kaplama

kaplama

Çaylak

Arkadaslar bir asfalt ve bir yol sahnesi yaptim asfalt i yaparken bend modifier de Noise filan uyguladim ama Diffuse kanalina her neye bu yaptigim kaplama ve duvardada buna benzer bir kalama animasyon ciktisi sIkIstIrIlmamis avi yaparken asfaltin kaplamasi oynuyor parildamaar oluyor garip bir yüzey oluyor sizce max in bir acigi mi bu? Yani kucuk degerlerde Noise 1 ve daha dusuk olarak...sorun mu cikartiyor.Ayrica bir de trafik lambasi var bulambanini isiklari Raytrace kaplama ve yine noise Bump var fakat bundada oynama oluyor sizce ne yapmaliyim? tesekkurler...

2004-08-17 14:08:59

Re:kaplama acil yardim lutfen

kullanici

sorununa tam cozum olabilir mi bilmiyorum ama eger sahnende kamera hareketi varsa bu kamera´dan kaynaklanan bir problem olabilir. ozellikle kameranin kendisi asflat a yakin, odak merkezi de ileride (ufka yakin ise) bu tur problemler olabiliyor.

ayrica asfalt icin bump kanalini kullanarak malzeme atayabilirsin, bir de onu dene istersen; hatta kendi yaptigim bir asflat kaplamayi da yollayabilirim sana..

aslinda yaptigin animasyonu sikistirilmis bir formatta gorebilsek belki daha fazla yardimci olabiliriz?

2004-08-16 06:38:13

Re:kaplama acil yardim lutfen

3d-anim

sayın arkadaşım bu problemi bende yaşadım sanki noise hareket lendirilmiş gibi.Burda kullandiğın render defauld render ise sorunu bence aşamazsın .Tek kare render de sorun yok.Bu aynı zaman da shag hair ile yapılan saçların gölgelerinde bile oluyor.Bu nun çözümü render sistemini değiştirerek bulabilirsin.Çünkü noise de bir çok noktanın gölgesi mevcut ve bunlar açı değiştikçe default render ile iyi hesaplanamıyor denemedim ama (denemek te istemem çünkü uzun render süresi oluşuyor) başka çare de yok gibi (birde shadow ayarlarını ray trace yap kısa bir dene me yap )sorun devam ederse brazil yada global illiminum render yap..

2004-08-16 07:08:01

Re:kaplama acil yardim lutfen

Çaylak

yardimlariniza tesekkurler Mantal Ray renderile sorunu asabilir miyim? Kamera acisi tam senindedigin gibi faith...kaplama da bump deniyeyim ama sana email adresimi verirsem yollayabilir misin kaplamayi zahmet olmassa en azindan sorunum cozulmus ve nasil olustugunu gorurum mail adresim egemenyildirimcan@yahoo.com

mentalray sorunum cozebilr mi ya da VRay?

2004-08-16 07:43:27

Re:kaplama acil yardim lutfen

emreşan

sevgili arkadaşlarım, gençler...sorununuzun başlığı, "antialiasing sample" dır. Kısaca açmak gerekir ise,

Yapmış olduğunuz asfaltın üzerinde bulunan yüzeyin render edilmesi sırasında default area antialiase sampler, örenk olarak 320 X 200 pixel lik render çıkışında her pixel için render edilen image ın o pixel in etrafındaki 8 pixel e pakarak en uygun pixel rengini oluşturması ile sample eder (rakamı yanlış hatırlıyo olabilirim).Sahnede 320 X 200 pixel ile gösterilebileceğinden çok daha fazla detay olan (detaydan kastım hareket ve yüzydeki farklılıklar) render larda bir önce asfalt üzerinde bulunan bir parıltı 278. pixelde beyaz ile ifade edilebilirken (ki orada asfalt üzerinde kapladığı yer 1 pixelden daha küçük olsa bile düşük sample yada yüksek sample da olsa tek renk ile ifade edilmek zorunda) bir sonraki karede 320 X 200 birimden çok daha küçük bir alan dahi hareket etmiş olsa aynı yerde yada bir sonraki pixel de görüntülenecektir.320 X 200 kısıtlamasında bu hareket ve yüzey detayının görüntülenmesinde daha doğrusu interpole eedilmesinde iyi sonuç almak için sample ile ilgili ayarları bilmek gerekiyor. düşük çözünürlük herzaman için bu tehlikeyi arz eder. 720X576 PAL (TV çözünürlüğü)´nde bile bu problem yer yer meydana gelirken 2k veya 4 k (4000 küsür) lü çözünürlüklerde problem olmaktan çıkar. Mental Ray kendi içerisinde antialiasing sample algoritması olarak çok başarılı sonuçlar verebilir ama birkaç örnek ile bu sonucun göreceli bir başarı elde etmesinin sebeplerini anlatayım.

3d ekran kartı ile direcX oyunlarda trilinear ant. filtering modunda iken yer ve duvar gibi zeminlerin üzerindeki texture ların kameradan uzaklaştıkça detaylı olarak görüntülenme problemleri ortaya çıkmasın diye kullanılan bir filtreleme sonuc belli bir alandan itibaren blur lanır yani resize edilir. Böylelikle pixel başına sample etmesi gereken doku detay büyüklüğü küçültülerek ekran performansı saplanmış ve daha düzgün gibi görünen görüntü elde edilmiş olur. Şöylede söylemek gerekir ise hava alanlarında yada meydanlarda kullanılan büyük ışıklı ekranların içerisinde oynayan videolarda hiçbirşekilde detaylı bir texture ve hatta kayan yazı animasyonlarında bir akıcılık söz konusu olmaz. orada iki led arasındaki mesafe 3 cm ise ve yazı bir saniye sonra 2 cm sağa geçecek ise, bu yazının yerini belli etmesi için hangi led in yanıp diğerinin sönmesi gerektiğini düşünür iseniz gerekli detay ekranda olmadığı için bunun gerçekleşemeyeceğini anlarsınız. Aldığınız renderlarda sahnenin çıkış çözünürlüğünden daha fazla detay ihtiva eden bir görüntüyü vermesi beklenirsede aynı şey olur. bir nebze engellemenin yolu ise max material altında advanced paraters rollout altındaki kısımda sample ı default max 2.5 tan adaptive hamsley yada diğer seçeneği aktif hale getirerek çözebilirsiniz. (adaptive uniform) render süresi birazdaha uzayacaktır ama sonuç tatminkar olacaktır. Bu konuda bir örnek vermek üzere alt paragrafa geçiyorum.

geçtim. Bugs life animasyonunu çoğunuz görmüşsünüzdür. ya da "karınca z" filminde pixar ın karşılaştığı sorunlardan bir tanesi de yerde bulunan zemindeki taş ve çakıl dokusunun kamera uzaklaştığında sample edilme problemi dolayısıyla birtakım sample eklentileri ile doğru görüntülenmesini sağlamak zorunda kalmışlar. anlayacağınız bu max veya herhangi bir program/renderer ile çözülebilecek birşey değil. Projenin yapısı ve kullanılacak medya (tv/sinema) nın görsel olanakları ile sınırlı bir handikap. Şimdilik bu kadar. kolay gelsin.[x:(][8(]

2004-08-16 15:29:39

Re:kaplama acil yardim lutfen

Phobos

emre şan olayı anlatmış, benim tek önerebileceğim, eğer illede scanline kullacaksa, ya da sadece o varsa elinde, bütün materiallerin ´Super Sampling´ lerini aç dostum. Super Sampling bir çok durumda işe yarıyor, ama render süren uzar biraz.
saygılar

2004-08-17 14:08:59