yol yapmanın en iyi yolu? - sayfa: 2

Cvp

mateus

emeğine sağlık

2008-07-06 09:35:06

Cvp

herbap

rica ederim... önemli değil, bir ara günde üç posta çekerdim video derslerden :) şimdi iyice tembelledim

2008-07-06 12:24:11

Cvp

herbap

?

video sıkıştırmadan dolayı anlaşılmıyor ise yeniden sıkıştırayım?

(not, aklıma gelmişken yazayım conform´un "compound object" ´si yerine space warp olanıda kullanılabilir... hatta sahne daha rahatlar o zaman)

2008-07-07 11:18:00

Cvp

emrah gRD

Kusura bakma herbap;
Öyle bir mesaj görünce bir anda farklı düşünceler belirmeye başlıyor insanda, sende kusura kalma.

Sonuçta, çözüm yolu bulunmuş, arkadaşta teşekkür etmiş aslında konuda bitmiş ama bir kaç ek şeyden bahsetmekte yarar var.

Yol derken burada bir anlam kargaşasından dolayı bir problem yaşandığını itiraf etmeliyiz.

Benden sonra gönderilen iki örnek var, bunlara dikkat edersek bunlara yol demek kızacaksınız ama zor, çünkü bu bir yol değil daha çok patika vari bir şey . Anlam kargaşasıda buradan çıkıyor zaten.

Bu iki örneği dikkatle inceleyin ve bir de gerçek hayata bakıp gözlemleyin benim gibi sizde bunun farkına varacaksınız.

Ben ilk basit örneği verirken artık daha çok teknik işlerle uğraştığımdan teknik bir yol olarak soruyu algılayıp çok basitçe cevap vermek istedim.

Yol diyoruz ama bu yol nasıl bir yol? (yol var, yol var :) ) Sizin tanımladığınız ve örnek gösterip video gönderdiğiniz yollar daha çok toon renderlar için geçerli.

Ben soruyu ilk okuduğumda cevabıma da dikkat ederseniz autocadden bahsettim.
Çünkü yollar genellikle autocad dosyası ile önünüze gelir. Tabi bu kadar değil "in roads" ve "civil 3d" programlarından gelenlerde var.

Yollarda; yarmalar,hendekler,dolgular,şevler olur. Burada arkadaşımızın istediği sizin yaptığınız gibiymiş bunu tabi soruya bakarak karar vermek zordu yanlış anlamışım kusuruma bakmayın tekrardan.

Uvw modifierinde planar mapi kullanmak, büyükçe bir yola bir anda pek mantıklı değil dediğiniz gibi pixellerde kayma olur ama ben yukarıda hepsine birden bir anda uvw planar uygulayalım demedim zaten. Hatta mapden bile bahsetmedim. Onu şu şekilde aşabiliriz, parça parça uvw map plane verebiliriz. Kaldı ki illaki uvw modifieri uygulamazsınız unwrap uvw modifieride çalışmalarınızda kullanabilirsiniz. uğraşırsınız ama daha düzenli bir kaplama olur. Eskiden texporterı da kullanırdım onu da deneyebilirsiniz.

Şimdi 3dsmax 2009 da düz devamlı yollar için güzel bir metod daha çıktı oda spline map yöntemi onu da uygulayabilirsiniz. Sizin video ile gösterdiğiniz s yollarında uygulanabilir bir map.

Kolay gelsin.

2008-07-07 14:51:44

Cvp

herbap

önemli değil... fikirlerimizi tokuşturuyoruz, ara sıra havanın ısınması doğal

soruna bakış açısı önemli tabi... senin kadar teknik bakmadım (autocad tarafından), istenen görselliği kabaca vermeye çalıştım

- esnek, modifikasyon ve değişikliklere açık bir altyapı kurmaya çalıştım yolu modellerken... üstünü istediğini kapla... tile et, layout performansı yemez, renderda kasmaz... segment sayısına istediğin an müdahele edebilirsin... vs

/ / /

yolu yol yapan modelleme tekniğinden ziyade... render sonucu oluşan görüntüdür... cillop gibi (fotoreel texture ile) kaplarsın, ışık (sun / sky light) koyarsın... render edersin... basit bir patika olur sana mis gibi yol

2008-07-07 16:42:56

Cvp

cenkbaran

slmlar cevabinizi almaniza ragmen daha detayli bir tutorial icin bu linke bakmanizda fayda var.kolay gelsin

http://www.inspiredrealms.com/racetracktutorial.html

2008-07-08 00:42:16

Cvp

herbap

araziyi yola göre bükmek enterasan bi yaklaşım olmuş...
bide çok uzatmış... yap yap bitmiyo :)

loft bi nesnenin mappinigi neden düzeltmesi gerektiğinide tam anlamadım... loftun olayı zaten mappingi kendi halletmesi

2008-07-08 11:53:22

Cvp

Amax

bir de benden; emeğinize sağlık

2008-07-08 14:25:02

Cvp

sky_moonn

emeğinize sağlık arkadaşlar...

2008-07-08 21:31:45

Cvp

herbap

videoyu sinefx.com´lada paylaştım, oradaki bir arkadaş bulanık olmasından şikayet etti

daha temiz bi versiyon çektim... ilgilenenlere

http://www.dijitalx.com/osman/tr3d/yolyapmak2_transcoded.avi
+
[strike]http://www.dijitalx.com/osman/tr3d/yolyapmak2.rar[/strike]
(bu link silinmiştir... doğru link bir sonraki postta bulabilirsiniz)

2008-07-14 23:03:02