Backburner kullanmadan network render

Backburner kullanmadan network render

Emre Goren

Çok basit bir yöntem işinizi kolaylaştırabilir..Tabi bu bahsedeceğim olay Tek Kare - Distributed Render (Aynı karenin farklı makinalarda render´ı) için geçerli DEĞİLDİR..Sadece animasyon sekansı için geçerlidir.

Sahneninin tüm ayarları yapıldıktan sonra (makinaların network üzerinde birbirlerine ulaşabiliyor olmaları lazım tabi) , render sekansının network´te hangi klasöre yazılacağı da ayarlanmalı..render menüsünde SKIP EXISTING FRAMES seçeneği seçilmeli..Dosya save edilmeli..ve render´a verilmeli..

Bu esnada diğer makinada az evvel save ettiğimiz dosya açılmalı (network üzerinden dosyalara ulaşılabiliyor olması lazım) ve o makinada da hiç bişeye dokunmadan render´a verilmeli...ilk makinamızın başladığı render sonucunda hesaplanan kareler 3dsmax tarafında görülecek ve daha sırası gelmemiş kareden yeni makina başlayacaktır..Aynı işlemi istediğiniz kadar makina üzerinde yapabilirsiniz..Her biri , sekansın yazıldığı klasördeki karelere bakıcak ve de sıradaki kareyi hesaplayacaktır...Olayın özü SKIP EXISTING FRAMES seçeneğidir..Yani varolan kareleri atla seçeneği..Bu yöntem sadece Max için geçerli değil , After Effects veya Combustion´dada işe yarar..

Aslında bu özellik renderlanmış olan karelerin render´ına daha sonra kaldığı kareden devam etmek için yapılmış fakat Max dosyasının ayarları yapılıp (networkte hangi klasöre yazacağı) kaydediltikten sonra istediğiniz kadar makinada sahneyi açıp hiç bişeye dokunmadan render edebilirsiniz..Sekansın tamamı belirlediğiniz klasörde toplanacaktır.

Kolay gelsin

2007-10-12 15:55:39

Cvp

janhancock

bu değerli bilgiler için teşekkür ederim

2007-10-12 15:55:39