edit poly ile convert to editable arasındaki fark????

edit poly ile convert to editable arasındaki fark????

mbbirtane

selam arkadaşlar aklıma takılan soru şu..şimdi bir çok tutorial da polygon modelleme yapılacak nesne convert to editable poly komutu ile editablepoly e çevrilip modelleniyor..ama ben nesneyi seçip modifier menüsünden edit poly modifier ı ekliyorum bu ikisinin arasında bir fark var mıdır onu merak ettim..aydınlatırsanız çok mutlu olurum..

2008-04-16 12:37:49

Cvp

Aytek

Modifierlar amacı gereği nesnede yapılan değişiklikleri saklamak yeri geldiğinde bunları kolayca tekrar değiştirmek veya silmek içindir. Fakat Editable poly kullanırsanız bu yaptığınız değişiklikleri modifier halinde tutamassınız. Şöyle ki, bir kutumuz var. Bunu editable poly haline getirip işledik, fakat sonunda yaptığımız tüm işlemler (exturude, chamfer, cut vs) tabiri caizsse gümbürtüye gitti. Fakat bunları ayrıca editable poly modifierı kullanarak yapsaydık, yeri geldiğinde bunların etkisini değiştirebilir veya silebilirdik. Fakat şunu da söylemek gerekir, editable poly modifierin bu faydalarını görmek için her işlemden önce(yada etkisini değiştirmeyi düşündüğümüz işlemlerden önce) ayrı bir editable poly modifieri kullanmak gerekir, aksi takdirde nesneyi editable poly´ye çevirip işlemekten farkı olmaz.

2008-04-16 12:53:44

Cvp

mbbirtane

teşekkür ederim...

2008-04-16 13:12:52

Cvp

ArkondeR

Çalışma şekli açısından Aytek´in de dediği gibi hiçbir fark yok, fakat ben modifier olarak kulllanmamayı tercih ediyorum. Sanırım bu max 6 sürümünden kalan bir alışkanlık. Bu sürümde "edit poly" modifier ı uygulanmış bir nesneye texture içeren bir material atamaya kalkıştığınızda program çöküyordu. Bu hatayı sp1 ile gidermişlerdi. Şu an 9 sürümünü kullanıyorum ve burada da modifier olarak eklediğimde "edit poly" nin shortcutları max inkilerin yerine geçiyor. Örneğin "edit poly" açıkken "top view" a getmek için "t" ye bastığımde tesselate yapıyor ya da "p" ye bastığımda "make planar" komutunu çalıştırıyor. Belki düzeltmenin bir yolu vardır da ben bilmiyorumdur ama ben modifier kullanmak yerine gerekli olabileceğini düşündüğüm yerlerde nesnemin bir kopyasını çıkartıp bunun için ayırdığım bir layer a atıyorum ve hide ediyorum. Umarım yardımcı olur.

2008-04-16 14:17:40

Cvp

ETezer

Arkadaşlar, Abi tavsiyesi "Edit Poly" Kullanmayın. Özellikle Animasyonda, Karmaşık Nesnelerde Doku problemleri, mapping ve hatta yüzey preblemleri dahi meydana geldi, geliyor ve gelecek... :(
Saygılarımla...
Ergin Abi

2008-04-16 14:27:52

Cvp

felidae

modifikasyon öncesi hal lazımsa, dosyanızın model halini korumak adına modifier olarak eklersiniz.sonraki işlem süreci için de zaten tüm modifierleri ayrı ayrı hesaplatmamak için ayrı bir dosya olarak kaydeder ,tüm modelleri editable poly e (yada ne uygunsa ona) çevirip kaplama ve animasyon hazırlıkları yapar,render süresini kısaltmış olursunuz.

2008-04-16 15:14:57

Cvp

mbbirtane

teşekkür ederim...

2008-04-16 16:26:22