model açılımı (iki boyutlu kalıbı) Uzman sorusu:)

model açılımı (iki boyutlu kalıbı) Uzman sorusu:)

mafyamrt

Merhaba,

3 boyutlu modellenmiş bir objeyi açarak iki boyutlu bir hale nasıl getirebilirim?

Konuyu biraz açarsam;
Diyelimki elimde bir elma modelim var. Sapı ve yaprağı yok sadece elmanın gövdesi var. Bu elmanın modelininin açılımını ( kalıbını ) kağıda basabilmem için açmanın (iki boyutlu kalıbını çıkarmanın) yolu var mı? Amacım bu kalıbı sonra süngerden kesip bir elma maketi yapmak.

Sanırım şöyle anlatırsam en iyisi olacak. bir futbol topunun açılımı (2 boyutlu kalıbı) 20 kadar altıgen ve 15 kadar beşgendir ya. tüm bunların ucucuca getirilip yapıştırılması ile kağıttan bir futbol topu yapabilirsiniz. bende futbol topu gibi 3 boyutlu nesnelerin iki boyutlu acılımlarını yani kalıplarını nasıl yapabilirim?

şimdiden teşekkür ederim

2007-10-14 14:01:54

Cvp

palyaço

merhaba, kesin olmamakla birlikte yardımcı olacağını düşündüğüm bir yöntemden bahsedeyim, utilities menüsünde more yazısına tıklayarak panaroma exporterı açın, ardından render alın ve kaydet seçeneklerinden küresel olarak kaydedin, kaydettiğiniz jpg resmi istediğiniz şekilde olacaktır, bu sadece render kısmında yapabilecekleriniz, bunun dışında edit poly ile make planar çalıştırarak da yapabilirsiniz belki ama onun için farklı açılardan ayrı ayrı make planar uygulamak gerekir ki o da renderdaki sonuç kadar sağlıklı geçişlere sahip olamaz farklı yüzler üzerinde.

2007-10-13 14:12:27

Cvp

mafyamrt

teşekkür ederim deneyeceğim
aslında jpg nin koordinatları o kadar büyük sorun değil
elma modelinin etrafı kumaş ile kaplanacak.

2007-10-13 14:50:56

Cvp

mafyamrt

teşekkür ederim deneyeceğim
aslında jpg nin koordinatları o kadar büyük sorun değil
elma modelinin etrafı kumaş ile kaplanacak.

2007-10-13 15:06:13

Cvp

Aytek

UVW Unwrap modifier ını kullanıp düşük açı değeriyle flatten mapping uygularsan, modelini maket gibi açık hale getireblirsin, ve bunun renderini alıp çıktısını kullanabilirsin.

2007-10-13 19:31:51

Cvp

ksap

Dogru bir Uv verip, texporter kullanarakta yapabilirsin.

2007-10-13 22:07:55

Cvp

serkan3d

Açılım çıkartmak ile ilgili tenkai diye bir program var.Tam istediğin gibi... 3dsmax ile çizdiğin bir modeli texture leri dahil açılım haline dönüştürüyor. Tabi çizim low poly olmak zorunda..
Önce low poly olarak elmayı çiziyorsun , texture ayarlarını 3dsmax te yapıyorsun.. Googledan aratıp bulabilirsin. Ben bu program ile araba maketi yapmıştım :) içi ve dışı dahil

2007-10-14 13:39:24

Re:Cvp

Aytek

[quote=34755] Yazan: serkan3d

Açılım çıkartmak ile ilgili tenkai diye bir program var.Tam istediğin gibi... 3dsmax ile çizdiğin bir modeli texture leri dahil açılım haline dönüştürüyor. Tabi çizim low poly olmak zorunda..
Önce low poly olarak elmayı çiziyorsun , texture ayarlarını 3dsmax te yapıyorsun.. Googledan aratıp bulabilirsin. Ben bu program ile araba maketi yapmıştım :) içi ve dışı dahil[/quote]

Bu güzelmiş gerçekten, zaten önceleri beleşmiş, şimdiyse bir şirket satın almış programı.

2007-10-14 14:01:54