İyi animasyon için "Biped" mı? "Bones" mu?

İyi animasyon için "Biped" mı? "Bones" mu?

dedestratus

Tutoriallardan gördüğüm kadarıyla reactor, maxscript falan kullanılırken hep biped iskelet kullanılmış.Aynı şey bones ile yapılamaz sanırım? Kalite animasyonlarda bones mu kullanılıyor?Öyleyse ragdoll, point to point constraint, vs reactor elemanlarıyla bones kullanabiliyor muyuz? Yine yüzeysel bilgilerimle soruyorum....

2008-03-31 20:35:08

Cvp

ETezer

İskelet sistemi Kullanarak Karakter animayonu yapmak istiyorsan Bones veya Biped Kullanabilirsin. Yani Ana kullanım amaçları Karakter animasyonu. Aralarındaki fark Biped de pekçok limit ve parametre tanımlanmış, Bone larda eline kuvvet olayı. Bu arada Biped sistemi içine Bone leri dahil edebilirsin. Simulasyon amaçlı Ragdoll kullanımı ise animasyon dışında kalıyor biraz. Oyun amaçlı üretimlerde olabilir ama...
Saygılarımla
Ergin TEZER

2008-03-31 22:58:32

Cvp

dedestratus

Ama o tip gerçekçi hareketleri keylerle uğraşarak yapmak fazla kasar gibi geldi.Ha eğer tek yol oysa kasa kasa yaparım o sorun değil de şu başlıkta da bu konuyu sormuştum,[url]http://www.tr3d.com/index.php?f=1&oku=39098&id=forum[/url] oradaki animasyonu referans alarak tam bir cevap bekliyorum...

2008-04-02 02:57:12

Cvp

Seke

bu animasyonda reactorun bir faydası olduğunu sanmıyorum sadece bipeddır muhtemelen

2008-04-02 10:15:21

Cvp

dedestratus

Peki, teşekkür ederim.

2008-04-02 22:56:45

Cvp

ETezer

Bath Time isimli animasyonu seyrettim. Burada Biped kullanılmış ihtimali yüksek görünüyor. Tabii kolaylığı açısından. Bones da olabilir ama RagDoll kesinlikle değil... Bi de gerek yok zaten... :)
Saygılarımla,
Ergin TEZER

2008-04-03 00:15:45

Halil ilker SEZEN

sezenanimation

Merhabalar,
Aşağıda yazacaklarımın sizi aydınlatacağını umarım....

Öncelikle biped´i ele alalım....

Şimdi animasyondaki gerçekliği ve akıcılığı kazandıran bazı unsurlar var...tabiki bunun için insanlar eğitim alıyor cilt cilt kitaplar okuyorlarlar filan...abartılar esnemeler vs...gibi süslemeler ile tek bir hareketi zenginleştirerek kaliteyi perçinlemeye çalışırsınız...bazı teknik detaylarda var tabiki....şimdi burada ıo kaliteyi biped ile alabilirmiyim sorusunu cevabı tabiki alırsınız.....çünkü önemli olan hangi kemik sistemini kullandığınız değil....o kemikl sistemini ne kadar iyi kullanıp animasyondaki esneklik ve abartıları ne kadar bildiğiniz yani animasyona ne kadar hakim olduğunuz ile alakalı....

Bone ye gelecek olursak...elbetteki herşeyi tek tek bone ile oluşturmek daha zor...bir sürü animasyon kontrolu bilmeniz felan lazım.....velevki size ratatuy´un klarakterlerinden herhangi birni verseler bile aynı animasyonu yapamayacaksınız yüksek ihtimal.....yani burada önemli olan kullanılan kemik sistemi değil.....kullandığınız kemik sistemini ve anime karakterlere kazandırılacak hareket doğasını ne kadar iyi bildiğiniz ve ne kadar hakim olduğunuz konusu.....

Şahsi tavsiyem hareketlerdeki kaliteyi kemik sisteminde değil...kendi animasyon bilgilerinizde arayın....ne kadar esneklik kazandırabiliyor ve hareketleri ne kadar iyi tanıyorsunuz....benim fikrimce altın anahtar sizin sorunuzun cevabı olarak bu.....kolaylıklar iyi çalışmalar

2008-04-09 17:31:06

Cvp

3d-anim

Merhaba Halil.

Merak ettiğim bir şey var biped de. Çizgi film tarzı ön hareket abartı haraket tamam onları anladım.Lakin ani hareket sonrası duran karakterin yaptığı fren sonucu hareket tamamen sönünceye kadar ilgili eklemlerin spring (yaylanma) ile sönümlenen hareketini biped e hareket kontrolcülerinden nasıl verebiliriz.

2008-04-09 17:42:18

Halil ilker SEZEN

sezenanimation

Selam Erdal,
Sanırım hareket demeyi unutmuşsun [8)]
şaka bir yana aslında biped kemiklerinin nasıl olupta esnediği ile ilgili bazı araştırmalar yaptığımda.... bunun bir yolunu buldukları duydum....nasıl ve ne şekilde olduğunu bulamadım ama bulunca paylaşırım.....bone için script kullanıldığını biliyorsunuzdur zaten....yada IK hileleri ilede bişeyler yapılabiliyor....

yavaşlayan hareketler için çözüm track wiew zaten kuşkusuz.....

2008-04-10 14:58:50

Cvp

Elchin

Biped-le yaxshidir.

2008-04-10 18:29:50