max sayfam çok yüklü - sayfa: 2

Cvp

blasterboz

Hasan, profesyonel calismalar yaptigini varsayarak,ki ancak bu sekilde para kazananlar genelde dizüstü is istasyonlarina para yatiriyor.
Yogun poligonlarla ve test renderleriyle laptopta basedebilmek icin Quadro grafik kartli bir makinayi siddetle tavsiye ederim.Su ana kadar bildigim diz üstü is istasyonunda en iyi grafikkarti Dell Precision serisinde rastladim(512 mb).Zaten nettede ararsan Quadro gibi pro kartlar Dell sistemlerde mevcut.Ama yok pahali makina dersen Halil arkadasin dedigi gibi 4 cekirdekli yada dual soketli xeon sistemi ve AtiFireGL-Quadroyu kendin topla derim.Tabii bununda konfigurasyonu pahali olacak ama dizüstünden daha performansli olacagi kesin.Kullandigim icin cekinmeden tavsiye edebilrim.Son olarak Normal laptoplarda isi sorununu, performansi unutmayarak Dizüstü is istasyonu ve harici sogutma kitini gözardi etmemekte fayda var.Kolay gelsin...

2008-07-07 00:39:08

Cvp

herbap

arkadaşlar donanım toplayın edin onyüzbin çekirdekli makineler kullanalım... terabaytlarca diskler... bilmem kaç quadro ekran kartları vs esirgemeyelim... elimizi korkak alıştırmayalım... ama atalarımız ne demiş...

hazıra dağ mı dayanır?

neticede optimize çalışmadıktan sonra hiç bir donanım bir süre sonra yetmeyecektir... kesmeyecektir...

ve emin olun pixar yada pdi´daki bireysel iş istasyonları bizdekilerden çokta üstün değildir işlem kapabilitesi olarak... sadece markalılar o kadar (renderfarm apayrı tabi o konumuz değil)

yani 4 yada 8 çekirdekli bir makinemiz, 2-4 gig ram... en aşağı 512 mb ekran kartımız var ve hala yakınıyor isek, çuvaldızı kendimize batırmanın sırası gelmiştir derim...

2008-07-07 01:18:47

Cvp

palyaço

osman pixar veya ilm gibi şirketler sadece render alırken değil model yaparken de tümleşik sistemler kullanırlar. bunu oyun şirketlerinde daha çok görürüz, onların da bireysel yaptıkları işlerde iş bölümleri olduğu için bilgisayarları yorulmamakta. yani bir adam sırf evleri (örnek veriyorum tabi) birisi karakterlerden bir kaçını, bir diğeri çevre elemanlarını modelleyip birleştiriyorlar. biz ise basit işlerde bile model, karakter, çevre (özellikle de hazır objeler kullandığımız zaman) gibi elemanlarla bilgisayarı fazla yoruyoruz. bu durumda bahsi geçen performans bilgisayarlarına da para yatırmak zorunda kalınabiliyor. elbette optimize çalışmak ama bu işten bilgisayara bu kadar para yatıracak kadar kazanan adam zaten bir şeyler biliyordur aynı zamanda, çalışma taktiği açısından.

2008-07-07 10:43:00

Cvp

herbap

tümleşik sistem nedir? renderfarm tarzı modelfarm mı demek istiyorsun?

depolama anlamında eminim paralel bağlıdır makineler birbirine ama modelleme esnasında 3 masa ötedeki adamın işlemcisini, ramini yada ekran kartını nasıl paralel kullanmayı planlıyorsun?

/ / /

hazır nesne kullan ama proxy olarak koy sahnene, layout ve render subdivide değerlerini farklı tut, instance kullan... optimize çalışma metodu bol, eğer istersen... yok ama ben donanım gücümle tatmin olacağım dersen bişi diyemem (hazır nesne koleksiyonlarınında çoğul kullanım için optimize olanları var, yada tekil render için aşırı detaylı olanları var...)

2-3 mimari görselleştirme deneyimim oldu (sistemi en fazla zorlayan iş olarak gördüğüm için bahsediyorum) kısaca bir anımı paylaşmak isterim

hazır bir sahne geliyor elime (mimari terimleri bilemediğim için normal insan ağzıyla yazacağım)

sahne şunlardan ibaret

bir bina ~20 katlı... bahçe gibi bir şey... 2-3 ağaç, kaydırak, salıncak... vs

sahneyi max´te açmaya çalışıyorum... abartısız 15 dakika sürüyor... (100+ küsür mb)

açıldıktan sonra kımıldatmak nerede ise imkansız... büyük bir sabırla inceliyorum... onlarca duplicate nesne... gereksiz segment/step verilmiş spline´lar... ve elmasındaki kurduna kadar modellenmiş ağaçlar var... aynı sabırla optimize ediyorum ve sahne 20 mb´lara kadar düşüyor... görsellik aynı seviyede (neden optimizeye kasıyorum çünkü bu binadan 10-12 tane çoğaltacağım sitenin içinde)... site içindede aynı binayı proxy kullanıyorum ve mental ray (sahneyi gerçekçi göstermek için mray kullanmıyorum, scanline render motoru o zaman kullandığım makine ile bu sahneyi kaldırmıyor ve patlıyor... mray optimize çalışıp donanımı daha verimli kullandığı için terch ediyorum) ile renderliyorum... işi teslim ediyorum


/ / /

neticede optimize çalışmak çok nesnel bir kavram ve insandan insana değişiyor... üstte bahsettiğim sahneyi gönderen arkadaşa sorsak, optimize çalıştığını iddia edebilirdi...

son olarak...

herkesten çok şey bildiğimi yada herkesin benden az bildiğini düşünüyor değilim kesinlikle... sadece deneyimlerimi paylaşmaya çalışıyorum

2008-07-07 11:10:11

Cvp

palyaço

tümleşik sistemler mesela 10 işlemcili bilgisayarlar vs. kastetmiştim, modelfarm denebilir mi bilmem. ben de bu işi mimari görselleştirme amaçlı yapıyorum ve gelen pek çok iş için verilen süre bir haftadan az oluyor. hatta bazen bir iki gün içerisinde bile iş yetiştirmemiz gerekebiliyor, hal böyle olunca da optimizasyon filan demeden allah ne verdiyse çiziyoruz. optimize etmek de uzun süren bir iş değil ancak insan tasarım da yaparken bir yandan kafa yormak istemiyor programın işeleyişiyle ilgili olarak. evet bir apartman projesinde de bu yapılan (verdiğin örnekten bahsediyorum) abartı derecede israf, bu konuda hakveriyorum. ancak bunu yapanın da uğraşacak başka işleri olmuş olabilir. netice itibariyle iyi bir bilgisayar her zaman avantajlıdır, tabi ekonomik olarak kendini de zor duruma düşürmemeli insan orası ayı.

2008-07-07 15:18:41

Cvp

herbap

tümleşik sistem kavramı şimdi oturdu... ok

çok işlemci / çekirdekli bilgisayaralardan bahsediyorsun... ben 3-5 fiziksel makinenin tek makine gibi kullanılması gibi anlamıştım

2008-07-07 16:45:51