Bir Cismin Parçalanarak Başka Bir cismi Oluşturması

Bir Cismin Parçalanarak Başka Bir cismi Oluşturması

chitofe

selamlar ben 3ds max yeni başlayanlardanım. Merak ettiğim ve yapmak istediğim bir konu var.

basit anlatmak gerekirse elimdeki bir küpü, bir küreye dönüştürmek ama bunu küpün parçalanıp o parçacıkların küreyi oluşturması.

x:0 dan bir küp var parçalanıyor ve parçaları x:100 kadar gidip orda küre oluşturuyor.

bunu nasıl yapabilirim şimdiden teşekkürler....

2008-03-15 15:31:28

Cvp

chitofe

sanırım bu konuda yardımcı olabilecek kimse yok :(

2008-03-14 17:30:00

Cvp

hk

bunun için 3 buyutu programların yanında 2d programlara da hakim olman lazım.combustion re-morph plugini bu iş için bire bir.Önce 3d programda reactor kullanarak cismi parçalara ayırman lazım.küp parçalara ayrılacak ama yine küp olarak.bunun renderini aldıktan sonra bir küreyi al bunu da reactorle parçalara ayır ama yine küp olarak parçalara bölünecek.sonra combustion re-morph pug in kulanarak iki layer arasında geçiş yaparsan sorunu çok kolay halledersin.google den re-morph diye arat ing varsa tutorial mevcut. bu arada bu plugin bi çok hollywood yapımında da fazasıyla kullanıldı.kolay gelsin

2008-03-14 18:15:58

Cvp

hk

pardon küpten küpe parçalanma ilk render. küreden küreye parçalanma ikinci render. yukarıda yanlış yazmışım kusura bakma...

2008-03-14 18:17:23

Cvp

hk

pardon küpten küpe parçalanma ilk render. küreden küreye parçalanma ikinci render. yukarıda yanlış yazmışım kusura bakma...

2008-03-14 18:29:48

Cvp

hk

bu yazdığım yöntem sağlam olur ama zamanını alır.ikinci yöntem ise direk max de reactor fructure ile cismi parçalara ayır.eğer parça sayısı fazla değilse fructure ile parçaara ayır sonra her bir parçayı morph modifieri ile küpe çevir umarım yardımcı olabilmişimdir.kolay gelsin.

2008-03-14 18:36:15

Cvp

chitofe

Ben tek bir particle olayıyla işi bitiririm sanıyordum.Yani bir PF Source atayıp particle view penceresini açıp oradaki komutlarla belki yapabilir diye düşünmüştüm.bu şekilde yapabilme ihtimalim var mı? ben animasyon olayına pek girmedim dediğim gibi yeni sayılırım modellemeye ağırlık verdiğim için animasyon olayına biraz yabancıyım.

Bu arada ilgin için teşekkürler...

2008-03-14 20:01:51

Cvp

hk

evet o yöntemle de yapabilirsin.küpü reactor fructure ile parçalara ayırırsın parçaların visibilitesini parçalara ayrıdığı zaman sıfırlarsın.pf ile küreleri görünür hale getirirsin.animasyonun da modelleme gibi birçok yöntemi var önemli olan en kısa yoldan ve uygun olanı bulup yapabilmek koay gelsin

2008-03-14 22:36:52

Cvp

palyaço

hüseyinin söylediği ilk önermeye ilave olarak, objeni fructure ile parçalamak yerine create-space warps- geometric/deformable kısmında bomb var bu sayede parçalanmayı bir reaksiyon oluşturmadan vakit kaybetmeden halledebilirsin.

2008-03-15 00:15:26

Cvp

chitofe

cevaplar için teşekkürler gösterdiğiniz yolları denicem umarım istediğim sonuçlara ulaşırım

2008-03-15 00:32:08