uzman maxcilerin max kullanimi

uzman maxcilerin max kullanimi

Elchin

salam millet, men artiq bezmishem, chunki partlama effektleri, deniz yapma, ishiklandirma, ve sayreleri kullaniminda niye plug-inler olmasi shart oluyor, max zayif bir proqrammi yoksa bizmi bilmiyoruz, max-i iyi bilmeme ragmen plug-insiz bir chalishma yapmak chok zor oluyor, render ichin mental ray yerine, vray, particle flow yerine, afterburn falan, peki cizgi-film yapan shirketlerdeki 3dsmax uzmanlaridami plug-in kullaniyormu? yoksa yalniz 3dsmax-in kendi ozellikleri ile mi kullaniyorlar, araba animasyonunu yapmak ichin, vehicle_studio, madcar gibi plug-inler olmadan yapmak chok zordur, sizlerinde fikirlerinizi bilmek isterdim bir uzman 3dsmax-ci kimi. Teshekkurler

2008-01-16 23:00:47

Cvp

DreamMaker

Max tam bir plug-in cennetidir.Her işi yapan ya bir script yada bir plug-in vardır.Max´in kendi içerisindeki yetersizliklerden dolayı plug-in lerle desteklenmesi kaçınılmaz hale gelmiştir.Bazı plug-in ler ve render motorları max´ten kat kat pahalıdır.Bir animasyon stüdyosu max aldığı zaman şöyle bir formül ortaya çıkar: 1 doz max + 5 doz plug-in + Render motoru = Animasyon projesi (=Tonla para)
Autodesk max´i satarken diğer firmalarıda çok düşünmektedir.[;)]
Çok sayıda 3. parti plug-in ve Render motoru üreticisi certified partner ´idir.(Neden böyle bir politika izlediği anlaşılamamıştır.)
Sonuç olarak Max plug-inler olmadan bir hiçtir.

Eğer minimum plug-in, maximum yetenek ve özellikle donatılmış gerçek anlamda tam profesyonel bir programa geçeceksen Houdini´yi öğrenmeye başla derim.(Tabi en büyük kabusunla da yüzleşmen gerekecek[:D])

2008-01-11 23:28:51

Cvp

Elchin

Umit houdini internet sitelerinde gormushdum, o esasen ne uchundur. ordada esas ne ishleri gorulur, yeni kisacasi Houdininin proqraminin meslegi nedir:))))))))

2008-01-12 07:34:59

Cvp

DreamMaker

Esas olarak Houdini "highend" diye adlandırılan üst seviye 3D paketlerinden biridir.Diğer tüm 3D paketlerinden onu ayıran en büyük özelliği tamamen prosedürel bir yaklaşımı olmasıdır.
-Operatör(OPs) tabanlı çalışma mantığı sayesinde diğer programların başaramadığı karmaşık olay kurgularını kolaylıkla yapabilir.
-Çok gelişmiş bir partikül ve dinamik sistemi vardır.
-Node (düğüm) tabanlı çalışma yapısı (Shake, Nuke, Fusion vb.. gibi) sayesinde non-destructive (yıkıcı olmayan) iş akışı sağlar.
Bu özellik sayesinde çalışmanın en başına problem olmadan dönülebilir.
-VEX (Vector Expression) denen kendi programlama dili vardır.
-Tamamen non-linear (doğrusal olmayan) bir yapıya sahiptir.
-Mantra adı verilen fiziksel tabanlı volumetrik render sistemi vardır.
-Kendi Akışkan Dinamiği Sistemine (CFD) Sahiptir.
-Kendi içinde Compositing bölümü vardır.

Burada sayılamayacak kadar çok özelliği ve farklı bir iş akışı mantığı var.Bu programı iyi bilen bir kişinin altından kalkamayacağı bir sorun olacağını sanmıyorum.Digital-tutors´ un Introduction to Houdini 9 ´unu yeni incelemeye başladım.Gerçekten karmaşık ama çok güçlü bir program olduğu şimdiden belli.Tamamen mantık kurgusu üzerine çalışıyor ve modellemeden ziyade özel efekt ağırlıklı çalışmalar için tasarlanmış gibi geldi bana.
Eğer ingilizcen iyiyse şu sitelere bir göz at:

http://odforce.net/
http://www.sidefx.com/
http://download.sidefx.com/images/stories/products/breakthrough/h9_demos.mov

2008-01-14 00:49:45

Cvp

drekon

Elchin < Film yapan stüdyolarda sadece modelleme uzmanları bulunmuyor. bu firmalardaki yazılım uzmanları gerektiğinde yeni bir plugin veya program yazabiliyor.

Pixar´ın kendi render yazılımı olması gibi... mesela bak yuzuklerin efendisi için yazılan Massive programı yıllar sonra şimdi piyasada satılan bir yazılıma döndü.

[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=bilgi&islem=bak&r=375[/url]

Sinema için Hiçbirzaman tek bir yazılım yeterli değildir.

2008-01-14 22:49:32

Cvp

POWERD3D

Firmaların çalışma prensipleri her zaman bir programla en az maliyet prensibi olmayabiliyor. Firmalar türkiyede olduğu gibi bir kişiye kaplama, modelleme, render, animasyon, kompozir vermiyor. Daha doğrusu bu işler bir kişiye çok fazla geleceği için herkes bir dalda uzmanlaşmaya çalışıyor. Bu demek değildirki modelleme yapan adam kaplama dalında bilgisiz kalacak. Sadece ana bir dal seçimi yapılıyor ve şahıslar bu dallarda son derece pratikleşiyor ve yan dallarıda takip ederek komplike çalışmaları ortaya çıkartıyorlar.

Bu tarz gelişmiş firmalarda yazılım departmanı, programların yetişemediği yerlerde zaten max ve diğer programlarda bulunan yazılım alt yapısını kullanarak geliştirme işlemini yapıyorlar.

Sonuçta sadece max ile animasyon yapmak veya sadece maya ile animasyon yapmak insanı bir yere kadar götürecek ve sınırlayacaktır.
Program ne olursa olsun first person olarak düşünmek son derece yanlıştır. Programların son kullancıyı geçen ve daha profesyonel yapılara hitap eden unsurları her zaman mevcuttur.

Örneğin maxtaki mental ray motoru shaderleri ve yapısını programlamayı bilen bir profesyonel ekibin ellerinde insanı hayrete bırakacak işlerin altından kalkabilmektedir.

80 li ve 90 lı yıllarda ismini hatırlamıyorum ama bir türk cg sanatçısı çok kaliteli işlere standart render ile imza atmıştı. O yıllarda gelişmiş kaplama teknikleri ve programlar bulunmadığı halde kendine ait bir çok teknik ve boyama ile yaptığı çalışmaların kalitesi şu andaki yapılan bir çok çalışmayı geçmektedir.

Sonuç olarak burada anlatmak istediğim programlar sadece bir araçtır ve geldiğimiz zamanda bir program ile karşmaşık işleri yapacağım demek işi dahada karmaşık hale getirmek gibi sonuçlar ortaya çıkartabilmektedir.

Programın gücü sizin ve ekibinizi tecrübesi, yazılım bilgisi, bilgisayar ve sistem mimarisini ne kadar çözdüğünüz, programlama hakimiyetiniz, maddi kaynaklarınız gibi birçok etkiye bağlı olarak değişen bir unsurdur.

Kolay gelsin...

2008-01-15 10:50:54

Cvp

sumuas

plug-in bence olmalı yoksa all in one olsa herhalde programı çalıştıracak bilgisayar bulmak zorlaşır..

2008-01-16 23:00:47