Ek`teki objeyi en rahat nasil modellerim?

Ek`teki objeyi en rahat nasil modellerim?

archit

slm arkadaslar. elimdeki (resimde gorulen) modeli kendim yeniden modellemek istiyorum (antreman amacli) sizlerdende modelleme yolunda yardim rica ediyorum. modele mesh smooth uygulanmamis, koseler chamfer ile yumusatilmis! oldukca temiz ve olculerine sadik kalinarak modellenmis ( 50 mm ise 50 mm, 50.1235489 mm gibi degil yani, yaklasik olculer de yok anlayacaginiz!) modelde artik, kirinti falan yok...
fikir beyan ederken "anlasilir, sade" bir dil kullanirsaniz acemi arkadaslar icinde isi kolaylastirmis olursunuz...
yardim edecek herkese tesekkurler simdiden....
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/S99JEnNHV.jpg[/img]

2007-10-31 14:39:03

Cvp

mimhakan

acad veya revit kullanarak yapabilirsin

2007-10-31 14:56:45

Cvp

archit

peki hakan...
lutfen "pek anlamli olmayan" ya da "yanit icermeyen" cevaplar la konuyu gereksiz yere sisirmeyelim...
not; yani "deliye anlatir gibi" derken kastettigim sey birazda buydu! 3d max forumuna, max te yapilmis bir model resmini koyup sonrada baska bir programda modelleme teknigini soruyorsam ben kendim zaten "deliyim"!!! yani soru sorarken de mumkun oldugunca detayli yaziyorum ki herkes anlayabilsin ama bu demek degildirki herseyi tek tek yazmaliyim! ayrica onu revitte nasil modelleyeceksin??? modellersen o modele sahip olmayi cok isterim! bende revit8-9 ikiside var, bunlardan birinin formati olur...[:)!]

2007-10-31 15:58:19

Cvp

chrome_nickel

max´de de yaklaşık ölçü olmadan( kesin ölçülerle ) modellersin aynı kütleyi kasmaz o kadar. ama böyle fazlaca mekanik bir modeli cad-cam yazılımları ile daha hızlı kolay ve kesin modelleyebilirsin. birileri kalkıp da max cad modellemede kullanılmaz demesin. hemen her gün max´de parça çizip cnc´de işliyorum :). sürüyle cad-cam programı var. eğer kullanabildiğin bir cad programı varsa muhtemelen bunu orda kolayca yapabilirsin.

max´de yapmak için modellemeye çok alışmış ve epey derin tecrübelere sahip olman lazım. mesela günde 6 saat kullanımla 5 yıldır model çiziyo olmak gibi mesela :) bu şekilde kesin ölçülü model çizmekte çok sıkıntın olmaz. yine de hangi yazılımda çizilmiş olursa olsun böyle bir kütleyi max´e attığında 50 mm ise 50 mm olmaz. mutlaka kaçar. 50.18232 mm falan olacaktır. çünkü cad programları yapıları gereği modelleme sırasında toleransı sıfır kabul ederek ölçülendirme yapar. max´e attığında en iyi ihtimalle cad modelini üretecek makinaların işleme hassasiyetinde tolerans sapması olucaktır. en kötü ihtimalle max´e import ederken belirlediğin değerlerde toleransa maruz kalacaktır. dolayısı ile max´de 50.1979 olması çok da ölçüsüz olduğu anlamına gelmez. önemli olan tolere edilebilir sınırlarda olmasıdır. eğer ölçüdeki sapma işleyeceğiniz makinanın hassasiyet değerinin altındaysa o sapma hiç bir soruna yol açmaz zaten.

meshsmooth ve chamfer kombinasyonu ile yeterli toleransta bu kütleyi elde edersin. öncelikle bunun için meshsmooth´un açıları nasıl yumuşattığına iyi hakim olman gerekir.180 derecelik açıyı da açı olarak gördüğünü ve ona göre yumuşatma uygulayacağını, açıları yumuşatırken, ele aldığı bir açıyı bir önündeki ve bir sonraki açıyla ilişkili bir yumuşatmaya tabi tuttuğunu düşünerek. birkaç üst üste chamfer ve bir meshsmooth yeterli tolerans aralığında kütle elde etmeni sağlar.

bir box çiz
kutunun köşesine oturacak şekilde bir circle çiz.
sanki çemberin bir çeyreği kutuyla birleşince köşeye fillet uygulamışsın havası olsun. sonra maximum zum yapıp ilgili köşeye chamfer uygulamaya başla. chamfer´ın hipotenüsü çembere teğet olduğu anda dur ve oluşan yeni iki kenara tekrar chamfer uygulamaya başla. bunu yeterli bir çember elde ettiğini düşünene kadar devam et.
ardından meshsmooth ile düzgün kalması gereken yüzeyleri seçip hepsine farklı yumuşatma grupları ata.
meshsmooth uyguladıktan sonra aşağılarda bir yerde smoothing groups seçeneğini aktif hale getir. ki max smoothing yaparken yumuşatma gruplarına göre adam seçsin. ardından smooth modifieri uygula ve autosmooth´u seçip smooth toleransını da 30´dan 60´a filan çıkar. muhtemelen aynı sonuca ulaşırsın. tabi chamfer´a kadar nasıl modelleyeceğini bildiğini varsayıp bu dediklerim arasında anlamını bilmediğin bir terim olmadığını var sayıyoruz. zira bilmediğin terim varsa modellemek için yeterince şey bilmiyorsun demektir.

2007-10-31 23:51:43

Cvp

archit

1. acad te zaten modeli yaptim! zorakide olsa illa da max i soruyorum! (ben artik kendimin anlatma ozurlu bir "idiot" olduguma kanaat getirdim!)
2. olculer muntazam derkende "gereksiz kusuratlar" yok, modelde ustuste binmis poligonlar, fazla vertex ler yok vs. (yani az bilgi versen anlasilmiyor cok bilgi versen olmuyor!!!! allah kimseyi benim gibi "idiot" yapmasin...
2. meshsmoth uygulanmamis derken koseler acad te "fillet" edilmis o yuzden o uygulamaya gerek kalmadan yumusatma islemi chamfer le de yapilsa olur demek istemistim! yani sadece koselerdeki yumusaklik goruntusu icin kasilmadi anlaminda...
3. resimden anlasilmiyor anlasilan bu bir konik cisim
4. soru sorma seklinden de anlasilacagi gibi "belki bundan bi ders cikar" amacliydi... yani azcik detayli anlat modelleme teknigini hepimiz anlayabilelim!
5. ben soruyu maxte modelleme cahilligimi gostermek icin asmadim...
not; yonetimdeki arkadaslar daha sonra bu luzumsuz msj lari aradan cikarirlarsa belki ufak bir "maxte mekanik modelleme nasil yapilir " dersimiz olabilir... eger aktilim olursa...

2007-11-01 08:19:36

Cvp

kalimba

Bu modelin birebir aynısını çizmek istiyor isen elinde bir teknik çizim olmalı ve onlardan faydalanarak ana hatlarını çizgi tabanlı (polygon değil) bir araçla çizip katı yüzeylere dönüştürmen gerekiyor. Bunun için Power Nurbs ([url]http://www.npowersoftware.com/[/url] kullanabilirsin. Olayın içine polygonla sağa çek, sola çek, meshsmooth yap ağzı bi tarafa gözü bi tarafa yöntemiyle küsüratsız modelleme, farklı yöntemler ve işe uygun programlar var iken zora iş yapmaya benziyor.

Kısacası çizgi mantığıyla çalışan araçlarla veya bu araçları güçlü farklı programlarla amacına ulaşabilirsin.

Kolay gelsin.

2007-11-01 10:51:19

Cvp

archit

bu cok guzel bir cevapti kalimba tesekkurler! bu "kusuratsiz" lafida benim hatam oldu sanirim :) chrome_nickel arkadasin dedigi gibi "ufak sapmalar" bizi bozmaz diyelim! :) simdi sen olayi power nurbs e getirdin, iyi de ettin ama azicik ipuclari versen yontem hakkinda? yani neye nereden nasil baslamali?
peki olayi bu kadar karmasiklastirmadan baska bir soru ekleyeyim! bu kadar detayli olmasina gerek yok! olculerde tam tutmasin en hizli sekilde mumkun oldugunca benzeri objeyi nasil cizersiniz???
tesekkurler...

2007-11-01 12:33:11