model kemiklendirme hakkında yarım
model kemiklendirme hakkında yarım
arkadaşlar modeli çizyorum kemiklendirmeyinde yapıyorm amam hareket ettirnince model aşırı bozulutor. kemiklenirme yaparken sikin envelope den ayar yapıyorsun ancak yinede düzgün olmuyor .. acaba model leme tekniğimi önemli kemiklendirme için bilen varsa yardımcı olsun..
Cvp
envelope dogru ayarladıgına dikkat özelikle Kırmızı noktalara
Kemige tıkladıgında Kırmızıkların dısında kalan yerlere dikkat et.
Eğer max´in icinde .bip dosyalarını kullanıyorsun karmaşık hareketler kullanma bazen Model sadece koştugu zaman bozulmaz ama dans ettirirsin bozulur. buda yine envelope ayarlarından yapıcaksın
Cvp
Modellemede yüzey akışlarını doğru yaptığını varsayarak geçersek ,Skin ekledikten sonra enveloplar da vertices ların ağırlık değelerini mümkün olduğunca doğru yapmaya çalışmalısın.Bu bıktırıcı bir uğraş olabilir.
Skin uygulamadan önce kontrolcülerine pozlardan bir test animasyonu yapmak da büyük bir yarar var.Daha sonra skin ayarladıktan sonra bu pozlarda modelin nasıl tepki veriyor görebilirsin ve en önemlisi bu önemli pozlarda modelinde karşılaştığın hataları skin morph ekleyerek o poza geldiğinde doğru görünecek şekilde verticesları düzeltebilrsin.Bu yaklaşım oldukça işini görecektir.
Karakter animasyonu oldukça tecrübe isteyen bir iş ve yüklüce düzeltme ve testler isteyen bir animasyon türüdür bende hala kendimi geliştirmeye çalışıyorum sana kolay gelsin ...
Cvp
modelleme yüzey akışları derken neyi açıklamk istedin acaba 3dmania. kemiklendişrmeyi video derslerinden öğrenmeye çalışıyorum ama inş muaffak olucam :) terimler çok tanıdık gelmedi ama söylediklerini araştıracağım (modelleme yüzey akışları???)
Cvp
Modelleme yaparken ustalardan öğrendiğimiz edgeflow denilen , model üzerinde kenar akışı denilen bir yöntem vardır.Özellikle kafa modellemelerinde çok bariz bir şekilde bu görülebilr.Detaylı olarak yapılmış bir insan modelini wireframe ile incelediğinde o modelin üzerindeki kenar akışlarını görebilirsin.Bu sayede bir model anime edileceğinde karakterin çok daha düzgün olarak yüzeyler birbirleriyle mantıklı bir şekilde harekete geçirilmiş olur.Örnek olarak yüz ifadeleri için morph hedefleri oluştururken hedeflerin her ifade için temiz ve düzgün görünmesini istersin , eğer yüzeyler mantıklı bir dizilişle oluşturulmamışsa oluşturacağın ifadeler de de bozulmalar olması çok mümkün.
Tekrar yazdıklarımı okudumda baya bi devrik cümlelerle dolu olmuş kusura bakmayın artık.
Bu konuyla alakalı 2 adet türkçe kitap tavsiye edeceğim oldukça işinize yarayacaktır.
1 . kitap 3dsmax7 karakter animasyonu ince bir kitaptır temel için oldukça faydalı Michele Bosquet
2 . kitap 3dsmax6 ile cg film yapımı oldukça detaylı olduğunu söyleyebilirim. Barret Fox
İlginenlere tavsiyemdir ...
şimidi anladım
3dmanai tavsiyelerin için çook sağ ol şimdi ne demek istediğinni çook iyi anladımverteks noktalarının çok mantıklı bir şekilde dizilmesini öeneriyorsun ki hareketlenme olduğunda dizilimler birbirleri içindeuyum iç.inde olabilsinler.. ama bu dediğin çok tecrübe gerektiriyor [G3] inş zamanla oluşur bizdede . bu arada söylediğin kaynakları e kitap olarak arıyacağım eğer varsa elinde böyle kaynaklar şimdiden link veririsen teşk. ederim