Yüksek detaylı projelerde çalışma render alma

Yüksek detaylı projelerde çalışma render alma

drummer

Merhaba arkadaşlar benim biraz problemim var umarım bana yardımcı olursunuz. Yüksek detaylı objelerin olduğu (911 object) bir cafe tasarımı yapmaktayım sahnede 6 milyon poligon var :) archmodels hazır modellerindende kullandım ilk başlarda bir sorun olmadan çalışmaktaydım ama şu son bir kaç gündür memory hatası veriyor render alırken max kapanıyor vray render alıyorum sonradan aynı sahneyi bütün kaplamaları defult yapıp standart render aldığımda bir sorun yok sahnede daha hiç ışıkta kullanmadım makina üzelliklerim işlemçi çift çekirdekli coreduo2 e6600 hi-Level 2 gb 800mhz lik ramlar var anakartta gigabyte 2 sene önce iyi para vermiştim ama şimdi sanırım değiştirme zamanımı geldi sorun donanımsal olduğunu düşünmüyorum ne zamanki materyal kaplama olayına geçtim sorunlar baş gösterdi render almak istediğimde hata veriyor nedeni ne olabilir yardım edebilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler..

2008-02-13 19:56:01

Cvp

enterasan

ekran kartı driveri düzgün yüklümü? güncelmi? en azından (128 yada 256 olduğunu varsayıyorum mb ını) max view driver opengl mi directx mi? değiştirip tekrar denemeni tavsiye ederim bu tahlilleri yap getir sonrasına bakalım kolay gelsin. (:

2008-02-12 21:10:07

Cvp

drummer

Winfast px7600gt ekran kartım ama bu sorun ekran kartından kaynaklandığını düşünmüyorum çünkü ekran kartı viewportla alakalı renderla alakalı değil çalışırken problem yok render aldığım zaman çakma oluyor bunun sebebi nedir sizce ? tekrar teşekkürler yorumun için kolay gelsin...

2008-02-13 01:52:07

Cvp

hasatan

işlemciniz 64 bit işletim sistemini desteklemektedır.eger 32 bıt xp yada vista kullanıyorsanız bu tıp sorunlarla karsılasma ıhtımalınız yuksek.32 bit işletim sistemıne sahıpsenız 64 bıte gecmenızı tavsıye ederım.

2008-02-13 03:04:36

Cvp

drummer

sorun işlemcide mi diyorsunuz ram yetersizliğinden düşünüyordum bende?

2008-02-13 14:50:05

Cvp

louisgara

64 bit işletim sisteminde problem olmaz. 64 bit e geçince ram i de arttırırsan iyi olur. Ama software inde 64 bit uyumlu olmalı.
Hatta 3 tane MAX i aynı anda çalıştırıyor performans kaybı olmadan. En az 8 GB RAM oneririm.

2008-02-13 14:52:58

Cvp

dreamer7

Win XP 32bit 1.65 Gb cache kullanımına izin veriyor, aştığında programları sonlandırabiliyor, bunu aşmak için Bilgisayarım>Özellikler>Gelişmiş>Başlangıç & K..>Ayarlar>Düzenle den boot.ini´ye erişip;

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional 3GB" /fastdetect 3GB/NoExecute=OptIn

değişikliğini yapıp sistemi baştan başlatıp başlangıç seçeneklerinden 3Gb olanı seçersen iş görecektir.

Bunun harici 64Bit işletim sistemi ve 64bit için yazılmış program kullanmayı tercih edersen böyle 1.65Gb problemin kalmaz.

Başka bir yerde de şöyle bir çözüm önermişler sanırım benzer bir problem için, yazı alıntıdır:

"İlk önce irr haritalarını kayıt edip daha sonra bunları dışarıdan çağırma yöntemi ile bir miktar ram kullanımını azaltmanız mumkun. Bazı çalışmalarda irr haritaları 100-200 mb yer kaplayabilmekte bunu ram de saklamak yerine hdd nize kayıt edip dana sonra çağırır iseniz hata vermesini bir ihtimal önleyebilirsiniz. Eğerki o sahnenizde 100-200 mb size yeterli ise.

Ayrıca vray render ayarları kısmında system bölümünden Raycaster params kısmındaki Defult Geometry kısmını dinamik yapar iseniz yine bu şekildeki ram hataları aldığınız dosyalarda sorunsuz şekilde render alabilirsiniz. Fakat bu durumda render süresi uzamış olacaktır. Dynamic memory limit kısmından render sırasında kullanılacak bellek miktarını ayarlayabilirsiniz. Buradaki limiti dosyanızın kaplamış olduğu boyutuda göz önüne alarak 1.65 gb sınırını geçmeyecek şekilde elle ayarlayabilirsiniz. Yani buradaki amaç kullanılacak bellek miktarını el ile sınırlandırmanızdır.

Bir diğer yöntem ise vray raw image file şeklinde kayıt yapmaktır. Bu şekilde yapacağınız kayıt ile yine out of memory hatalarından kurtulursunuz. Her alınan render karesi ram de saklanmayarak hdd ye yazdırılmaktadır. Bu şekilde bir ram tasarrufunda bulunabilirsiniz. Ama tabiki bu işlemdede render işlemi uzun sürmektedir. Sürekli hdd ye yazdırıldığından dolayı. Daha sonra ".virmg" şeklinde kayıt etmiş olduğunuz dosyayı "vrimg2exr" converter ile ".exr" ye dönüştürmeniz mümkündür."

2008-02-13 19:56:01

Cvp

drummer

cevaplarınız için çok teşekkür ederim ama merak ettiğim bir kaç soru daha var ve bunlar için pekte zamanım yok aklıma ilk gelen çözüm ram almak oldu 2 gb daha ram alıp sistemi 4 gb yükseltmemin pek bir faydası olacağını sanmıyorum dediğinizden yola çıkarak :( sanırım ana kartım 4 gb ram kaldırıyor GA-965 S-3 gigabyte 4 tane ddr2 800mhz yeri var ve cuma gününe adarda projeyi teslim etmem gerekiyor 64 bit windows xp şuan elimde var eğer 64 bit windowsu kurduğumda bu sorunlar olmayacaksa en sağlamı bu ise hemen almaya gideceğim önerileriniz için teşekkürler cevaplarınızı bekliyorum kolay gelsin.

2008-02-13 23:08:08

Cvp

kalimba

Bellek miktarını 4 GB´ta çıkarıp, 64 bit işletim sistemi kurarsan bellek sınırlamasından kaynaklanan bu tür kısıtlamalardan hatalardan kurtulursun (bir seviyeye kadar). 32 bit işletim sistemi senin şu andaki 2GB belleğini bile kullanamıyor. 1.6-1.7GB olarak belirtilen şeye hdd nin geçici bellek olarak kullanılması dahil. Yani 1 gb ram olsa gene 1.6-1.7GB de hata verecek. Çalışrken görev yöneticilsini açacak olursan zaten render başlamasa dahi bu sınıra yaklaştığını görebilirsin.

2008-02-14 00:17:23

Re:Cvp

marvell

[quote=37679] Yazan: dreamer7

"İlk önce irr haritalarını kayıt edip daha sonra bunları dışarıdan çağırma yöntemi ile bir miktar ram kullanımını azaltmanız mumkun. Bazı çalışmalarda irr haritaları 100-200 mb yer kaplayabilmekte bunu ram de saklamak yerine hdd nize kayıt edip dana sonra çağırır iseniz hata vermesini bir ihtimal önleyebilirsiniz. Eğerki o sahnenizde 100-200 mb size yeterli ise.

Ayrıca vray render ayarları kısmında system bölümünden Raycaster params kısmındaki Defult Geometry kısmını dinamik yapar iseniz yine bu şekildeki ram hataları aldığınız dosyalarda sorunsuz şekilde render alabilirsiniz. Fakat bu durumda render süresi uzamış olacaktır. Dynamic memory limit kısmından render sırasında kullanılacak bellek miktarını ayarlayabilirsiniz. Buradaki limiti dosyanızın kaplamış olduğu boyutuda göz önüne alarak 1.65 gb sınırını geçmeyecek şekilde elle ayarlayabilirsiniz. Yani buradaki amaç kullanılacak bellek miktarını el ile sınırlandırmanızdır.

Bir diğer yöntem ise vray raw image file şeklinde kayıt yapmaktır. Bu şekilde yapacağınız kayıt ile yine out of memory hatalarından kurtulursunuz. Her alınan render karesi ram de saklanmayarak hdd ye yazdırılmaktadır. Bu şekilde bir ram tasarrufunda bulunabilirsiniz. Ama tabiki bu işlemdede render işlemi uzun sürmektedir. Sürekli hdd ye yazdırıldığından dolayı. Daha sonra ".virmg" şeklinde kayıt etmiş olduğunuz dosyayı "vrimg2exr" converter ile ".exr" ye dönüştürmeniz mümkündür."[/quote]

http://forum.arkitera.com/73946-post20.html

Bu yazı bana ait. [G18]
Daha önce yazmış olduğum bu yazıdaki bilgilere sahip olmamı sağlayan kalimbaya teşekkürlerimi sunarım [S3]

2008-02-14 09:04:36