yüzey oluşturma

yüzey oluşturma

proximate

çizdiğim box´ın üzerine, arc ile yeni bir yüzey oluşturmak istiyorum. ekteki resimde tam olarak yapmak istediğim görünüyor. Tek bir köşeyi yuvarlamak için aklıma ilk bu geldi. Daha önce de yapmıştım ama arc´ın üzerine modifier dan ne eklediğimi unuttum :D

http://www.tr3d.com/dosyalar/2Resx9NJ5.jpg

2007-12-25 12:04:48

Cvp

kilic_reis

boxla aynı genişlikte bir rectangle çizip editable spline yaptıktan sonra sadece yuvarlayacağın köşedeki vertexi seçip fillet komutunu uygulayabilirsin.

2007-12-25 14:34:38

Cvp

proximate

hmm, evet. Bunu düşünmemiştim. Benim hatırlamaya çalıştığımı da buldum bu arada. çizgisel olarak hazırladığım şekli box´un üzerine shape merge yaparak uyguluyorum. Bu da doğru sonuca ulaştırıyor. Teşekkür ederim ilginiz için.

2007-12-25 14:52:43

Cvp

kilic_reis

rica ederim. dediğiniz yöntem de olur. ;)

2007-12-25 14:58:37

Cvp

sidika

nasıl shape merge yapıyorsun anlamadım?

2007-12-25 15:03:34

Cvp

proximate

hmm, evet. Bunu düşünmemiştim. Benim hatırlamaya çalıştığımı da buldum bu arada. çizgisel olarak hazırladığım şekli box´un üzerine shape merge yaparak uyguluyorum. Bu da doğru sonuca ulaştırıyor. Teşekkür ederim ilginiz için.

2007-12-25 15:23:15

Cvp

proximate

şimdi , detaylı anlatmam gerekiyorsa şöyle:
objeyi çizdikten sonra , oluşmasını istediğimiz yüzeyin şeklini line la veya arc la veya diğer shape lerle oluşturuyoruz. Compound objects ´ten shapemerge´ye geliyoruz. Öncelikle objeyi seçiyoruz. pick´e basıp çizgiyi seçtikten sonra, nereye yerleştirdiysek orada aynı şekliyle yüzey oluşturmuş oluyoruz.

Biraz karmaşık oldu anlatmak ama bu kadarını yapabiliyorum :)

2007-12-25 15:28:16