Materialleri kategorilemek ve arşivlemek için en iyi yöntem

Materialleri kategorilemek ve arşivlemek için en iyi yöntem

yeni3dci

Arkadaşlar binlece materialin içinde resmen kayboluyorum. Merak ettiğim konu çizimlerimde bana en iyi sonuçları veren materiallerimi saklamak için hangi yolun uygun olduğu.. siz nasıl yöntemler kullanıyorsunuz? bu konuda bana tavsiyede bulunabilecek var mıdır?

örneğin benim aklıma şu geliyor

bir gün pc başına oturup saatlerimi harcayıp temel bir sahnede (hızlı render alabileceğim) elimde bulunan materialleri teker teker deneyip benim için en uygun sonuçlar veren (kimileri çok kalitesiz kimileri mükemmel sonuçlar veren materialler çünkü) materialleri bir tek mat dosyasında ya da örneğin sadece ahşap kaplamaları ahşap adlı bir mat dosyasında birleştirip textureları da aynı klasörün içine atıp sürekli o klasör içinden o mat dosyasını çağırıp içinden seçip yapıp objelerime atamaya hazır hale getirmek

yani kısaca bütün ahşap malzemelerimi (atıyrum 100 adet ahşap kaplama) bir mat dosyasında biriktirsem ve bunların diffuselarını ve bumplarını ya da diğer alakalı dosyalarını bu .mat dosyasının bulunduğu klasöre kopyalasam? aynı klasör içinde bunların daha önceden render edilmiş hallerini de jpeg olarak atsam ve oradan seçip mat dosyasında da aynı ismi bulup objeme atasam?

başka fikri olan var mı? siz malzeme kütüphanelerinizi nasıl yönetiyorsunuz? daha kullanışlı bir yöntem var mı? ya da bunları kategirilendirebileceğim bir program falan??

gerçekten artık sürmenaj geçiricem malzemelerle başım dertte yardımlarınızı bekliyorum.

2007-10-10 22:39:16

Cvp

tolukeser

wall ben klasörlere uygun isimler verip...metaryalleri uygun klasörlerde arşivliyorum...iyi kötü ne varsa aynı yerde tutuyorum yani.bunları kullana kullna ne için hangimetaryali çağıracağını öreniyorsun.alışıyorsun yani...ben en sevdiğim mataryalleri farklı yerlerde arşivlemeyi tavsiye etmiyorm.çünkü hep onları kullanıyorsun ve işler birbirine benziyo, uygun klasörisimleriyle malzemeleri katogorize edip aynı katagoridekilerin hepsini yanyana tutarsan...farklı işler çıkarma olasılığın artıyo...bazen ummadığın materyal ummadğın fikirler verir,+ mental rayın bunla alakalı bi yöntmi var tam hatırlayamadım o sahnede kulandığın tüm kaplamaları bi klasöre kopyalamak gibi. dilersen mataryallerin orjinallerini sakliyo dilersen taşıyarak bi mat kılasörü olşturuyo, eğer arzu edersen yöntemi hatırlamaya çalışıp açıklayabilirim

2007-10-08 02:14:28

Cvp

tekineakar

tolukeser açıklarsan çok sewinirim.merak ettim benim işimi baya bi kolaylaştırabilir. [G20]

2007-10-08 11:50:58

Cvp

yeni3dci

peki materialleri aynı klasörde toplamak yeterli midir? o klasörün içerini tek .mat dosyası haline getirip sadece o mat dosyasını açtığımda hepsini editörde görmek istiyorum önizlemesiyle birlikte

benim sorunum. materiallerin bazıları çok kalitesiz. çok saçma sonuçlar veriyor. örneğin vray-materials.de sitesnden bir roof tiling indirdim. önizlemesinde mükemmel. fakat sadece kendi boyutlarında bir objeye kaplarsan... uvw map yapıp tiling yapmaya çalışsan kiremitler sıkışıyor abuk bir görüntü oluyor. (atıyorum 5 tane kiremit yanyana olduğunda iyi sonuş veriyor ama 1o tanesi yanyana olursa zilip büzülüyor kiremitler) da ilginç.. yani ben kaplamayı çekip sündüremiceksem objeme oturtamıcaksam neye yarar ki o kaplama?

ben bunca zamandır ışıkla şunla bunla çok fazla uğraşmışım.. önemli olan kaplamaymış. sahneye gerçekçilik katan kaplama kalitesiymiş resmen..

2007-10-08 22:53:52

resource collector

tolukeser

yukara bahsetmeye çalışttığım şeyiçin recource collector aracını kullnacağız bilmiyorum işinizi görürmü...

bu araç ile çalışma sahnemiz içinde kullandığımız tüm tesimleri istediğimiz tek bir klasör içine taşıyabilir veya kopyalayabilirsiniz.
Kullanım için:

kommond panel üzerinden -> utility panelinden(çekiç şekline benzeyen bir ikon) -> more ikonuna tılkladıktan sonra açılan pencredeki listeden erişebiliriz.

resource collactor ´ u seçtikten sonra...

parameters kısmında : outh path-> browseyi tıklayarak sahnenizdeki toplamak istediğiniz yeri belirlersiniz...

sahnenizdeki resimleri Collect bitmap la aktarabilirsiniz.
include max file çalışma sahnesinide buraya aktaracaktır
copres file seceneğini aktif yaparsakaktardığımız herşeyi bir arşiv için bir zip olarak sıkıştıracaktır.

buradaki ince ayrıntı şu

en alttaki kopy tüm kaynağı kopyalayarak aktarır
move ise herşeyi taşır ilk yerlerinde bişi bırakmaz...

2007-10-09 18:15:10

Re:Cvp

tolukeser

[quote=34625] Yazan: yeni3dci

peki materialleri aynı klasörde toplamak yeterli midir? o klasörün içerini tek .mat dosyası haline getirip sadece o mat dosyasını açtığımda hepsini editörde görmek istiyorum önizlemesiyle birlikte

[/quote]


.........................
sanırım bahseetiiğin gibi bişide olabiliyor...yani hepsini mataryal editördede görebilirsin...tek bir slota dahi toplaya bilirsin...elbette işine yarar ama kaplama hususunda pekfazla yük hafiflemez. bahsettiğin çatı kpalamasını verirsen bide ben bakayım...

2007-10-09 19:12:43

Cvp

yeni3dci

bu yöntemin arşivden farkı nedir? copyli olanı yani?

aklıma geşlmişken sorayım . bir max dosyasını açtıuğımda içinde kjaplamalarıyla birlikte açılıyor ama bu dosyayı başka bir dosyaya merge ettiğimde kaplamalar yine birlikte gelmesine rağmen üzerine kaplanmamış oluyor. bunu nerden anlıyuorum material editörden get material diyip açılan pencereden secene i seçiyorum sahnedeki objelerin kaplamaları yazıyor üzerine çift tıkladığımda boş bi slota yerleşiyor yani kaplamada eksik bişi yok ama merge ettiğim sahnedeki nesnelere kaplanmış olarak gelmiyor. teker teker tekrar kaplamaz kalabalık sahnelerde çok zor oluyor. sebebi nedir?

2007-10-09 19:14:34

Cvp

tolukeser

bu yöntemin arşivden farkı sık kullandığın,beğendiğin kaplamaları arşivliyorsun,mesela arkadaşınan 3-5 gb lık kaplama arşivi almışsındır ama içinde çok dandik kaplamalarda vardır ve seçmek vaktini alcaktır. en azından bu yöntemle kullandığın,beğendiğin kaplamalı zaman içinde taşıyıp aşivini oluşturuyorsun...ayrıca ensondediğin kaplamalar gelmiyor dediğn olayada çözüm olabilir, fikir vermesi açısından söylüyorum.marge ettiğin max dosyası eğer yukarda anlatıığım yöntemle arşivlenmediğse,ve kendi bilgisayarında oluşturduğun değilde başka bi bilgisayarda oluşturulmuşsa sen bu max dosyasını marge ettiğin vakit resimler gözükmeyebilir.hatta gözükmeyecektir.
resource collector´de dilersen hem sahneni hem sahnedekullandığın resimleri arşivleyebileceğin için marge yaptığın vakit vaya başka bi bilgisayarda sahneni açtığın zaman sıkıntı çekmezsin.

2007-10-09 20:53:42

Cvp

yeni3dci

izleyeceğim prosedür tam olarak nasıl bişi? yani bana adım adım anlatabilirmisin?

çalışmalarımı nasıl düzenleyebilirim? birini açtıüğımda len unun kaplaması da nerdeydi şimdi demek istemiyorum artık. ayrıca her seferinde 15 ayrı klasörün içine girmekten bıktım. son baktığı yeri de hatırlamıyor meret

2007-10-09 23:01:40

Cvp

Libre03

konu icin tanks....[x:D]

2007-10-10 22:39:16