3 yılda hiç kaplama bilgisi edinememişim. kaplayamıyorum.

3 yılda hiç kaplama bilgisi edinememişim. kaplayamıyorum.

qxmgsi

bir model çizdim poly.
bunun üzerine çeşitli yerlerine kaplamalar (resimler) yapmam gerekiyo.
UW kullanarak sadece bir tene yapabiliyorum
yada polygon seçip her resim için bir materil slotunu işkal edip bu yüzeylere atayabiliyorum. Bu da poligonlar ile sınırlı kalıyo.

Nasıl yapılır küçük bi öneri olsa. Üst üste UW yaptım beceremedim. karıştı herşey.

2004-08-19 11:43:42

Re:3 yılda hiç kaplama bilgisi edinememişim. kaplayamıyorum.

un design

polygon´ların olayını denemişsin ama benim bildiğim teknic bu. her seferde ayarlaman gerekirse artık Force´leri kaydırman gerekio die düşünüorm.ya da segmen´ti arttırarark.Saçma olabilir..

2004-08-18 12:07:35

Re:3 yılda hiç kaplama bilgisi edinememişim. kaplayamıyorum.

j-joey

Composite Material kullanmalısın... Derslere bir bak... Bununla ilgili dersler var... Hatta sitedeki bütün kaplama derslerine çalışmanı öneririm...

2004-08-18 12:09:09

Re:3 yılda hiç kaplama bilgisi edinememişim. kaplayamıyorum.

qxmgsi

un design
poligonlar çok zatem mechsmot 3te baya çok hemde. tamam kaplamayıda kaydırıyorum yerine oturtuyorum sonra aynı işlemi bump içinde yapıyorum. ama ikinci bir kaplamada ortalık allak bullak oluyo.

j-joey
Composite Material demişsin benim aklıma oda geldi ama her kaplamayı istediğim tere oturta biliyomuyum. yada daha önemlisi BUMP map yapmama izin verirmi composite.

bence böyle kaplama olayları bu işlerin en zor kısımları.
Doom 3 te nasıl yapmışlar hayret valla.

2004-08-18 13:33:54

Re:3 yılda hiç kaplama bilgisi edinememişim. kaplayamıyorum.

Snaap

Aynen composite kaplama. Poligonlarla sınırlı kalıyor derken M ID veriptemi kaplıyorsun ?

2004-08-18 16:06:29

Re:3 yılda hiç kaplama bilgisi edinememişim. kaplayamıyorum.

qxmgsi

tamam composite´yi denicem inşallah bump yapmama izin verir.

2004-08-18 16:25:24

Re:Re:3 yılda hiç kaplama bilgisi edinememişim. kaplayamıyorum.

sumount

bu işi iki yöntemle yapabilirsin, birincisinde multi/sub-object materyali kullanırsın, model üzerinde farklı resimlerin yerleşmesini istediğin bölgelerdeki polygonlara farklı ID numaraları atarsın ve aynı ID numaralarını multi/sub-object materyaldeki alt malzemelere verirsin, yada unwrap uvw kaplama tekniğini kullanırsın ki bunu öğrenmeni şiddetle tavsiye ederim.

2004-08-19 02:41:16

Re:3 yılda hiç kaplama bilgisi edinememişim. kaplayamıyorum.

yourmajesty

dostum bu tarz konuların kral plugini TEX PORTER dır. şiddetle denemeni tavsiye ediyorum...

2004-08-19 04:54:32

Re:3 yılda hiç kaplama bilgisi edinememişim. kaplayamıyorum.

BOSS

bence texporter la çok kaliteli sonuçlar alınmıyor sağında solunda uzamalar falan oluyor.. unwrap uvw yi iyi öğrenmeye çalış..internette bol dersleri var.[G13]

2004-08-19 05:15:22

Re:3 yılda hiç kaplama bilgisi edinememişim. kaplayamıyorum.

kazmamurat

texporter zaten bi uv edit aleti diil, render to texture gibi bi şey, uvw yi hallettikten sonra texture u rahat ayarlamaya yarayan bi plugin..

2004-08-19 05:49:29