3D Buruşmuş Kağıt Yapmak!
3D Buruşmuş Kağıt Yapmak!
Merhaba Arkadaşlar. Acilen yardıma ihtiyacım var. Ben buruşmuş ( avcumuz içinde buruşturduğumuz yuvarlak ama buruşuk bir kağıt parçası ) bir kağıt yapmak istiyorum. Mantık olarak cloth vb. yöntemlerle yapılabilir gibi gelsede uygulama olarak kastı beni. aynı zamanda bu buruşmuş kağıda ağırlık vermemde gerekiyor ki örneğin boşluktayken yere düşmeli.
Bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim.
Not: Bu arada ben 3Dsmax 9 kullanıyorum.
Aşağıya referans resim ekliyorum.
[img]http://www.h4x3d.com/feat/themes/paperball.jpg[/img]
Cvp
iki üçtane plane al ve bunlar eğ ve bükmeshe çevir yuvarlaklık ver.başarılar kolay gelsin.
Cvp
Displacement kaplamayı biraz araştır. Bence büyük ihtimalle işini görecektir.
Cvp
loft ile yaptığın plane benzeri yüzeyi en alttaki deformasyon twister ile yamult scale yap bir kaç tane birbirine geçir sonuç alabilirsin,umarım işini görür.tam olmasa bile ona yakın bi şey çıkıyor ortaya...
Cvp
Bendende sana baska bir yöntem:
Eger o dedigin kagit açilmayacaksa burusuk kalacaksa o zaman kolay yol seç mesela o verdigin resmi texture yani doku yap sonra polyglon kaya parçasi yap onun üzerine yaptigin kagit texture (doku) ile kabla ve böylelikle kaya parçasi gerçek burusmus kagit halini alacaktir, sonra istedigin gibi dynamics´ten agirlik verirsin mesela gravitiy effectiyle ,, ben aslinda maya kullaniyorum bu dediklerim mayadaki efectlerdir ama max´ta da vardir tabii belki baska isim kullaniliyordur effectler sanirim onuda max´ci arkadaslar anlatsin..
Demesi koay dersin diye kolayca örnek yaptim tabik maya ile... kolay gelsin.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/FRAr9cPMn.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/p35h3wuVO.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/77z61Epf6.jpg[/img]
Re:Cvp
[quote=37061] Yazan: kırklar
loft ile yaptığın plane benzeri yüzeyi en alttaki deformasyon twister ile yamult scale yap bir kaç tane birbirine geçir sonuç alabilirsin,umarım işini görür.tam olmasa bile ona yakın bi şey çıkıyor ortaya...[/quote]
Teşekkür ediyorum, senin dediğin gibi Loft ile yapğmaya çalıştım bi parça oluyor gibi ama çok ince ayar yapmak lazım ki diek scale twist dedimi olmuyor ince ince ayarlarıyla oynamak lazim şuan senin dediğinlede ilgileniyoum. Fikir için teşekkürler.
Re:Cvp
[quote=37084] Yazan: kocc
Bendende sana baska bir yöntem:
Eger o dedigin kagit açilmayacaksa burusuk kalacaksa o zaman kolay yol seç mesela o verdigin resmi texture yani doku yap sonra polyglon kaya parçasi yap onun üzerine yaptigin kagit texture (doku) ile kabla ve böylelikle kaya parçasi gerçek burusmus kagit halini alacaktir, sonra istedigin gibi dynamics´ten agirlik verirsin mesela gravitiy effectiyle ,, ben aslinda maya kullaniyorum bu dediklerim mayadaki efectlerdir ama max´ta da vardir tabii belki baska isim kullaniliyordur effectler sanirim onuda max´ci arkadaslar anlatsin..
Demesi koay dersin diye kolayca örnek yaptim tabik maya ile... kolay gelsin.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/FRAr9cPMn.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/p35h3wuVO.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/77z61Epf6.jpg[/img][/quote]
Adnan teşekür ediyorum, dediğin gibi denedim ve istediğim kadar iyi olmasada işimi görecek kadar bir sonuç elde ettim. Ama kaplamayı yazılı bir kağıt misal gazete gibi bir texture ile kapladığımda daha iyi bir sonuç alınaibliyor ki objedeki hatalı defome edilmiş yerler pek göze batmıyor. Dediğin gibi kağıt hep bu şekilde kalacağı içinde sorun olmayacak. Keşke daha gerçekçi bir buruşuk kağıt yapabilseydik resimdeki gibi :)
Fikrin ve benim için çabaladığından dolayı teşekkür ediyorum. Saygılar.
Tiridix Studios - Halil ilker SEZEN
Sana Modelle dedim bana inanmadın dimi bak :d
Cvp
Mudbox yada Zbrush tarzı bir programla 2 dk de yapabilirsin.Yok öğrnemem işim gücüm yok başka programmı öğrenicem dersen editable poly deki soft selection bölümünü kullanmanı öneririm.Bir kürenin segmentlerihni istediğin miktarda arttırıp deforme edip daha sonrada güzel bi kaplama ile istediğin sonucu yakalayabilirsin;)İyi çalışmalar
Cvp
hahahaha kolay gelsin...