ARABA MODELLEME - sayfa: 2

Re:Re:3d için 2d gereklimi

nacho_grande

[quote=3722]2d çizim yeteneği olan insanın oran, renk, 3boyut hissi daha gelişkin olabilir. Objelerin üzerinde oluşabilecek ışık ve gölge oyunlarını hayal edip bunu çizgide dile getirebilen kişi çok daha rahat 3d kullanabilir, karar verebilir, anlayabilir (objenin yapısını, formunu) kanısındayım. Işığı el ile yapabilen insan, 3d de nereye koyması gerektiğini ve ne tepki alacağını daha rahat bilir. Sanat kısmı ağırdır yani 2d de. otomatik deil hiçbişey. formu da, ışığıda, boyutu da hayal gücü kullanarak elde etmek zorundasın. Bunu başarabilen 3d de 2 kat daha başarılı olur. Şahsi fikrim ve deneyimim bu yönde.[/quote]

Emresan´ 1n söylediklerine ek olarak sunu söylemek gerekir. Hayalgücünden isik yapabilmek icin gercek hayattan onlarca, yuzlerce çizmek gerekir. yani once hayatin kendisini taklit edeceksin. Sonra isik, gölge, form, hacim, anatomi konusunda yeterince ilerledikten sonra da artik kafandan bunlari kagida dökebilirsin.

yeni arkadaslar sunu kafanizdan cikatrmayin: Bilgisayar ile tasarim yapilmaz. kafamizda 3 boyutlu hayal ettigimiz ürün ya da figürü iki boyutlu eskizler ve perspektifler yardimi ile bir "konsept" haline getiririz. Bu konsepti yine 2 boyutlu olarak detaylandirdiktan sonra bilgisayarimizin basina gecip onu bir sunus haline getiririz. Yoksa neden insanlar deli gibi blueprint arasinlar. Haa derseniz ki var olan bir ürünü gerçegine uygun modellemek istiyorum ve elimde de referans rersimleri var. Bu olue ama burda da Emresan´ in bahsettigi isik golge sunus tekniklerindeki üstünlük dereceniz konusur.

2004-08-24 14:56:48

Re:ARABA MODELLEME

Reality__

hersey once modelleme ile baslamali en basit gordugunuz herseyi cizmeye calismali sonrada kaplama isiklandirmayi zamanla cozersin

2004-09-03 11:24:30