2 parçayı düzgün birleştirmek

2 parçayı düzgün birleştirmek

TyRunG

Elimde T modeli var.Alt kısım bir parça sol ve sağ kısımlar ayrı.

Sol veya sağı kopyalayarak birleştirdiğimde renderda iz çıkıyor koyu veya açık(metal)

http://img204.imageshack.us/img204/9317/tt5566aa5.jpg

"connect" oalyını eski derslerde var ama nasıl yapacağı yazılmamış deneme yanılma ile baktım bi türlü aradaki boşluğu doldurmuyor.

Create(editable poly) yüzey oluşturduğum ise renderda çok farklı çıkıyor acaba orayı sonradan yaptığım için tekrardanmı material editor den kaplamam gerek ?

E basitinden t modelinde sağ veya sol parçalardan birini kopyalayıp ters biçimde en temiz nasıl bağlarım ?



Birde bi obje kopyalamk istiyorum ama çoklu 15 tane ve arda boşluk kalmayacak şekilde üstüstüe binmesi lazım. Derslerin birinde var böyle bişey ama kısayol kullandığı için anlayamıyorum nasıl oluyorda 15 taneyi üstüste nizami kopyalıyor.(array kullanmıyor)

2007-11-19 13:23:43

Cvp

palyaço

kopyalamayı klavyedeki shift tuşuna basılı tutarak snap açıkken yapmayı dene, örneğin snap ayarlarında endpointi seç ve baş noktasından son noktasına yakala move aracı ile shift e basılı tutup, çıkan pencereden sayı olarak 15i seçersen 15tane arada boşluk olmadan ve array kullanmadan kopya üretmiş olursun, t modeli için de benzer şey geçerli ama simetri yaratmak için mirror komutunu kullanmanda fayda var, sonra yine yaklaştıracağın bölgeye bu mirrorlu kopyayi snapla yakalat, umarım açıklayıcı olmuştur, iyi çalışmalar

2007-11-19 00:33:59

Cvp

palyaço

linkteki resmi görmemişim, bunu connect le bağladıktan sonra ortak kenarları seçip chamfer ile yumuşaklık kazandırabilirsin

2007-11-19 00:36:52

Cvp

deryart

Öncelikle her iki parçayı editable mesh yada editable poly durumuna çevir. parçaları yanyana align kullanarak birleştirdikten sonra bir parçayı seç ve diğer parcaya attach ile birleştir. bu durumda iki parça tek bir mesh yapılmış olacaktır. daha sonra her iki mesh parçasının birbirine yakın vertexlerini weld ile birleştirip dikebilirsin. Bu sistem özellikle kafa modellerken simetrisi otomatikman oluşturulan taraf ile çalışılan tarafı birleştirmek için kullanılır. Bu durumda yüzün ortasındaki bahsettiğin istenmeyen çizgi yokedilir. başarılar

2007-11-19 13:23:43

Cvp

TyRunG

Çok teşekkür ederim.. t modeline bakmasamda çoklu kopyalama çalıştı :)

2007-11-19 21:48:29