpeg1 tercih ediyorum. AVI gerektiğinde Indeo kullandığım da oluyor. (bu da -bozuklukları nispeten daha belirgin olan- yine mpeg türevi bir format) Divx daha iyi görüntü verebilmesiyle beraber, videoyu oluşturduğunuz codec izleyen kişide yoksa oynamayabileceği için bu codec i tercih etmiyorum.

Bu arada sıkıştırılmış bir video formatında görüntü kayıpları vardır. Şayet render görüntülerini daha sonra premiere gibi bir programlar montajlamayı düşünüyorsanız sıkıştırılmamış ya da görüntüyü az bozan bir format düşünmelisiniz. Bundan da öte Divx ya da mpg gibi bazı sıkıştırılmış formatlar video editing programlarına girdiklerinde, bir karenin video bilgisi belli bir düzene sahip olmadan farklı birçok kareye serpiştirilmiş olabildiğinden, doğru sonuç vermeyebilirler.


- - - - -

2. Şayet Max ekranındaki tek kare render ın bile renk geçişlerinde hareler gözlemliyorsanız bu da muhtemelen ekran kartlarının kalitesizliğiyle ilgilidir. Tabi bu şekil bir problem, kendisini sadece Max üzerinde değil windows ekranlarında da göstermelidir.
Bazı ekran kartları renk geçişlerini göstermekte diğerlerine göre daha başarısızdır. Örneğin benim daha önceleri kullandığım ekran kartlarından biri olan Leadtek Winfast Geforce 2 MX bu şekilde windows görüntülerindeki renk geçişlerini adeta 16 bit gibi gösteriyordu, buna karşın bir diğer kart olan Matrox Millenium serisi bir kart (bu kartlar 2D görüntülerde genellikle en iyi kartlar olarak söylenir) aynı resmi pırıl pırıl gösteriyordu.
Bu etkinin belirginleşmesi monitörlerle ve monitörün ayarlanmış olan kontrast değeriyle de yakından ilgilidir. LCD ekran kullananlar, renk geçişlerini daha belirgin -yani hareli- görebilirler.


- - - -

Çarpışmanın şiddetine gelince:
Lise fizik derslerini şöyle hafiften bir hatırlarsak, bir çarpışmanın şiddetine etki eden ana unsur "momentum"dur ve momentum;
Kütle ile hızın çarpımına eşittir.
yani:

P=mxV

Bağıntının da çok açıkça ifade ettiği gibi, hız da (V) kütle de (m) momentumla doğru orantılıdır. Yani her biri arttıkça çarpışma şiddeti artar. Dolayısıyla hızı ya da kütleyi artırarak çarpışma şiddetini artırabilirsin.

Kütle bir cismin ivmelenmeye (hız değiştirmeye) karşı gösterdiği direncin ölçüsüdür.
Bu durumda kütlesi büyük olan cisme süratle çarpan küçük kütleli bir cisim, geldiği gibi süratle geri fırlayabilir. (Çünkü kütlesi büyük cisim zor hızlanır) Aynı şekilde büyük kütleli bir cisim küçük kütleli bir cisme çarptığında onu uzayın derinliklerine gönderebilir.

Gravity nin etki derecesini değiştirmekle çarpışmanın şiddetini değiştirmek arasında aslında birebir bi ilişki yok. Hatta kütlelerin kütle çekimi etkisi altında hızları birbirine eşittir. (Bir tüyle bir kamyonun, çekim etkisi altında yere aynı anda düşmesi meselesi)
Tabi çekim kuvvetinin artması cismin hızını daha çabuk artıracak çarpışma anında cisimlerin hızı daha fazla olacaktır. Bu da bir etki yapabilir.



* * *
Dynamics ile kastettiğin utilities panelindeki dynamics eklentisi mi? Eğer bunu kullanıyorsanız aslında çok verimsiz ve artık geliştirilmeyen bir komutu kullanıyorsunuz. Muhtemelen sonraki sürümlerde programdan kaldırılabilir. Bunun yerine reactor u kullanın. Çok daha verimli bir program.


Kolay gelsin

2004-06-11 13:39:34

Re:bütün çözünürlüklerde hala renk geçişleri kötü

sekocan

ama
örneğin bir render aldığımda (jpg olarak) 3dmax render penceresinde renk geçişlerinde sorun yok ama o jpg´yi örneğin irfanview ile açarsam geçişler bozuluyor. ama sonra o jpg´yi photoshopta açıyorum, geçişler yine sorunsuz. yani sanki sorun irfanviewda gibi ama değil çünkü başka jpg´ler sorunsuz.

2004-06-12 08:42:00

Re:bütün çözünürlüklerde hala renk geçişleri kötü

j-joey

hmm işte bu noktada jpeg kaydetme özellikleri ön plana çıkıyor. irfanView´in JPEG göstermede sorunları olabilir mesela progressive veya loseless özelliğe sahip jpegleri gösteremiyor olabilir...

2004-06-12 19:51:09

Re:bütün çözünürlüklerde hala renk geçişleri kötü

Byteman3D

Valla görmeden anlayamadım bişey... Dosyalardan bile olabilir.

2004-06-16 20:17:39