Ağır bir sahne üzerinde çalışırken programın kapanması. - sayfa: 2

Cvp

aressera

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/l8h66khuN.jpg[/img]

2008-04-08 00:57:10

Cvp

aressera

kusra bakmayın iş güç anca ilgilenebildim

2008-04-08 01:00:58

Cvp

ArkondeR

Anlattığınız sorun bir donanım hatasından kaynaklanıyor da olabilir. Tahminimce bir RAM hatası olabilir. Boş bir vaktinizde ramlerinize bir hata taraması yapabilirsiniz. Bunun için internette çokça RAM test programı mevcut. Ben kendim için Microsoft´unkini kullanıyorum. Test Süresini ne kadar uzun tutarsanız o kadar detaylı rapor alabiliyorsunuz, ama yaklaşık 30-45 dakikalık bir test problemleri görmek için yeterli oluyor.

Bunun dışında kullandığınız max versiyonunu bilmesem de 6 ve sonrası sürümlerde "edit poly" modifierında benzeri problemler yaşadım (program kapanması/kilitlenmesi). Nesnelerinizde "edit poly" kullanmak yerine editable poly ye çevirebilirsiniz. (şayet modifier olarak kullanıyorsanız.)

Eğer poligon sayısının fazlalığından kaynaklanıyorsa sorun zaten arkadaşlar detaylı cevaplar vermişler, ben sadece başka problemler olabileceğine dikkat çekmek istedim. Test amaçlı olarak aynı dosyayı farklı bilgisayar ve program sürümlerinde açmayı deneyebilirsiniz.

Kolay gelsin.

2008-04-08 11:25:28

Cvp

aressera

cewabın için teşekkür ederim kısa zamanda deneyeceim

2008-04-08 12:15:06

Cvp

DEVIL_6

KARDEŞ benim tavsiyem oldukca basit olacak,Benim tavsiyem herbir modeli yada daha dogrusu benzer modelleri ışıkları falan kısaca herbir model,ışık v.s sahneyi işgal eden herşeyi layerler halinde grupla örneğin perdeler,masalar,tabaklar,sandalyeler,100w lık ampuller v.s neyse uzatmadan bunlardan sadece o onda ugrasacaklarının layerini görünür yap hem karıştırmassın hemde donanımına daha az yük biner,bir yol daha önericem şimdi aklıma geldi max 2008 de var dierlerinde varmı hatırlamıyorum modeli hareket ettirirken felan sahneyi hareket süresince wireframe´e çeviren bir özellik vardı onuda layerle beraber kullanırsan tahminimce %80 yük azalır birde materyalleri kaplama işin bitince görünürlüklerini kaldır ramde yer tutmaz kısaca modellerin son render ı alanakadar tek ton renkte olsun umarım yardımım olmuştur.boolean tarzı şeyler yapıcaklarada proboolean ve procutter ısrarla önerilir.

2008-04-08 20:25:16

Cvp

mimhakan

Yapılacak en basit yöntem bence;
1- Dosyanın bir yedeğini al.
2- Tüm objeleri tek bir malzemeyle kapla.standart gri gibi (vray map olmasın)
3- Vray(veya diğerleri) kullanıyorsan en bilindik standart ayarlarını yap.
4- Işık ayarlarını yap.
5- Render almasını bekle!
Sonuç : Render alıyorsa sistemde herhangi bir problem yoktur.

(Öncekilerde modellere atamış olduğun map lere bir daha bak)

2008-04-08 22:01:35

Cvp

dreamer7

Kaya, RAM problemi olduğunu sanmıyorum fakat senin sistemde fan problemi + çalıştığın mekanı düşününce ısınmadan dolayı problem çıkabileceğini söylemiştim.

Uğraştığım proje ve vize haftasında olmasak daha az poligonla modellemeyi yaparız en baştan biter bu iş fakat senin şu ara daha fazla boş vaktin var bana göre...

Poligon deryası sevdalım benim.

2008-04-09 00:01:31

Cvp

elmacho

sevgili aressera vray proxy kullanmayı dene
bende yeni ögrendim ama yıne restoran çiziminde cok basarılı sonuclar verdi. ıstedıgın kadar kalabalık bır masayı baska yerde cızerek proxy halıne getırerek daha sonra cızımınde proxy kullanınca olay bıtıyor. ozaman makınanın cok hızlı olmaması cok da sorun olmuyor.render suresını etkılıyor sadece ama cızım kasılmıyor.dıkkat edeceğin husus proxy yapmadan önce her nesneye materia ıd atayarak multı sub obje kullanman gerekir.

2008-04-09 17:49:10

Cvp

aressera

arkadaşlar hepinize teşekkürler layerlarla çalışmam dışındaki bütün önerileri zaten yaptım yani kamera açısı dışındaki modelleri hideladım falan fişmekan render alıorum alamıyor deilim ama bidaha farklı açıdan render alıcaam zaman sorun weriyor bide bazende vrayle render alırkan hafızayla alakalıda bi eror werio onu çözemedim

2008-04-09 22:34:45

Cvp

arzuuuuum

aynı şeyden muzdırabım.bende tam çözmüş değilim ama bi kaç arkadaşın taviyesi mesela bi masanın üstündeki eyle ilgilniyosan diğer objeleri hide yap(sakla) yada perspektifte çalışırken f3 e bas yani çalışmn çizgilerden ibaret olsun.masa üstü gereğinden fazla olmasın ayrı ayrı modelleyip merge yap. kısaca tavsiyelerim bunlar

2008-04-10 11:26:24