Kromajlı metal nasıl yapılır ?
Kromajlı metal nasıl yapılır ?
arkadaşlar kromajlı metal nasıl yapılıyor yardımcı olursanız sevinirim..
Cvp
anladıgım kadarı ıle krom kaplamalı ıstıyorsun metalı su yolu ızleyebılırsın benımde genelde kullandıgım bır yontem
ılk olarak
1.diffuse rengını beyaz yapıyorsun
2. reflect (yansıma) onuda 20 cıvarlarına kadar getır belkı 50 de olabılır sana kalmıs
3. reflectın subdiv = 20 yap fazla yukseltırsen render suresını uzatır
4. bump kısmınada speckle yada cellular kullan ama bu ıkı materyalınde bump degerlerı 1-3 arasında olsun yoksa tırtıklı yuzey havası verebılır
sanırım bu senın ısını gorur benım kullandıgım yontem bu bu da olmassa www.vray-materyals.de adresınde vray ıcın dunya kadar materyal mevcut ucretsız ordanda ındırebılırsın
Cvp
Mental Ray de bu işin çözümü nasıl olabilir acaba ? Ders tarzı birşey hazırlanırsa çok iyi olur çünkü bu krom olayını fake ama gerçekçi görünecek şekilde hazırlamak gerçekten zor.Ve forumdada neredeyse onlarca defa sorulan bir soru oldu.Ders istiyoruz artık[:)]
Mümkünse V-Ray dersi olmasın garabet geldi V-Rayden(Ayrıca onlarca hazır metal materyali zaten var derse gerek yok V-ray için)
Cvp
vakti zamanında aşağıda görünen krom kaplama resmi çizmiştim. Sizin istediğiniz eğer böyle bir şeyse tavsiyem rengi gri veya siyah yapmayın. Yeşil ile mavi arasında açık bir renk seçin ve parlama miktarı ile oynayın. kullandığınız hdri sahnenize uygunsa mükemmel görünecektir.
[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img145.imageshack.us/img145/2262/resim1pf3.jpg[/img][/URL]
malzeme editöründen modelin kaplamasını vray mat olarak seçtiğim için malzemem yok , sadece renklerle oynadım hepsi bu. Aşağıdaki resimde sahnemin krom kaplamasını görebilirsin , ama üzerine basa basa söyleyeceğim şey kullandığın hdri sana gerçeklikte çok yardımcı olacaktır. vray ayarları satndart değildir, sahnemize göre yapmamız gerekir. prensip olarak sahneyi ince detaylarına kadar açıklama taraftarı değilim ama tek diyebileceğim bu renkleri tutturabilmek için ne kadar render aldım hatırlamıyorum bile. sahneyi ilk olarak 5 saatte render alabilmiştim, ayarlar ile oynayınca 19 dakikaya kadar düşürebildim, mesajınızdaki resim için sizinde ufak deneme render ları almanızı tavsiye ederim.
[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img145.imageshack.us/img145/8813/kromuz8.jpg[/img][/URL]
Cvp
Mümkünse V-Ray olmasın yazmıştım.Render motoru olarak mental´de ve materialde yapılan ayarları yazabilirseniz daha faydalı olur.
Cvp
mentalrayde zaten materyal editörüne girdiğinde orda cam vb gibi bircok hazır materyal var metal içinde var ve özellikle krom için bile var buna bir ders gerekmıyor nedenı ıse hazır krom metalı kullan ıstedıgın ayarda degılse diffuse reflect refract gibi bump gıbı ayarlarını kurcala mutlaka ıstedıgını bulursun ders olarak verılse dahı senın ıstedıgın ayarlar verılemezkı anlıyormusun sen bu dedıklerımı uygula
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/0Ssbm43FH.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/54jKie4Kd.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/38Bkx8R6h.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/1FwYUU0UM.jpg[/img]
bu resımler sana mentalrayde nasıl krome metal yapılacaını cok ıyı alatır goruceksınkı cok basıt bır olay
Kromajlı metal
brazir render i kullanıyorsan istediğin şey çok kolay.Map olarak parlak kromaj ve çeşitli tonlarını yapabilirsin.
Cvp
Öncelikle sağol hakan arkadaşım zahmet edip screen shot yapmışsın.
Bu mentaldeki mimarisel template materyaller iyi güzeller ama felaket uzatıyorlar render süresini.En basit sahne bile 5 dakikada render oluyor.Gelişmiş bir shader materyali devreye giriyor sanırım.Benim aslında kastettiğim çeşitli hilelerle bu metal render süresini ciddi şekilde azaltan teknikler.
Hani sahte SSS yapmak falan gibi bir olayla işin süresini azaltmak.
Tekrar teşekkürler.
Dip NOT:
SSS:Subsurface scattering = Işınların yarısaydam yüzeyde dağılması
Örnek:Parmağınıza arkadan ısık tutun ve görün[:)]