Displace map ve Participle Age

Displace map ve Participle Age

Çaylak

Ne işe yaradıkları ve nerelerde kulalnabilieceğim hakkında bilgi verebilir misinz?...teşekkürler

2004-07-24 17:13:13

Re:Displace map ve Participle Age

BuCKaRoO

displace map degilde displacement map ise dedigin..herhangi bir resimdeki tonlara gore objeyi deform eder..
Participle Age dediginde particle age ise.Particle larin emiitterdan dogum ve olum suresi icindeki degisim faktorleridir..
Mesela beyaz renk olarak dogar ama yokolmaya yakin kirmiziya dondurebilirsin..Tabi participle age i dogru yazmissan ne oldugunu bilmiyorum :)

2004-07-18 14:10:06

Re:Displace map ve Participle Age

Çaylak

doru doru pardon ya kafamdan yazdim da dediğin şeyler verdiğin cevaplariçin sağol . ben displacement map i dünya yapıp onda kullandım kabartlar oluşuyor ama bumpta noise ile zaten veriyorum hoş disp. ile abartılı ve garip oluyor Bump tan farkı ne ki?

bi deParticiple Age i hala anlamadım:P

2004-07-18 16:15:40

Re:Displace map ve Participle Age

BuCKaRoO

bump da render sirasinda yapay deformasyon olusturuyor.Isıgın yonune gore.Displacement de ise gercek deformasyon olusur.Ornegin bir topa bump ve disp ver farki gorursun.Kenar kisimlara dikkat et

2004-07-18 16:40:51

Re:Displace map ve Participle Age

xLess

displacement map cismin, map kanalına atanmış olan resim dosyasının siyah-beyaz bilgisine göre form değişimini sağlar.yani cisimde geometriye bağlı ve yüzeylerden meydana gelen kabartılar oluşur.yani bir modelleme yöntemidir ki bu teknik ile içli çalışan ve adı zBrush olan bir program bile mevcut. bump map ise yine atanmış resim dosyasının siyah-beyaz bilgisine göre değişiklik oluşturur fakat bump sadece ışıksal değişim sağlar.yani bump uygulanmış bir cisimde yüzeysel olarak hiç bir değişiklik söz konusu değildir.sadece cismin yüzeyine vuran ışığın yapmış olduğu bir gölge oyunundan ibarettir.bu sebeple bump uygulanmış cisimler bakış açısına göre sorun çıkarabilmektedir.mesele bump uygulanmış bir duvar yaptık diyelim.duvara bakış açısı daraldıkça yüzeydeki çıkıntıların yok olduğunu ve aslında sadece kaplama üzerine düşen ışığın bir oyunu olduğunu farkederiz.

NOT: siyah-beyaz bilgisi kullanılan shaderlarda siyah içe çökmeyi,beyaz ise dışarı yükseltmeyi ifade eder.hazırlanmış map eğer bunun tersi ise output ayarlarından invert ile bu sorunu çözebilirsiniz.

2004-07-18 17:06:51

Re:Displace map ve Participle Age

BuCKaRoO

Displacement her 3d programinda modelleme yontemi sayilmaz.Degisik uygulamalari var.

2004-07-18 18:51:17

Re:Re:Displace map ve Participle Age

iceman

[quote=921]
NOT: siyah-beyaz bilgisi kullanılan shaderlarda siyah içe çökmeyi,beyaz ise dışarı yükseltmeyi ifade eder.hazırlanmış map eğer bunun tersi ise output ayarlarından invert ile bu sorunu çözebilirsiniz.[/quote]

Ufak bir düzeltme : [;)]
Beyazın hiçbir etkisi yoktur. Yani dışarı doğru bir yükseltme vermez, olduğu gibi kalır. Sadece siyah ve gri tonlar içeri doğru girinti oluştururlar.

2004-07-19 00:55:15

Re:Displace map ve Participle Age

Byteman3D

Particle Age bir kaplama tipi. Parçacığa atanan malzemenin istenen map kanallarına bir resim gibi kaplandığında parçacık parametrelerinden belirttiğin toplam ömrü baz alarak, Ömrü kendi parametreleriyle belirlenen 3 adet yüzde değerine göre parçalara bölüyor.
Örneğin %80 Kırmızı, %60 sarı, %20 siyah şeklinde ayar yapıyorsun. Ömrün belirtilen yüzdelerine kadar parçacığın rengini belirtilen renge doğru çekiyor. Alevler içinde giden bir parçacık zamanla sararıyor ve siyahlaşıp yokoluyor mesela.

Displacement ise resmin tonlarına göre yüzeyi engbeli hale sokarken, bump map ten farklı olarak yüzey sayısını da artırıyor, ancak bunu render esnasında yapıyor.
GÖktaşı benzeri parçaları yapmak için ideal. SOnuçta ortaya çıkan şey ciddi anlamda girintili çıkıntılı modeldir.

Malzemeye displacement map olarak resmi atadıktan sonra etkiyi görebilmek için mapping olayına girmek de gerekir.
Bunun için UVW map ya da disp. approx modifier uygulamak lazım. Yoksa etki vermeyebilir.
Kolay gelsin

2004-07-24 17:13:13