Giydirme Cephede Derz yapma yöntemi nedir ? - sayfa: 2
Cvp
:D valla ben yapıyorum. Çok güzel oluyor. He ama panellerin ölçülerini değiştirmek gerekiyor bazen. ama onu da modelleme ile çözüyorum. Gerçekten artık çözebiliyorum:)
Cvp
kılıç_reis ´in söylediği yöntem en iyi detay veren yöntemdir. Eğer gölgenin o derzin arasına girmesini istiyorsan bunu uygulayabilirsin. Benim de genelde uyguladığım yöntem budur.
Ama render süresi açısından bakacak olursan, materyal üzerinden uyguladığın sistem daha hızlıdır. Sadece derzlerin sürekli U V W offsetleri ile oynaman gerekir. Zaman zaman materyal ile verdiğin derzler istediğin yerlere gelmez ve bu durum gerçekçilik dışına çıkılmasına neden olur.
Kolay gelsin.
Cvp
bizim yaptığımız çalışmlarda dış cephe olduğu için , her halûkarda binaya uzaktan bakılıyor. Bump değerleri fazla olduğu sürece, derzler geride görünebiliyor. Yakın planlarda da derinlik var ama dediğiniz gibi gölge olmuyor tabi. Derzler istediğim yerlere gelmiyordu ama ben onu da, boxlarla çözdüm. Şimdi yine istediğim sonucu alabiliyorum. Ve şunu da belirtmek istiyorum ki: Kaplamaların köşe dönüşlerinde derz olmaz. Ama modelleme ile bunu yapınca inseti by polygon olarak uyguladığımızda mutlaka köşelerde de derzler oluşuyor. Bu da gerçekliği açısından doğru olmuyor.
Re:Cvp
[quote=39905] Yazan: proximate
Kaplamaların köşe dönüşlerinde derz olmaz. Ama modelleme ile bunu yapınca inseti by polygon olarak uyguladığımızda mutlaka köşelerde de derzler oluşuyor. Bu da gerçekliği açısından doğru olmuyor.[/quote]
Köşelerde derz yapıyorsa onu da vertexleri uygun ölçü kadar çekerek yokedebiliyoruz. Böylece köşelerde derz görünmüyor.
Cvp
:) peki...
Yöntemler bunlar.Şebnem hanım hangisini istiyorsa onu tercih eder değil mi?
Kolay gelsin herkese arkadaşlar.
Cvp
Selam, mimari modelleme yapıyorsanız autocad yerine autocad architect kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim, ben autocade elimi sürmüyorum yıllardır. http://www.tr3d.com/gallery/7095/6754.jpg resimdeki binanın cephesindeki bütün hareketler birkaç dakikada modellenerek yapıldı. Architect te binanın dış hattını polyline ile çizip bunu duvara çevir diyorum ve istediğim ölçülerde ve malzemede duvara çevirdikten sonra yapacağım işe göre yalı baskısı, fuga gibi detaylar için duvarın kesitini çiziyorum. Bu kesiti convert to profile ile profil tipi olarak tanımlıyorum, uygulanacak duvarları seçip sweep add deyip yaptığım profili seçiyorum ve bütün duvar fugalı oluyor. Daha sonra içine koyduğum kapı pencere vs. için kendi otomatik olarak delik açıp çerçevesini yerleştiriyor. Benzer bir tutoriali bu linkte görebilirsiniz : http://www.sonic.net/~odin/lounge/architectural_desktop/walls/sweeping_logs_on_architectural_desktop_walls.htm
Cvp
Olaya görsellik ve süre açısından bakıyorum şimdi.
Derzleri model olarak kullanmak beraberinde yüksek subdivision ayarları getirecektir.
Ayrıca tam kadraja alınan ve dolayısı ile uzaktan bakılacak bina için gereksiz bir uğraşa girilmiş olunacaktır.
Yani hem uzun render süreleri hem uzun bir çalışma süreci.
Prosedürel bir shader taslağı oluşturup her amaca uygun halde kullanabilirsiniz.
kolay gelsin.
Cvp
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim arkadaşlar,hepsini deniyecem,kolay gelsin,iyi çalışmalar...
wire
vray kullanmıyorsanız wire yöntemıyle derz oluşturabılırsınız.nasıl mı şöyle:bi kutu çizdiniz mesela kutuyu aynı yerde kalcak şekilde shiftleyın kutulardan birine wire atayın wirelı olanı öne çekin
Cvp
Ben malzemeye dayanan çözümleri pek tatmin edici bulmuyorum. Gerçekten uzak görünen modellerde hızlı bir metod ve render süresini de hızlandırıyor, fakat detaylı gözükmesini istediğimiz işlerin kalitesini belirgin oranda düşürüyor. (displacement mapleri bunun dışında tutuyorum elbette)