XREF SCENE hakkina bilgisi olan lüt. yardım

XREF SCENE hakkina bilgisi olan lüt. yardım

seref

max de bir sahneye bir baska max sahnesinden xref ile cagırdıgımız bir nesnede degişiklik yapamazmıyız? ben deniyorum ama benım sahnede cagırdıklarım karınca gibi kalıyor lütfen yardım teşekkürler

2007-09-04 16:18:26

Cvp

arzuuuuum

scaleyi denedinmi.

2007-09-04 16:33:12

Cvp

seref

denedim ama olmadı :(( lütfen tarif edermisin nasıl yapmam gerekiyor teşekkürler arzu

2007-09-04 16:38:05

Cvp

arzuuuuum

o çağırdığın nesneyi seçip select and uniform scale ile perspektifte scalenin sembıolü gelince üzerine gel basma yanlız üçgen sarı çizgiler çıknca bas ve göz kararı büyüt.

2007-09-04 16:43:45

Cvp

vipercann

xmerge yerine yannışlıkla x ref yaptığım objeyi seçemiyorum ben. hatta sahnede varmış gibi bile değil. listede falanda yok yani. delirecem. var mı daha önce böyle bişey gören?

2007-10-23 17:49:39

Cvp

emreşan

XREF kullanımı hakkında

iki çeşit xref kullanımı var. birincisi ve senidne söylediğin gibi sahne olarak xref kullanıp sahnenin üzerinde dğeişiklik yapılmayan tür olan xre scene. diğeri ise xref objects. ikisininde kullanımda kendilerine has avantaj/dezavantaj ları var. Xref scene daha çok aynı ptoje üzerinde başkalarınında çalıştığı projeler için gerekli. araba modeli.max dosyasını çağırdığınızı düşünün. siz o arabanın transormers animasyonu ile bir mekan içersinde hareket edeceğini düşününün. başka bir sahne mesela dışmekan.max sahnesinin içine xref scene olarak arabamodeli.max ı çağırırsanız o sırada o dosya üzerinde çalışan diğer ekip arkadaşlarınızın son hareketleri ve son değişiklikleri otomatik olarak güncellenir ve sizde o sahneyi referans alarak ve modellemenize ve çevre düzenlemenize devam edebilirsiniz. xref dosya olarak bir araba modellediğinizi ve bunun animasyonunu bu çevre düzenlemesi yaptığınız sahnede yapacağınızı düşünün. siz xref obje olarak iletişim kutusunda gördüğünüz tüm objelri sahnenize alırken aslında referans olarak başka sahney ikullanmş oluyorsunuz. başka birisi o arabanın rengini, modelini (obje isimleri aynı olması kaidesi ile) değiştirdiği anda sizin animasyon verdiğiniz modelde değişecektir. siz teker_001 adlı objeye animasyon verdiğiniz sırada o model üzerinde çalışan arkadaşınız o objeyi detaylandırdığında sahneniz otomatik olarak güncellenecektir. Xref objelerin malemelerini kendi içlerinde bulunduğu max sahnesinde verebilirsiiz. malzeme editöründe xref malzeme aynı şekilde kullanılabilir. Bazı durumlarda xref oalrak kullanacağınız verinin üzerinde dğeişiklik yapmayacaksanız sadece xref scene kullanmanız tavsiye edilir. örneğin bir iç mekan tasarımında yatak odası modellerinin dizildiği bir odanın tüm eşyalarını xref scene olarak çağırabilir ve bunları isterseniz proxy (temsili düşük detaylı vekil) olarak başka obje ile yer dğeiştirebilirsiniz. yani çok yüzeyli bir obje modellediniz. bunun kopyasını alarak hiç yerini dğeşitirmeden optimize değiştiricisi ile iyice yüzey sayısınıdüşürdünüz ve bunu _proxy olark akaydettiniz aynı sahnenin içinde. daha sonra xref objeleri başka sahneye taşıdığınızda sağ taraftaki panelde xref özelliklerinde enable proxy işaretlediğinizde bşka bir max dosyasında temzili düşük detaylı objenizi gösterebilir ve sahnenin hızını (render değil ekran tazeleme hızı) yükseltebilirsiniz. proxy kullandığınız objelere animasyon verirken özellikle düşük poligonlu klavuz objeler çok işinizi görecektir. Render ettiğinizde orijinal obje görünecektir. Anlayacağınız diğer 3D yazılılmlard aolan scene managment yani sahne denetimi/yönetimi gibi modülleri xref ile telafi etmeye çalışır max. Özellikle ağır projelerde kullanımının faydalarını daha iyi göreceksiniz.

2007-10-23 20:13:51