nesnelerin sertliğinin veya yumuşaklığının ayarlanması
nesnelerin sertliğinin veya yumuşaklığının ayarlanması
Diyelimki plaka şeklinde bir box çizdiniz ve segmentlerini artırdınız, hemen önüne birtane de küre çizdiniz: benim yapmak istediğim; küreyi box a doğru yaklaştırdığımda:
1. plaka şeklindeki box küreye göre şekil alsın. Yani ben plaka üzerinde bir bombe etkisi yapmak istiyorum.
2. küre boxun içinden geçmesin, çarpsın. yani objeler birbirlerini hissetsin.
Bunları nasıl yapabilirim?
Re:nesnelerin sertliğinin veya yumuşaklığının ayarlanması
Simcloth kullanarak yapabilirsin veya dynamic diye birşey olacaktı onuda kullanabilirsin.
Re:nesnelerin sertliğinin veya yumuşaklığının ayarlanması
Reactorle yaparsın benim anlattığım derse bakarsan sanırım onun gibi bişi istiyorsun.
Re:nesnelerin sertliğinin veya yumuşaklığının ayarlanması
en kolay ve öğrenmesi en basit olan sim cloth tur bence. hem bunun gibi deformasyonları hemde rigid body (düşme sekme olayları) çok kolay bi şekilde yapabiliyorsun. tek yapman gereken objeye sim cloth modifier inı uygulamak ve birkaç anlaşılır parametre ve START CALCULATION! ekşın...
Re:nesnelerin sertliğinin veya yumuşaklığının ayarlanması
box ve plakaya simcloth ata,
box deflector,plaka rigid body, plakayı biraz üstüne koy box´un,
sonra yourmajesty motor emrini verdi zaten...kolay gele
Re:nesnelerin sertliğinin veya yumuşaklığının ayarlanması
reactor
Re:nesnelerin sertliğinin veya yumuşaklığının ayarlanması
Arkadaşlar çok teşekkürler. Mütiş birşey bu simcloth!!!![:)]
Re:nesnelerin sertliğinin veya yumuşaklığının ayarlanması
box u 40 derecede 20 dakika ısıt. dier box u da buharlı tencerede 30 dakika beklet. sonra üzerlerine havlu örtüp 10 dk bekle. artık birbiri ile etkileşimli iki yumuşak objen servise hazır demektir. Reactörde pişirebilirsin ikisinide.