4.200.00 milyon polygonlu bir sahneyi render almak
4.200.00 milyon polygonlu bir sahneyi render almak
4.200.000 polygonlu bir sahnem var ama render esnasında sayfa hata veriyor tek makinada böyle bir sahneyi render almak mümkünmü yorumlarınız için teşekkürler .......
Cvp
malesef demekden baska carem yok böyle bir hata olması gerekn bir hata zaten işletim sistemin 32 bit isede hiç yok diyebilirim ama belki net render yada vray in distburute render özelligi ile 2-3 makına ıle kurtarabılırsın oda olmaz ise polygon dusurmen gerekıyor
ki sunu belirtmek lazım buna benzer bır sorun cok kısa bır sure once tartısıldı bence baslık acmadan once arama yaparsanız daha ıyı olur sonuca daha cabuk ulasıp beklemek zorunda kalmassınız cevaplar ıcın
Cvp
teşekkür ederim kardeş cevabın için
Cvp
Şöyle bir çözümde olabilir. Renderi parça parça alarak bir resim düzenleme programında birleştirebilirsin. Tabi parçaların birleşim yerleri belli olursa bu yöntem başarısız olacaktır. Ayrıca polygonları bir şekilde optimize etmeyi denemek ve sahneyi en optimum şekle sokmakta gerekebilir. Kaplamaların boyutları, gereksiz polygonlar, görünmeyen yerlerin saklanması gibi birçok etkenide göz ardı etmemek gerekmektedir. Kolay gelsin...
Cvp
Az önce bir arkadaş da benzer bir soru sordu msn´den, buraya da yazayim. Max´i fazla bilmiyorum, başka çözümler belki vardır. Benim aklıma gelen, eğer projenizde sahnenizin export edilebilme esnekliği varsa, XSI´da da render alabilirsiniz. Biliyorum bu sizin için zor olabilir, ama hani bir ihtimal, belki sizin için çözüm olabilir diye yazıyorum. (XSI 1 milyar polygon ile sorunsuz çalışabiliyor, şu videoda gösterildiği gibi: http://www.softimage.com/products/xsi/videos.aspx?video_id=0 )
Bu yazıyı yazmadan hemen önce 13 milyon poligonluk bir sahneyi render ettim (Sistemim 2 gb. ram, amd 5400, winxp 32 bit.).
Modelinizi XSI´a 3ds, fbx, veya obj olarak export etmeniz gerek. En iyisi fbx formatı.
Kolay gelsin.
Cvp
ben arada bir max´le 50 milyon poligonlu sahneler renderlediğim oluyor. :) renderer´ini değiştir kurtul.
Cvp
eğer directx apisini kullanıyorsan birde opengl ile dene. bende özellikle mentalray ile renderlerde bu sorun çıkıyor.
Cvp
Sahne açılıyorsa ve render ederken problem veriyorsa, kaplamaları tek bir klasörde topla ve olabilecek min. küçüklüğe getirmeyi dene. Ve viewport bounding box olarak save yap sonra resetleyip tekrar sahneni aç, memory kaplamasın.
Cvp
TUM SAHNENI
GRUP YAPIP VRAYDA PROKSİ YAPARSAN OLABİLİR BELKI AMA DENEMEK LAZIM DERİM
Cvp
4.2 milyon poligon nedeniyle olacagını sanmam ben 1 milyar poly üzerinde renderler aldıgım oluyor.(4 gb ram)Senin dosyanda sorun olabilir yani bazı kaplama hataları bile böyle programı kapatabilir veyahut cok aşırı ram kullanımına neden olabilir.