Isigin camin arkasindaki gölgesi hakkinda yardim lütfen...??

Isigin camin arkasindaki gölgesi hakkinda yardim lütfen...??

Libre03

......

SELAM

3ds max´de asagidaki gibi rander alindiginda isik sanki kati saydam olmayan bir model varmis gibi gölge olustururyor... normalde isik camdan gecerken kirilir ve golgesi seffaf olusur...bir nevi mercek den gecermis gibi gölge olusur.. yani cam isigi arkaya gecirmiyor gibi... acaba bu sorunu cözmek mumkunmu???? yardim lutfen.....

sadece camin isigi gecirmesini sormuyorum ayni zamanda camdan gecen isigin olusturacagi reel golgeyide nasil yapabilirim...?????

[img]http://img512.imageshack.us/img512/4795/cam01fc3.jpg[/img]

2008-03-27 21:44:31

Cvp

no_fear

gölge tipi raytraced shadow olmalı ve bide meterial editorde extend rollout ´unda bi ayar yapıyorduk onu hatırlayamadım şimdi.
bu ayarları yaptıktan sonra camın üzerine saydam bir texture atarsan gölgede aynı şekilde yere düşer.
mesela vitray cam gibi. veya camilerdeki renkli camlar gibi
kolay gelsin.

2008-03-27 21:55:43

Cvp

Libre03

...sagol... yazdiklarini uygulamaya calisacagim.... tesekkurler....

2008-03-27 23:00:09

Cvp

dracul

Camda veya saydam yüzeylerde kırılma olayı hesaplaması Caustics adı verilen hesaplama yöntemine dayanır.Kullandıgınız render motorunda caustics açılır ise bu hesaplama aktif hale gelmiş olur.Normalden fazla zaman alır.Ve her obje detayı için ayrı ince ayarlar ister.Aksi takdirde herhangi bir sonuç alamazsınız.

2008-04-01 00:45:32