ray traced shadows ve motion blur

ray traced shadows ve motion blur

yusmax

selam arkadaşlar gecenin bir saati bir helikopter pervanesiyle uğraşıyorum.pervanesine motion blur verdim renderda iyi güzel motion blur çıkıyor ancak ben bu helikopteri ana kamerama linklemiş kameranın gittiği her yerde helikopter gölgesinin düşürmesi düşünmüştüm.helikoter kameraya linkli bir direk sopatta helikotere.buraya kadar iyi güzel gölgede düşüyor ama renderda pervanenin motion bluru çıkmıyor.sadece parvane gölgesi çıkıyor.baktım olmayacak (helikopteri sildim) direk spotun gölgesine helikopterin toptan alınmış siyah beyaz resmini atadım bi şekilde oldu.ancak bu seferde helikopterin binalara yaklaştığında yansıması olması gerekiyor hepsi aynalı camların.işin içinden çıkamadım.bu sorunun birinci kısmı.2.siyse helikoptere linkli olan direk spot helikopterin gölgesini düşürüyor ama kendi ışığı daima sahnenin ışıklarında daha fazla oluyor yani beyaz bir daire içinde helikopter gölgesi. saçma olacak belki ama bir ışığa sadece gölge düşür ışığın olmasın denebilirmi?
olay bu bunu sorunlar nasıl çözülür veya aynı olayları yerine getirebilecek bir önerisi olan varmı?

2004-03-04 08:06:12

Re:ray traced shadows ve motion blur acil!!

iceman

Bence çok zor olması. Ama bunu farklı bir şekilde halledebilirsin sanırım.
Bunun için ışığın multiplier değerini 0,1 gibi bir değere düşürmen gerekli. Ayrıca spotlight parameters altında overshoot onay kutusunu işaretleyecek olursan dairesel bir çerçeve içinde aydınlatma yapmayıp (kısaca hotspot değerini kapatıp) tümleşik bir aydınlatma yapar. Belki Shadow parameters altında gölgenin density değerini artırırsan bir işe yarayabilir.

2004-03-02 09:22:56

Re:ray traced shadows ve motion blur acil!!

giraffe

senin isiginda hotspot ve falloff degeri cok yakin galiba birbirine. isigin falloff degerini iyice yukselt.VEYA isiga attenuation ver- lineer veya inverse square decay kullanabilirsin.
ayrica sirf shadow dusurmesini ama aydinlatmasini istemiyorsan isigin multiplier degerini iyice dusur 0.1´lere kadar ama shadow parameter´dan golgenin koyulugunu arttir.

ilk soruyla ilgili bir tahmin: golgenin cikmamasinin sebebi su olabilir belki: golge tipi olarak shadow map secmissen ve ayarlari dogru degilse, bundan gozukmemis olabilir.

2004-03-02 09:27:57

Re:ray traced shadows ve motion blur acil!!

yusmax

yazdıklarınızı denemiştim zaten..bugün salim kafayla (ki max ve windowsum göçtü yeni ayağa diktim) tekrar denedim ama ışığın değerini düşürrüdükçe gölgede kayboluyor malesef.

2004-03-02 20:04:19

Re:ray traced shadows ve motion blur acil!!

yusmax

Ve yardım dosyasından anladığım kadarıyla ışığa map atanması ve projektor olarak kullanılması içinde animasyonlu objeler ve çok frameli animasyonlarda renderda ciddi performans sorunları yaratıyormuş.Çünki max bu olayı her kare ve her animasyonlu nesen için yeniden hesaplıyormuş.Özetle benim helikopter gölgesi güme gitti:=( neyse ilginize tekrar tekrar teşekkürler

2004-03-03 15:41:19

Re:Re:ray traced shadows ve motion blur acil!!

iceman

[quote=457]Ve yardım dosyasından anladığım kadarıyla ışığa map atanması ve projektor olarak kullanılması içinde animasyonlu objeler ve çok frameli animasyonlarda renderda ciddi performans sorunları yaratıyormuş.Çünki max bu olayı her kare ve her animasyonlu nesen için yeniden hesaplıyormuş.Özetle benim helikopter gölgesi güme gitti:=( neyse ilginize tekrar tekrar teşekkürler[/quote]

Yaw dur! hemen yapmayı bıraktın. Eğer çalışmanın gerçekçi olmasını istiyorsan, render süresinin uzunluğuna sabretmelisin. Ben basit bir kamera animasyonu için 50 saat beklediğimi bilirim. Yalnız sana bir tavsiye.. Animasyonun kaç frame bilmiyorum. Örneğin 1500 frame olsun. Render ederken 100´er 100´er render et. Çünkü benim başıma bir kere kötü birşey geldi. 25 saat boyunca render ettiğim çizimde son 70 frame´e gelmiştim ve elektrikler kesilmişti. [:s] [:(] [x:H] [x-P]

2004-03-04 08:06:12